Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å ha en datamaskin før den er utdatert? Både stasjonær og bærbar.

Det kommer vel sikkert an på hva man bruker den til, men sånn ca. Er det 35 år? 5 år? 1 år? Og hvor mye penger bruker dere på en datamaskin når dere først bytter den ut?

Anonymkode: 1dcde...573

Videoannonse
Annonse
Gjest Superstjerne
Skrevet

Bytter ut ca etter 4-5 år. Bruker Max 5000kr

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Superstjerne skrev:

Bytter ut ca etter 4-5 år. Bruker Max 5000kr

Vi og. Bærbar.

Anonymkode: b51e6...3d7

Gjest Superstjerne
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi og. Bærbar.

Anonymkode: b51e6...3d7

Bærebar her også. Bruker kun PC til torrent og plex server

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer noe veldig. Det var en tid hvor jeg ikke hadde behov for pc som fungerte «skikkelig, så jeg hadde den gamle i hvertfall 7 år. Når jeg startet å studere kjøpte jeg meg en liten lett sak til 8000 som jeg forventer å ha gjennom studietiden og helst lenger, derfor laster jeg ikke ned mer enn nødvendig på den, har kun skolearbeid på den egentlig. 

Anonymkode: d3e55...c2b

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny nå etter rundt 8 år. Den forrige kostet 6000, og fungerer forøvrig greit, men den fikk en skade etter bare et par år på en viftemotor etter at en fyr på bussen druste bagen min i bakken. Så den hadde nok fungert bedre lengre om jeg fikk det reparert, men det kosta fort såpass mye at jeg tenkte at jeg kunne bare kjøpe ny litt tidligere enn planlagt. Den nye kostet 7000. 

Anonymkode: fbd7f...642

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge er det vanlig å ha en datamaskin før den er utdatert? Både stasjonær og bærbar.

Det kommer vel sikkert an på hva man bruker den til, men sånn ca. Er det 35 år? 5 år? 1 år? Og hvor mye penger bruker dere på en datamaskin når dere først bytter den ut?

Kjøper ikke ny, jeg kjøper deler og setter de sammen. Nå i år kjøpte jeg et 2080 grafikkort og vannkjøler, er jo ganske gøy å bygge pc selv og det er ikke ofte man trenger å gjøre det om delene er noenlunde nye eller oppdaterte. Jeg vil si etter 4-5 år kan du vurdere oppkjøp av ny maskin om du ikke setter inn nye deler selv.

Denne pc'en her har jeg brukt en rundt 35 000 på sånn ca, litt vanskelig å beregne da jeg kjøper nye deler etter hvert som jeg trenger. 

Skrevet

Omtrent hvert femte år.

Min erfaring :Styr unna nye laptoper som koster mindre enn 4.000. 

De vil veldig fort oppleves som trege. Vi kjøpte en slik rimelig til 2.999 til mor og alle ble skuffet, inkludert hun.

• Liker 1
Skrevet

Bytter ut min bærbar PC ca. hvert 5. år. Prøver å kjøpe en maskin med verdi rundt kr. 10.000,-, men på tilbud slik at jeg får den for rundt kr. 8000,-. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker stasjonær. Har hatt den i snart 10 år. Har byttet fra HDD til SSD og har byttet skjermkort på den tiden. Jeg fikk faktisk delene gratis av en som driver med bygging av PC. Kjøper nok ikke ny pc på noen år til, regner jeg med siden jeg hovedsakelig bruker den til surfing og streaming. Jeg spilte en del tyngre spill før, men har roet meg med det nå. 

Anonymkode: 7a695...f43

• Liker 1
Skrevet

Den forrige hadde jeg i åtte år. Ellers tror jeg det har vært rundt 3 til 6 år. Den forrige gav jeg åtte tusen for. Den jeg har nå er vel av billigere kvalitet. Snart et par år, og ser den blant annet har fått noen døde piksler som er grådig irriterende. Har vel hatt fire laptoper til sammen siden, ca. 2003.

AnonymBruker
Skrevet

Har en Macbook Pro jeg har hatt i 8 år. Etter siste oppdatering vil den ikke gå videre - bare laster. Den kostet ca 9500 kr. Kjøpte meg Macbook Air på Black friday-tilbud i fjor til ca 10 000 (sparte ca 3000).

Anonymkode: 328d8...a7b

Gjest Promqueen
Skrevet

Hatt macbooken min i 9 år. Ny til sommeren. MacBooken jeg hadde før den jeg har nå hadde jeg i 7 år!

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva man har brukt datamaskinen til dersom man har brukt den i 35 år? Bokstøtte? 

Endret av Traktor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.. kjøper bare nye deler 😎

Anonymkode: ff5ce...867

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet med pc for mer enn 5 år siden. Jeg bruker iPhone til alt jeg ellers kunne brukt pc til.

Anonymkode: 324f8...256

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min første pc for 14 år siden, og har akkurat tatt i bruk min tredje (altså holdt de to første i drøyt 13 år til sammen) Kun billige stasjonære pc`er til hjemmebruk :) 

Anonymkode: f2ab3...605

Skrevet

Mannen er gamer, men bytter bare ut delene i sin PC, så lenge siden han har kjøpt ny. Tror den han har nå har han hatt i 7 år.. 

jeg skal starte studier til høsten og må ha ny laptop da. Har ikke brukt PC noe særlig de siste 7-8 årene egentlig. Men har hatt iPad/iPhone isteden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte vel min stasjonære for 7-8 år siden, og den fungerer supert til spilling fremdeles.

Anonymkode: 76209...ae8

AnonymBruker
Skrevet

MacBook byttes hver gang jeg klarer å ødelegge den, hvert 1-3 år. Med kaffe, knust skjerm, eller annet. (den er i bruk daglig, og er med i veska, på fly, ved bassengkanten, med mer). 

Jobb laptop byttes annethvert år fast. 

Paden har jeg hatt i 8 år. 

Anonymkode: beaaf...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...