Gå til innhold

Småbarnsforeldre som tror det er greit å alltid være forsinket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt fra 10 min til en halvtime. 

Jeg skjønner at det kan oppstå situasjoner i heimen, men når du/dere alltid er forsinket må man ta grep.

Hvis du mener at det for eksempel tar 10 min å gå hjemmefra (men egentlig 15 min 🤦‍♂️), så kan du ikke tro at du alltid vil være klar til å gå 10 min før man skal treffe noen, at det ikke vil oppstå forsinkelser osv. Hvis du alltid er forsinket, så får du heller beregne 20 min og vente noen minutter når du kommer fram.

Sånne folk får meg til å begynne å ta høyde for forsinkelsen. Så hvis man skal møtes 11.15, så kan jeg jo heller komme 11.30. Men hvis vedkommende begynner å regne med at jeg kommer 15 min forsinket og dermed kommer enda senere, så har vi det gående... 

Anonymkode: 131b8...b3f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk som alltid var sene før de fikk barn, vil ikke forandre seg. De bruker bare barna som unnskyldning.

Her i heimen, har jeg aldri kommet for sent til møter og avtaler, selv etter at jeg fikk barn. 

Anonymkode: 00084...1d2

• Liker 28
Skrevet

Synes det kommer an på hvordan barna oppfører seg når familien skal et sted. Vil de ikke dit har du et lite prbl.som må løses før du tar med deg en grinete unge som ikke vil være med. Er det baby løser det seg etterhvert, men 2 åringer er ikke alltid like lett å hanskes med om det ikke vil. Trass. Godt at folk har forståelse for det.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er fort vekk forsinket, med mindre det er veldig viktig og dermed beregner kjempegod tid. Stort sett går det fint, selv om jeg ikke alltid beregner helt nok tid - men problemet oppstår først og fremst når toåringen trasser, og alt plutselig tar hundre år. Føler ikke alltid jeg kan ta det med i beregningen, er ikke alltid det er så kult å måtte sitte et sted og vente med nevnte (utålmodige) toåring heller. 

Nå er det generelt en del småtreige, distré mennesker i min familie og omgangskrets da, så har ikke oppfattet det som et stort problem. Har litt forståelse for forsinkelser, går begge veier. 

Skrevet

Mange mennesker er bare født forsinket, og mange av dem har ikke barn engang. Sånn er det bare, vi har alle våre dårlige egenskaper. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

mange mangler respekt for andres tid. har en bekjent som mener verden sentreres rundt henne; hun kan feks ikke møtes på et avtalt klokkeslett. og alle skal vente på henne. hele tiden. vi var veninner en gang men pga mangel på respekt for min tid er vi i dag bekjente, og ikke veninner lengre.

Anonymkode: 37921...315

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, tussi680 skrev:

Synes det kommer an på hvordan barna oppfører seg når familien skal et sted. Vil de ikke dit har du et lite prbl.som må løses før du tar med deg en grinete unge som ikke vil være med. Er det baby løser det seg etterhvert, men 2 åringer er ikke alltid like lett å hanskes med om det ikke vil. Trass. Godt at folk har forståelse for det.

Ja herregud, det er jo to-åringen som bestemmer.... 🙄

Anonymkode: c9897...ef2

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig. Jeg er selv småbarnsforelder, men har blitt forsinket kun én gang, da bæsjet baby opp etter ryggen rett etter bleieskift og hun satt i bilstolen. Da forklarte jeg det.. Men man beregner jo god tid, hva som kan skje osv.. Og man kjenner jo sitt eget barn om hvor lang tid tar osv.. En baby er selvsagt uforutsigbar, men man vet jo om det er sjeldent eller relativt ofte om baby bæsjer oppetter ryggen ikkesant.. :)

Jeg har /hadde ei venninne, hun var alltid forsinket før hun fikk barn, og nå også etter. Bare med meg. Slike ting gidder jeg ikke.

Anonymkode: 7c06c...c7d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er respektløse tidstyver som blåser i andre mennesker og kun er opptatt av seg selv. Det går fint an å gjøre seg klare litt tidligere, og beregne ekstra god tid. Det gjelder også folk uten barn. Har hatt noen sånne folk i omgangskretsen opp gjennom årene, men stort sett opphører slike vennskap etterhvert. Har prøvd trikset med å f.eks invitere dem tidligere til middag enn de andre gjestene, uten noe særlig suksess. Det verste er om det er slekt, for da slipper man jo ikke unna dem. Småbarnsforeldre må rett og slett beregne en halvtime ekstra på å komme seg avgårde, av respekt for andre mennesker. 

Anonymkode: 75aa4...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Mange mennesker er bare født forsinket, og mange av dem har ikke barn engang. Sånn er det bare, vi har alle våre dårlige egenskaper. 

Men denne tråden handler om småbarnsforeldre som tilsynelatende gir blaffen. 

Og det er forresten ikke bare tilfeller der barna er med. Enda enklere å beregne god tid og heller komme før avtalt tid noen ganger når man drar uten barna. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om at de tror verden dreier rundt dem selv, og at de anser seg selv som viktigere enn alle andre. Har man små barn må man jo begynne å gjøre seg klar lenge før. Klarer de å rekke ting som er viktige for dem? Flyturen de skal på f.eks.? I så fall handler det kun om at de ikke synes det er viktig nok. 

Når jeg må omgås sånne mennesker, går jeg konsekvent 1 minutt etter avtalt møtetid med mindre de har sagt i fra på forhånd at de er forsinket.  

Sist jeg hadde avtalt å møte en venninne et sted vi begge må kjøre nesten en time til, og jeg ikke var der da hun kom dronglende 20 minutter for sent, så lærte hun faktisk... Har vært mer presis etter det.

Anonymkode: d831f...83b

• Liker 5
Skrevet

En venninne av meg lærte å ikke være forsinket etter at jeg hver gang krevde at hun skulle spandere kaffe eller øl på meg. Ble litt dyrt i lengden å ikke ha respekt for andre sin tid. 

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men denne tråden handler om småbarnsforeldre som tilsynelatende gir blaffen. 

Og det er forresten ikke bare tilfeller der barna er med. Enda enklere å beregne god tid og heller komme før avtalt tid noen ganger når man drar uten barna. 

Kjenner du mange som har blitt kronisk forsinket etter å ha fått barn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Denne holdningen (sånn er det bare) irriterer vettet av meg.  Med den holdningen gidder de ikke engang gjøre en innsats for å komme i tide. 

Jeg har sluttet å gjøre tidsbestemte avtaler med folk som alltid er sene og som har den holdningen.  Hvis de prøver å komme i tide er de sjeldent mer enn 30-45 minutter forsinket uten å si i fra, men de som ikke prøver kan være både en og to timer før sene til avtalen, og selvsagt uten å gi beskjed.

Vi kan møtes hjemme hos hverandre der avtalen er "ses i løpet av dagen", men å møtes til en kaffekopp på kafé, på kino, eller middag på restaurant (med reservasjon), nei takk! 

Anonymkode: 51511...fe2

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne holdningen (sånn er det bare) irriterer vettet av meg.  Med den holdningen gidder de ikke engang gjøre en innsats for å komme i tide. 

Jeg har sluttet å gjøre tidsbestemte avtaler med folk som alltid er sene og som har den holdningen.  Hvis de prøver å komme i tide er de sjeldent mer enn 30-45 minutter forsinket uten å si i fra, men de som ikke prøver kan være både en og to timer før sene til avtalen, og selvsagt uten å gi beskjed.

Vi kan møtes hjemme hos hverandre der avtalen er "ses i løpet av dagen", men å møtes til en kaffekopp på kafé, på kino, eller middag på restaurant (med reservasjon), nei takk! 

Anonymkode: 51511...fe2

Har du ingen dårlige sider? 

Jeg er ikke av den forsinkede typen, men jeg gidder ærlig talt ikke å bruke energi på og irritere meg over folk som er det. Som sagt, alle har en side (eller fler) som ikke nødvendigvis er godt likt av alle rundt. Sånn er det bare, ingen er feilfri. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Nerine_ skrev:

Kjenner du mange som har blitt kronisk forsinket etter å ha fått barn?

En viss andel av mine bekjente, ja. Slekt og venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke omgås sånne mennesker.

Dessverre har jeg noen av de i familien, og da blir det verre. De tror hele verden handler om de og dessverre blir det jo sånn når f.eks familiemiddager osv må vente til disse slabbedaskene gidder å dukke opp. Tiden hales ut sånn at maten blir kald eller noen av gjestene drar hjem fordi de er lei av å vente og man har faktisk andre ting å gjøre på i et hektisk familieliv enn å få hilst på noen som er kraftig forsinket hver gang. Spesielt irriterende når jeg og min mann har dobbelt så mange barn og likevel fint greier å møte til avtalt tid. 

Anonymkode: 36474...48e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man burde ha såppas respekt for andre at man beregner god tid. Har du barn så beregner du enda litt ekstra tid. 

Anonymkode: 71bc6...948

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har du ingen dårlige sider? 

Jeg er ikke av den forsinkede typen, men jeg gidder ærlig talt ikke å bruke energi på og irritere meg over folk som er det. Som sagt, alle har en side (eller fler) som ikke nødvendigvis er godt likt av alle rundt. Sånn er det bare, ingen er feilfri. 

«sånn er det bare»

Ærlig talt, det er ikke sånn at man kan gå rundt og oppføre seg som en respektløs drittsekk og bare unnskylde seg med at «sånn er det bare». 

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«sånn er det bare»

Ærlig talt, det er ikke sånn at man kan gå rundt og oppføre seg som en respektløs drittsekk og bare unnskylde seg med at «sånn er det bare». 

Sorry, klarer ikke å ta så på vei for andres forsinkelser jeg altså. Hvis det plager deg så voldsomt bør du unngå å avtale med noen du vet er forsinket. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...