Gå til innhold

10-års bursdag jente - hjelp til aktiviteter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal feire 10-årsdagen om et par ukers tid, og etter fest utenfor huset de siste årene vil hun nå feire hjemme. Blir 9-10 gjester. Vi har en ganske liten hageflekk, tenker å grille. Tips til aktiviteter som fenger jenter i denne alderen? 

Anonymkode: 1596f...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva har hun lyst til selv? Trampoline, sminke hverandre, ansiktsmaling, lage grillspyd selv, de kan hjelpe å skjære, nerfkrig, hoppe i vannspreder... Leke med Barbie... Nei vanskelig å vite når vi ikke vet hva hun liker. :)Kjøpe perler og lage smykker, lage fruktsalat sammen med is og kjeks, såpebobler, tegne og male, lage kahoot,... 

Endret av Snabeltann
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Snabeltann skrev:

Vanskelig å vite når vi ikke vet hva hun liker. :)

Jeg vet mye om hva hun liker, og det er jo ikke sånn at det ikke blir bursdag om jeg ikke får noen svar her. Men spør jo her fordi jeg tenker kanskje noen andre har gode ideer, noe som har fungert bra etc. Er jo gøy å få ideer fra andre:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt stor suksess med pintata og pakkeleken.

Vi laget vår egen pinata som tålte en god del slik at alle fikk prøve å slå flere ganger. Brukte en badeball, ark, avispapir og lim av mel og vann. Lot den tørke mellom hvert lag. Pyntet med silkepapir til slutt.

Til pakkeleken pakket jeg inn en liten gave i mange lag med papir og poser. Pakken sendes rundt og så får den som har pakken når musikken stopper prøve å åpne helt til musikken starter igjen. Man kan også trille terning om å få forsøke å åpne.

Siden dere skal grille kan de velge ingredienser til sine egne grillspyd. Hygienemessig er det kanskje greit at dere lager dem. Lag menyer med kjøtt og tilbehør så kan de krysse av og levere til "kokken".

Du kan også lage isbar der man kan lage sin egen is. Sett frem mye forskjellig godteri og sauser de kan ha på isen. Eventuelt lag menyer over is og tilbehør så kan de krysse av.

Vannspreder er alltid moro. 

Anonymkode: 02e32...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også lage isbar der man kan lage sin egen is. Sett frem mye forskjellig godteri og sauser de kan ha på isen. Eventuelt lag menyer over is og tilbehør så kan de krysse av.

Vannspreder er alltid moro. 

Anonymkode: 02e32...933

Isbar var en veldig god idé!

AnonymBruker
Skrevet

Både isbar og candy bar (istedetfor den litt utbrukte godteposen) var stor suksess med mine døtre på den alderen. Og fordi jeg daglig jobber med barn, var det strålende med aktivitet som krevde lite av meg. Så satte gjerne fram aktiviteter som perler av ulike varianter til smykkeverksted, sånne loom bands strikker, hårfrisyreting, sminke, klær og sko til utkledning eller at de laget pizza og brownies eller cupcakes. Da fløy tida og happy jenter. Gjerne akkompagnert av noe film. 

Jeg la ofte festen til siste skoledag, da de gjerne sluttet tidligere likevel. Da tok jeg avspasering/feriedage, barna kom i samlet flokk rett hit fra skolen, og det ble ikke så sent og hektisk for oss arrangører. I tillegg en hyggelig avslutning på skoleåret. 

Anonymkode: 39bde...149

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...