Gå til innhold

KG og bekreftelse

Anbefalte innlegg

Gjest Ananas
Skrevet

Jeg var mye inne her en periode tidligere. Nå har interessen min lagt seg litt. Jeg har tenkt litt på hva jeg selv opplevde jeg fikk igjen her inne, og hva jeg tror gjelder for mange.

Jeg tror KG-forumet gir bekreftelse på at man er normal, eller i alle fall at det er ok at man er slik man er.

Det er sikkert mange brukere der dette ikke passer.

Jeg tenker spesielt på tråder der starteren lurer på om andre har opplevd noe lignende, eller "hvor mange ganger har du ..." - tråder.

Siden jeg var mye aktiv her inne har jeg blitt mye tryggere på hvor jeg står og nå merker jeg at det å delta i bekreftelses-søkende utvekslinger her inne er mye mindre interessant.

Er det noen som kan bekrefte at det jeg tenker her ikke er helt borte i natta, slik at jeg kan føle trygghet på at jeg ikke er dum eller rar :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror du er inne på noe!

Man definerer seg selv i forhold til andre, og jeg har nok også blitt mer "kjent" med meg selv gjennom diskusjoner og tråder her på Kg. Man blir bevisst på sine standpunkter, på hvem man identifiserer seg med, hva man tolererer og forventer av andre folk.

Dette er jo bare nettet, men likevel er det til tider en liten kopi av verdenen der ute - folk treffes og lærer seg selv og andre å kjenne på godt og vondt.

K

Gjest Emera
Skrevet

Det er vel neppe mange som vil innrømme at de søker bekreftelse av de andre, eller at de skryter på seg opplevelser for å matche resten... Men de finnes sikkert noen slike, hva vet jeg.

Spesielt sånne "hvem-liker-du-best-på-KG-tråder" viser akkurat det. Når man finner nicket sitt nevnt etter å ha bladd panisk gjennom 12 sider, må man legge inn et "å tusen takk, gjerne etterfulgt av en :oops: og "jeg liker deg også..."

Jeg er blitt såpass voksen (les: gammel) at jeg bryr meg lite om slikt.

Gjest merkelig
Skrevet

Jeg har aldri fått noen bekreftelse her inne. Men ute i RL møter jeg bare bekreftelser.....merkelig.

Gjest Hvem liker du
Skrevet

Jeg er blitt såpass voksen (les: gammel) at jeg bryr meg lite om slikt.

Men du bladde deg gjennom 12 sider med "hvem liker du?".. ;)

Skrevet

Tror jeg tar med meg følelser jeg har fra RL inn hit, den litt "jeg er usynlig og ubetydelig"-følelsen. Vet ikke helt hvorfor, men har lett for å føle meg "utenfor" i store forsamlinger, og merket tidlig at jeg får samme følelsen her. Mulig dette høres helt sprøtt ut, men slik er det nå engang bare. :roll:

Gjest Emera
Skrevet

Men du bladde deg gjennom 12 sider med "hvem liker du?".. ;)

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Gjest agsfrf
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Du var jo så voksen at du brydde deg lite om slikt.

Skrevet

Du var jo så voksen at du brydde deg lite om slikt.

DEt går jo an å være nysgjerrig selv om man ikke tar seg nær av det :)

Skrevet

Vi søker vel bekreftelse mer eller mindre hele livet.

Jeg for min del synes det er spennende å lese om andres syn og opplevelse av ting her inne, er ikke så viktig om andre er enig med meg. Må si jeg har lært mye om meg selv og andre her inne. Synes KG er et flott forum, det er jo vi som er her som setter standarden.

:)

Gjest kenneth
Skrevet
(...)Jeg tror KG-forumet gir bekreftelse på at man er normal, eller i alle fall at det er ok at man er slik man er. (...)Jeg tenker spesielt på tråder der starteren lurer på om andre har opplevd noe lignende, eller "hvor mange ganger har du ..." - tråder.

Det stemmer nok for noen, men jeg innbiller meg kanskje at dette gjelder mest den yngre garde. Jeg har noen teorier om de ulike avstemningene, men i frykt for å bli stemplet som den onde duden, holder jeg disse for meg selv :)

Men, hvis KG kan bidra i så måte som du beskriver, er jo det bare bra.

Gjest fast gjest
Skrevet

Jeg tror også man ønsker bekreftelse. Samtidig føler jeg at jeg faktisk ønsker å diskutere, altså legge fram meninger og synspunkter jeg har på tross av - eller for å støtte - andres meninger her inne. Jeg står for det jeg mener (selv om jeg er gjeeest) både på orntlig og her.

Men jeg må innrømme at de brukerne jeg liker "best" her inne virker som de deler en del av mine synspunkter i tillegg til at jeg liker formuleringsevnen og diskusjonsmåten deres. Tilfeldig at man liker de som likner en eller støtter mine innlegg..? Neppe:) Har vel med bekreftelse å gjøre det ogs...

Gjest Emera
Skrevet

DEt går jo an å være nysgjerrig selv om man ikke tar seg nær av det :)

Du skjønte det! :wink:

Skrevet
Jeg tror du er inne på noe!

Man definerer seg selv i forhold til andre, og jeg har nok også blitt mer "kjent" med meg selv gjennom diskusjoner og tråder her på Kg. Man blir bevisst på sine standpunkter, på hvem man identifiserer seg med, hva man tolererer og forventer av andre folk.

Dette er jo bare nettet, men likevel er det til tider en liten kopi av verdenen der ute - folk treffes og lærer seg selv og andre å kjenne på godt og vondt.

K

Godt sagt!

Gjest dfadh
Skrevet

Du skjønte det! :wink:

Det gjorde vel vi alle. Men å bry seg er ikke det samme som å ta seg nær av. Og hva er vel nysgjerrighet annet enn å bry seg?

Gjest Emera
Skrevet

Det gjorde vel vi alle. Men å bry seg er ikke det samme som å ta seg nær av. Og hva er vel nysgjerrighet annet enn å bry seg?

Nei nå får du gi deg! Jeg bryr meg ikke om det. Ferdig med det. Tro hva du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...