Gå til innhold

Innbiller meg at jeg har vansker for å bli gravid. Har du opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid innbilt meg at jeg vil ha vansker med å bli gravid. Eller at jeg bare vil spontanabortere. Vet ikke hvorfor. 

Har du også hatt slike tanker. Vet du hvorfor du tenkte slik? Stemte mistanken eller ikke?

Anonymkode: 8806f...b9d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også slik, har på følelsen at det kan ta lang.. Enda jeg er i god form, spiser sunt og har gode sjanser for å bli gravid i følge gynekologen. Tok ut spiralen for en måned side, så vi får se hvor fort det går.. 

Anonymkode: ec4e4...ea0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også denne følelsen, men har ikke prøvd å bli gravid enda. 🙄 Tror vi tenker slik fordi det er viktig for oss, og at det ikke nødvendigvis stemmer. 👍🏻

Anonymkode: e608a...0e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det.

Tok ca en måned 😅

Anonymkode: fa752...883

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også sånn😂 tenkte det måtte være slik fordi jeg alltid er uheldig, og man hører om alle som blir gravid på prevensjon ved uhell og ingenting slikt hadde hendt meg på ti år.

Ble gravid 5 mnd etter p-pilleslutt😅

Anonymkode: 63d2e...83d

Skrevet

Venninna mi var overbevist om at hun ville få vanskeligheter med å bli gravid. Hun ble gravid på pilla med eksen sin, ni måneder inn i forholdet. Da hun skulle prøve på nummer to med sin nåværende kjæreste, satt det på første forsøk, så for henne stemte det iallfall ikke 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt overbevist at det skulle bli veldig vanskelig. Jeg hadde riktig😏 På 14 år har vi fått et barn, mistet en gang i sa, og er nå gravid😊 

Anonymkode: 9b262...09e

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste klarer det på de første forsøkene har jeg inntrykk av.

Anonymkode: da47b...e27

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde også det før i tiden, rett og slett fordi jeg brukte hoppe-av-i-svingen som prevensjonsmetode i flere forhold over mange år. Sjelden jeg gikk på p-piller, selv om jeg gjorde det i perioder. Sluttet pga bivirkninger etc.

Men da jeg så etterhvert ønsket å bli gravid med mannen min, tok det meg bare 5 måneder med prøving og "blinking" av eggløsning før det klaffet og jeg ble gravid.

Jeg ble imidlertid aldri gravid etter førstemann, men det tror jeg hadde med alder å gjøre. Det var for sent rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min hadde mange helseutfordringer som ville gjøre det vanskelig å bli gravid. Hun var også overbevist selv om at hun kom til å slite. Ble gravid ved "uhell" så det trenger ikke å stemme 

Anonymkode: 2d632...667

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg og jeg satt og snakket om akkurat dette for rundt 10 år siden. Vi begge så for oss at vi ville slite med å få barn. Det handlet litt om at vi var single begge to, men vi trodde også at vi ville få problemer hvis vi fant en partner som ville ha barn med oss. Begge har to barn i dag, hennes kom relativt lett, mens jeg har et prøverørsbarn og en overraskelse (altså en vi strevde lenge med å få og en som kom uten at vi prøvde en gang).

Årsaken til at jeg trodde det ville være vanskelig var nok kanskje at det framsto som så både stort og fjernt å skulle bli mor. Jeg ønsket meg barn, men det var vanskelig å se for seg at det skulle skje. Det er ingen i familien som har hatt fertilitetsproblemer, og jeg har ikke noen sykdommer eller symptomer som skulle tyde på at det kunne bli vanskelig. 

Anonymkode: 2ba42...5b6

Skrevet

Her har trodd at jeg skulle bruke lang tid. Begge gangene vi har prøvd har vi blitt gravide på første forsøk. Jeg trodde derimot aldri jeg skulle oppleve spontanabort. Det gjorde jeg gang nummer 2. Så mer realitetsorientert nå når vi prøver på nytt. 

Skrevet (endret)

Jeg trodde og var veldig bekymret for at det skulle ta lang tid lenge før vi begynte å prøve. Dessverre hadde jeg rett, har prøvd i flere år og ikke blitt gravid enda.

Endret av tuppa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte at det ville ta laaang tid. Fordi jeg hadde så uregelmessig og ofte laaange sykluser. En sjelden  gang veldig korte. Tok meg 3 og 2 måneder og bli gravid. Aldri opplevd å miste på noen som helst måte. Men har tenkt der kan skje ja.

Men trur kanskje de tankene lett kan komme for å forberede seg på det også, så slipper en å bli alt for skuffet om det skulle skje. En er litt pessimistiske rett og slett.

Anonymkode: 837ad...668

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde følelse av at noe var galt med kroppen min. Det stemte, fikk først diagnostisert pcos, og i etterkant endometriose.

Har ikke forsøkt å få barn enda, men har blitt lovet rask hjelp om det ikke går fort naturlig. Jeg er mentalt forberedt på at det vil ta lang tid, og kanskje ende med IVF-forsøk. Kommer til å bli overrasket om det går naturlig :) Og jeg er glad jeg vet det.

Anonymkode: 4203b...46f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tenkt det siden jeg var tenåring. At jeg aldri kom til å få barn. Fikk diagnosen pcos for noen år siden, og det ble liksom bare en bekreftelse. Sluttet med prevensjon litt etter, men har ikke timet sex eller hatt sex så ofte. Men ble gravid 1,5 år etter vi sluttet. Endte dessverre i MA :( men har hvertfall fått vite at jeg kan bli gravid😁 nå skal vi prøve litt mer, så håper jeg blir det igjen snart 

Anonymkode: fc645...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk første da jeg var 26. Etter å ha hatt klamydia i et år pga utro kjæreste, fått konstatert endometriose og vært slurvete med p-piller med en eks gjennom fem år uten å ha blitt gravid var jeg sikker på at jeg ikke var fruktbar. Snakket om å kontakte gynekolog for fruktbarhetstest, og plutselig var jeg gravid - uplanlagt på prevensjon så min frykt var ubegrunnet :)

Nå ti år etter skal jeg prøve på nummer 2 med ny mann, og har samme frykten nå. Særlig siden alderen ikke er på min side.

Anonymkode: 51005...c00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også følelsen av det. Ble gravid etter 5 og 1 PP, så det stemte ikke. 

Anonymkode: 5176b...f61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også følelsen av at jeg ikke ville bli gravid. Ble gravid etter 3 mnd, men mistet dessverre i MA etter 2mnd. Ble heldigvis gravid igjen neste måned og fikk barn. 

Anonymkode: 84888...50c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det fordi jeg fra tid til annen glemte en og annen p pille men allikevel aldri ble gravid. Hører jo om så mange som blir gravide på p piller når de glemmer én pille så tenkte kanskje at jeg ville få vanskeligheter med å bli gravid, men jeg ble gravid på andre forsøk etter jeg sluttet på p pillene. 

Anonymkode: 4188a...9eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...