Gå til innhold

Lite trening de siste dagene - er alt fortapt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet jeg burde tenke annerledes, men trenger litt støtte/råd/oppbacking her. Begynte å trene igjen i februar/mars og endre kostholdet mitt. Trente mye for en del år siden, og har gradvis lagt på meg en del. Ønsker å komme tilbake i god form og leve en sunn samt aktiv livsstil. Det vil jo ta tid å ta av seg kiloene på en god måte, så jeg er tålmodig. Siste måneden har det virkelig løsnet på treningsfronten. Jeg kan nå jogge 5 km uten stopp, gå lange turer i motbakker, føler jeg svever på en sky treningsmessig. Men, de tre siste dagene med sol og barn, har gjort at trening ikke har blitt særlig prioritert. Har vært ganske flink i matveien, et par utskeielser i går. Skulle egentlig trene i kveld, men det rakk jeg ikke. Tenker derfor stå opp tidlig i morgen og løpe en tur da. Er nå så redd for at formen min bare daler igjen og at jeg ikke skal kjenne på god følelsen ved trening. Hvor mye forspilles på tre dager?😬

Anonymkode: e71a7...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Absolutt ingenting er tapt. Det kan tilogmed hende det var bra for deg med litt skikkelig hvile. Det handler om kontinuitet over lang tid, ikke noen få dager. 

Anonymkode: 406b4...d32

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring hender det at kroppen trenger å hente seg inn igjen, og at det er nettopp disse tre dagene som skal til for å få den gode treningsøkten, hvor du føler at alt stemmer. Været nå til dags er litt av en nøtt. Hvordan får du til å trene i varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingenting er tapt. Det kan tilogmed hende det var bra for deg med litt skikkelig hvile. Det handler om kontinuitet over lang tid, ikke noen få dager. 

Anonymkode: 406b4...d32

Nettopp! Er mange som tror at løpet er kjørt om de dropper trening noen dager, eller om de skeier ut i matveien om de er på slankern. 

Alt handler om å fortsette, ikke gi opp. Det er heller aldri for sent å starte opp, enten det er for første gang, eller etter en lang periode uten noen form for trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre dager er ingenting, en uke kan også være gunstig. Det er heller med 2-3 uker det begynner å bli verre, da kan man miste kondis og muskelmasse :)

Etter bare en uke i senga (null aktivitet, tenk sykehusinnleggelse) begynner man å miste muskelmasse, men er man oppe og går og gjør hverdagsaktiviteter beholder man en del.

Bare å fortsette :)

Anonymkode: 9f56c...553

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 km er ikke all that, og de tre dagene utgjør absolutt ingenting 😂

Anonymkode: 314bd...dad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja alt er tapt. Du er blitt utrent, og må nok begynne helt forfra igjen. (ironi)

Anonymkode: 5f4c6...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...