Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er en liten gjeng som har tenkt oss på en dags tur til uken. Vi bor i bergen, og ønsker å kjøre til et sted/steder som er intresant og se. Vi har planlagt å kjøre hele dagen, men trenger et sted vi rekker på en dags tur. 

Problemet er at vi ikke helt vet hvor vi skal. Har dere noen forslag på steder på vestlandet som er verdt å se? 🙂 Send gjene med link 😀

Anonymkode: 739af...486

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vik i Sogn eller Rosendal er mine forslag.

Anonymkode: bf793...8b5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vik i Sogn eller Rosendal er mine forslag.

Hva er det som er spesielt der? 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Hardanger. Kjør til Voss, videre til Hardangerbrua. Før Hardangerbrua kan dere ta av til Ulvik, en fin bygd. Etter Hardangerbrua kan en tur langs Sørfjorden anbefales, Kinsarvik, Lofthus, Sekse, Odda. Kjør innom Tyssedal og ta turen til Lilletopp, eller gå Kråkestien på Lofthus. Dere kan også kjøre fra Hardangerbrua og til Eidfjord, spiss italiensk is ved kaien, kjøre til Vøringsfossen og nyte utsikten. 

https://ut.no/turforslag/117460673/krakestien-til-vetlehedlesetenipa

https://www.hardangerfjord.com/odda/ting-a-gjore/lilletopp-kort-og-bratt-p970893

Anonymkode: f5668...409

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grotlesanden i Nordfjord, sykkeltur i Bulandet/Værlandet(Askvoll), de tyske bunkersen på Lammetun(Fjaler), gå Lihesten i Hyllestad, Molden i Luster, Flåm.. mulighetene er mange!

Anonymkode: dcaac...7b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er spesielt der? 🙂 

For å få det rette inntrykket av Vik i Sogn anbefaler jeg å google bilder. Det er virkelig vakkert. Rosendal er kjent for Baroniet og et gammelt, erverdig hotell ved fjorden. Nydelig der også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Steindalsfossen og Hardanger. 

Anonymkode: 60586...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra Bergen er det en fin rundtur å kjøre til Voss, videre over Vikafjellet til Vik, ta ferja fra Vangsnes til Dragsvik, kjøre Balestrand-Høyanger-Lavik, ferje til Oppedal og E39 tilbake til Bergen.

https://www.sognefjord.no

Anonymkode: a7006...49d

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra Bergen er det en fin rundtur å kjøre til Voss, videre over Vikafjellet til Vik, ta ferja fra Vangsnes til Dragsvik, kjøre Balestrand-Høyanger-Lavik, ferje til Oppedal og E39 tilbake til Bergen.

https://www.sognefjord.no

Anonymkode: a7006...49d

Enig, men er Gaularfjellet åpent vil jeg annbefale og kjøre over det. Så fra Dragsvik kjør RV13 over Gaularfjellet og til Vik. Kjør så 610 langs Vikdalsvatnet til Sande hvor du kommer inn på E39. Kjør denne så sørover til Vadheim og videre langs Sognefjorden til Lavik og ferje over fjorden og tilbake til Bergen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sandane, aldri vært der selv men ser skikkelig fint og idyllisk ut

Anonymkode: c4f5b...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ervikane på Nordstrøno!

Anonymkode: 82579...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å få det rette inntrykket av Vik i Sogn anbefaler jeg å google bilder. Det er virkelig vakkert. Rosendal er kjent for Baroniet og et gammelt, erverdig hotell ved fjorden. Nydelig der også.

Ville valgt Balestrand heller enn Vik. Magisk beliggenhet med fjord, fjell og små gater med sørlandshvite hus. Sognefjord akvarium som ligger der er verdt et besøk, og ikke minst ærverdige Kviknes hotell. Fjærlandsfjorden må oppleves om man er på de trakter. Og kort vei til Sogndal, med litt mer å tilby av uteliv og småbyfølelse. Solund og Selje er også perler på hver sin andre side av fylket. 

Anonymkode: 68455...438

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fedje er jo litt annerledes eller Austevoll med lunsj på Bekkjarvik gjestgiveri hvis de er åpne. 
Gudvangen med gruver og Stalheimskleiva hvis den er åpen. Det er jo mye snø i fjellet, men ellers ville jeg sagt å kjøre Jordalen til endes og kanskje over til Brekkedalen. Avslutte med utsikten fra Stalheim.

Gruvemuseet på Litlabø på Stord, hvis det er åpent. Ta ferja Sandvikvåg-Austevoll og kjør over Austevoll tilbake.

Baroniet i Rosendal, blomstring i Hardanger, sommerski i Jondal. Eller bare aboretet på Milde...

Anonymkode: 2de50...223

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...