AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har et søsken som snakker dårlig om de fleste andre mennesker. Vedkommende er godt utdannet, 40 år, og er storforbruker av alkohol (jeg vil kalle der fungerende alkoholiker) og er i konstant pengenød. H*n lever rett og slett over evne. Likevel godter h*n seg over andres nederlag og sier ting som "han er en jævla taper", "ho er ei jævla fitte" osv.. Fryktelig stygge ting om alle og enhver. Jeg er flere år yngre, langt lavere utdannet, men ekstremt mer "dannet". Blir flau over denne personens oppførsel, og jeg har ved et tilfelle kjeftet denne personen huden full pga frekke kommentarer. Altfor ofte lar jeg bare ting passere, når jeg egentlig bør sette hardt mot hardt. Jeg sliter med å orke mer av hele personen, jeg er så drittlei. Skjønner ikke hvorfor det ikke går an å bli voksen og ansvarlig når man er 40 år.. Likefullt må jeg forholde meg til vedkommende, som tross alt er et søsken. Men jeg har ikke lenger en følelse av at dette er en person jeg bryr meg om. Hva skal man gjøre? Anonymkode: e9354...05f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Hen har det ikke godt med seg selv, og har falt inn i flere mønstre som er destruktive. Har venner begynt å ta avstand? Anonymkode: 98b99...8af
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Du fremstår nå her, som av nøyaktig samme ulla 🤔 Anonymkode: 96ee3...305 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Hadde tatt litt avstand. Utrolig slitsomt å forholde seg til mennesker som er negativ og snakker dritt om andre Anonymkode: 4b1ee...bb5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Distanser seg, både fysisk og emosjonelt. Du klarer aldri å endre han, så slutt å prøve på det. Vær uinteressert og gå vekk når han starter med dette. Jeg har kolleger som er av samme ulla. Så jeg reiser meg enten og går, eller ser på mobilen (noe jeg ellers aldri ville gjort mens jeg snakker med noen). Prøver også å snu samtalen til nøytrale tema, gjerne om blomster, biler, klær...hva nå enn som ikke handler om andre mennesker. Etter 4 mnd der så har de skjønt at jeg ikke blir med på drittkasting. Og sjefen sier at arbeidsmiljøet er blitt bedre.. Anonymkode: e6d63...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå