AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Har en mor som jeg er sikker på har en diagnose, men aner ikke hva. Hun gjør mange rare ting men er en ting hun alltid gjør når hun spiser som jeg aldri har sett noen gjøre før. Hun spiser og tygger maten med lukket munn, og imens hun tygger tar hun en bit til av maten (med hendene, når det er fingermat slik som brød) og presser mot lepene imens hun fortsatt tygger. Og når hun svelger maten så åpner hun hun munnen og spiser det. Så tar hun en ny bit og gjør det samme, presser mot munnen imens hun tygger.... Akkurat som om hun ikke klarer å vente med å dytte inn neste matbit. Er helt merkelig måte å spise på. Og hvis hun f eks har saus rundt munnen så tar hun en brødbit og tørker med, istedenfor serviett. Hun spiste popcorn i stad og imens hun tygget et popcorn så satt hun og pressa popcorn mot munnen imens hun tygde. Er bare så sært og prøver å ikke se men er bare så sykt mye rart hun gjør, at dette er bare en av hundre ting. Er det en slags tvangslidelse? Anonymkode: 07017...aeb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #3 Skrevet 31. mai 2020 Jeg tror oppriktig ikke poppcorn spising enten den følger ditt syn eller ikke gir en diagnose... Men nei jeg har kke selv sett noen spise slik nei. Ddt betyr derimot ikke at det ikke kan være 1000 vis av folk som spiser slik. Men jeg kan si at jeg spiser ganske annerledes rundt de få (vel kun meg og min samboer) enn det jeg gjør med andre mennesker. Når jeg spiser med samboeren er jeg trygg, jeg tørr å ta den majones mengden jeg vil ha på skiven, jeg tørr å spise med hendene, jeg tørr å grise kanskje litt mer enn når jeg er på en restaurant, altså det gjør ikke noe om en agurk detter på fattet igjen eller smuler her og der. Jeg tør å knerte potetene i sausen som gjør at maten smaker ekstra godt og jeg tørr at alt ikke må være "er det noen andre som har opplevd dette, for hun jeg spiste med var jo helt krise" på etdebattforum. Noen gjør slik med munnen når se spiser, noen ikke, men hvilken rolle spiller det? De fleste av oss både spiser og gjør dagligdagse ting annerledes med et publikum enn når vi er aleine. Men om du får sjansen og tilliten nok til å komme et menneske såpas nært at de er tilnærmet seg selv enten de er med deg eller ikke så tenker jeg at du er priviligert og ikke bør tenke diagnose... for du har sikkert noen "diagnoser" du og ts om du ser litt på deg selv Og ja jeg kan gjøre det samme med popcornet som din mor, når jeg er aleine eller med folk jeg stoler på.. eller det vil si jeg spiser popcorn på mangen særere måter enn hun... Men jeg sparer det til en annen gang få du sikkert vil sette 1000 diagnoser på meg😅 Det finnes like mange måter å spise på som det finnes mennesker. Det er kun når vi er med andre at vi har funnet ut en grunnregler på hva det vil si å spise "rett" på men alle er vi forskjellige, så også i bespisning når vi er med våre nærmeste 😉 Anonymkode: f934a...586 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Jeg har ei venninne som starter å spise på midten av pizzaen og spiser seg sirkelvis sakte og møysommelig helt ut til skorpa som hun lar ligge igjen. Ikke svar på ditt spørsmål men jeg har ofte tenkt at det bunner i noe psykisk. Anonymkode: 642b5...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne som starter å spise på midten av pizzaen og spiser seg sirkelvis sakte og møysommelig helt ut til skorpa som hun lar ligge igjen. Ikke svar på ditt spørsmål men jeg har ofte tenkt at det bunner i noe psykisk. Anonymkode: 642b5...fbd Det er da ikke unormalt å spise fra tuppen av pizzastykket mot skorpen vel? Anonymkode: 9f5f3...1ee 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Herregud hva alle skal finne på å legge seg opp i for tida! Og så mulig finne en diagnose av det 😂 jees. Trenger ikke ta helt av for ingenting eller 😂😂 makan! Anonymkode: 50ff1...156 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 Kan ikke se at det feiler din mor noe ut fra det du beskriver. Virker heller som om hun fokuserer på maten eller noe hun tenker på. Det er forøvrig helt normalt å tørke seg rundt munnen med en brødbit man er tenkt til å spise i neste øyeblikk. Har lagt merke til at mange har epler, bananer, popkorn og annet snop og ruller mot leppene når de skal til spise, eller er oppslukt av filmen de ser på kinoen. Helt normalt med andre ord. Anonymkode: a539b...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Jeg er interessert i å vite hvordan man presser et popcorn mot leppene uten at popcornet går i stykker før man får åpnet munnen??? Anonymkode: 81fad...15f 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Haha. Sært, ja. Men om det skulle så lite å stille en diagnose, kan man vel snart få en diagnose for å spise pizzastykket feil vei? 🤔 Anonymkode: 51ea1...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #10 Skrevet 5. juni 2020 Hmmm.. dette hørtes jo litt snålt ut. Aldri sett noen spise på denne måten, men det var jo ganske spesielt da. Anonymkode: cca01...089
Brimi Skrevet 5. juni 2020 #11 Skrevet 5. juni 2020 Jeg har sett flere spise slik. Aldri tenkt at det var unormalt🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 På 4.6.2020 den 11.07, AnonymBruker skrev: Det er da ikke unormalt å spise fra tuppen av pizzastykket mot skorpen vel? Anonymkode: 9f5f3...1ee Å begynne å spise i midten av en hel rund pizza uten å dele den.. Anonymkode: 642b5...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 Jeg spiser nesten som dette noen ganger, har så vidt jeg vet ingen diagnoser. Anonymkode: c1cde...c38
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 On 5/31/2020 at 11:42 PM, AnonymBruker said: Hun spiser og tygger maten med lukket munn, og imens hun tygger tar hun en bit til av maten (med hendene, når det er fingermat slik som brød) og presser mot lepene imens hun fortsatt tygger. Og når hun svelger maten så åpner hun hun munnen og spiser det. Så tar hun en ny bit og gjør det samme, presser mot munnen imens hun tygger.... Akkurat som om hun ikke klarer å vente med å dytte inn neste matbit. Er helt merkelig måte å spise på. Og hvis hun f eks har saus rundt munnen så tar hun en brødbit og tørker med, istedenfor serviett. Ikke noe nytt, jeg kan finne på å spise slik selv, men da har jeg dårlig tid. Det er heller ikke nytt hvis man tar en titt på for eks "My 600lb life". Anonymkode: 0e64d...593
Sievi Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 Ex stemoren min spiste sånn. Utrolig irriterende å se på. Er vel bare en dårlig vane.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser nesten som dette noen ganger, har så vidt jeg vet ingen diagnoser. Anonymkode: c1cde...c38 Jeg og. Er dog en kronisk søler, dersom det har noe å si. Anonymkode: 66b10...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå