AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Skal på mitt første jobbintervju og trenger litt hjelp, hva burde man forberede seg på å få av spm og hvordan svare best mulig på de? dette er et intervju til drømmejobben så må gå bra😅 Anonymkode: 6dde0...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal på mitt første jobbintervju og trenger litt hjelp, hva burde man forberede seg på å få av spm og hvordan svare best mulig på de? dette er et intervju til drømmejobben så må gå bra😅 Anonymkode: 6dde0...0d3 Ja. Samt forbered spm til dem. Anonymkode: 9170b...b5f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Du kan Google spørsmål, du finner mange. I tillegg bør du reflektere over hva de kommer til å spørre om, det er vel noen relevante spørsmål som følger stillingen? Du bør forberede deg godt, men unngå at det virker for "innøvd" på intervjuet. Også viktig at du svarer ærlig og er deg selv. Lykke til 🙂 Anonymkode: 03e61...140
Thie Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Forbered en presentasjon av deg selv på 1-2 minutter. Det er veldig vanlig at det første spørsmålet er "fortell litt om deg selv". Presentasjonen bør være rettet mot jobben du søker. For øvrig er det bare å google spørsmål 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Hvilken type jobb er det? Butikk? Barnehage? Enig i at du bør google mulige spørsmål. Forbered deg på dem. Øv gjerne. Jeg pleier å sitte alene i sofaen og «prate med meg selv». Gi korte og presise svar, ikke snakk deg bort. Smil, småprat litt om mulig. Forrige gang jeg var på intervju, nevnte jeg hobbyen min. Viste seg at en av de som intervjuet meg hadde lignende hobby, så vi pratet litt om det. Ikke stress om du trenger å tenke deg om ang et spørsmål. Det er lov. Forstår du ikke spørsmålet, så spør dem om å utdype. Evt forsikre deg om at du har forstått riktig: «Mener du.....?», «Kan du komme med et eksempel?». Øv deg på kroppsspråk. Under mine første intervjuer hadde jeg en tendens til å drive masse med håret, fikle med ark/glass/penner, eller sitte helt stiv med armene i kors. Etterhvert lærte jeg meg å slappe mer av. Still gjerne spørsmål, hvis du kommer på noe. Jeg har aldri vært flink til å stille spørsmål på intervju, fordi jeg har visst så lite om jobben. Nå som jeg har vært noen år i arbeid, vet jeg mer hva jeg bør spørre om. Men jeg har ikke opplevd at det har vært noe problem å ikke stille spørsmål. Ellers er det som har hjulpet meg mest, er å ha vært gjennom mange intervjuer. Har fått øvd meg! Anonymkode: 86a04...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå