Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uføretrygdet, totalt har jeg to venninner som bor langt unna meg pga studier og min eneste sosiale kontakt utenom tlf samtaler med de er foreldrene mine, som for øvrig har sagt at jeg kommer for ofte på besøk... Har ikke egne barn eller kjæreste, har prøvd tinder før men det blir så sårt hver gang fyren skjønner at jeg ikke har noen venner i byen. Ender opp med gutter som tar meg for gitt og behandler meg dårlig siden de VET at jeg ikke har noen andre enn de. Han siste jeg datet sa avslutningsvis til og med: "hadde det ikke vært for utseendet ditt hadde jeg aldri giddet å hengt med deg uansett. lykke til med å finne noen med like innholdsfattig liv som deg selv". Det knuste meg, for jeg vet at det er sant. Livet mitt er nesten ikke verd det mere. Ikke bare ensomheten, men sykdommene mine, barndomstraumer og et selvhat så stort at jeg holder ikke ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er bare desperat etter en løsning nå. Etter hjelp. Hjelp meg.

Anonymkode: a5db9...92b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uføretrygdet, totalt har jeg to venninner som bor langt unna meg pga studier og min eneste sosiale kontakt utenom tlf samtaler med de er foreldrene mine, som for øvrig har sagt at jeg kommer for ofte på besøk... Har ikke egne barn eller kjæreste, har prøvd tinder før men det blir så sårt hver gang fyren skjønner at jeg ikke har noen venner i byen. Ender opp med gutter som tar meg for gitt og behandler meg dårlig siden de VET at jeg ikke har noen andre enn de. Han siste jeg datet sa avslutningsvis til og med: "hadde det ikke vært for utseendet ditt hadde jeg aldri giddet å hengt med deg uansett. lykke til med å finne noen med like innholdsfattig liv som deg selv". Det knuste meg, for jeg vet at det er sant. Livet mitt er nesten ikke verd det mere. Ikke bare ensomheten, men sykdommene mine, barndomstraumer og et selvhat så stort at jeg holder ikke ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er bare desperat etter en løsning nå. Etter hjelp. Hjelp meg.

Vi kn godt være venner, er i samme båt 

Anonymkode: 73a4d...1dc

• Liker 7
Skrevet

:hjerte:

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Flott initiativ! Håper dere tar kontakt med hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ditto

Anonymkode: f47f4...860

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvilken del av landet bor du i? - ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ditto her også😔

Anonymkode: fda07...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gjøre en innsats? Hobby eller aktivitet, søke etter turvenninner (ser flere i min by søker etter det på Facebook), meld deg som frivillig i Røde Kors eller i Dyrebeskyttelsen osv. 

Anonymkode: d41d5...5cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer ditto, skal vi ikke alle samles i en venneløs-klubb eller noe? - ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gjøre en innsats? Hobby eller aktivitet, søke etter turvenninner (ser flere i min by søker etter det på Facebook), meld deg som frivillig i Røde Kors eller i Dyrebeskyttelsen osv. 

Jeg VISSTE AT DETTE SVARET KOM. Ikke tro du vet alt om et menneske pga en post. Jeg gjør en innsats hele tiden. -ts

• Liker 8
Skrevet

Har du reflektert over hvorfor du ikke har / får venner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg VISSTE AT DETTE SVARET KOM. Ikke tro du vet alt om et menneske pga en post. Jeg gjør en innsats hele tiden. -ts

Vel, beklager at jeg ikke er tankeleser eller mottager av telepati.

Bortsett fra Tinder. Hvilken innsats gjør du da? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, beklager at jeg ikke er tankeleser eller mottager av telepati.

Bortsett fra Tinder. Hvilken innsats gjør du da? 

1 minutt siden, AllahBallah skrev:

Har du reflektert over hvorfor du ikke har / får venner?

Jeg føler ikke for å forsvare hvorfor jeg har lite venner her. -ts 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også få venner, men vil ha det slik. Er nok litt spesiell der, men stortrives i eget selskap. Det er så enkelt på alle måter liksom 😊

Anonymkode: 24a66...747

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tinder??? Da vet jeg nok om deg..

Anonymkode: c30e5...254

AnonymBruker
Skrevet

Håper du går til psykolog og får hjelp. Traumer og selvhat kan man jobbe med.

Anonymkode: 4203c...317

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS! Nå er ikke jeg en av de som du har sitert ovenfor, men jeg tror ikke de mener at du skal fortelle her på forumet om hvorfor du har få venner, men heller at du skal reflektere over dette for deg selv. Det må jo være steg 1 for å komme igang med noen endringer? 

Og jeg synes det er merkelig at du ber om hjelp, men blir irritert når du får konkrete forslag til ting du kan gjøre. Hva vil du at vi skal si da? Hvis du er ulykkelig er det faktisk ingen andre enn deg selv som kan gjøre noe med dette. Du kan få tips og råd til hvor du kan begynne å lete etter venner, men til syvende og sist er det du som må gjøre jobben. Hvis du sliter med traumer og selvhat håper jeg du går til behandling for dette. Det er mulig å komme seg ut av situasjonen du er i nå. 

Anonymkode: 3cb43...83f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel - hva med å begynne med å svare hyggelig når noen faktisk tar seg tid til å svare deg. Kommer en bit på veien med hyggelig. 🙂 

Anonymkode: 33d12...6e4

• Liker 9
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel - hva med å begynne med å svare hyggelig når noen faktisk tar seg tid til å svare deg. Kommer en bit på veien med hyggelig. 🙂 

Anonymkode: 33d12...6e4

Når noen er fortvilet over at der er ensomme så er det  frekt og ufølsomt å skrive:

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å gjøre en innsats?

Skjønner ikke hvorfor man skal bukke og takke for slike svar. 

Endret av SVK
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS! Nå er ikke jeg en av de som du har sitert ovenfor, men jeg tror ikke de mener at du skal fortelle her på forumet om hvorfor du har få venner, men heller at du skal reflektere over dette for deg selv. Det må jo være steg 1 for å komme igang med noen endringer? 

Og jeg synes det er merkelig at du ber om hjelp, men blir irritert når du får konkrete forslag til ting du kan gjøre. Hva vil du at vi skal si da? Hvis du er ulykkelig er det faktisk ingen andre enn deg selv som kan gjøre noe med dette. Du kan få tips og råd til hvor du kan begynne å lete etter venner, men til syvende og sist er det du som må gjøre jobben. Hvis du sliter med traumer og selvhat håper jeg du går til behandling for dette. Det er mulig å komme seg ut av situasjonen du er i nå. 

Anonymkode: 3cb43...83f

Tror du ikke jeg har hatt nok tid til å reflektere og tenke over dette? Tror du alle som har lite venner og er ensomme har seg selv å takke? For det er slik det høres ut. -ts 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ingen venner og er veldig ensom. Jeg er også ufør, har ingen barn eller kjæreste. 

Jeg har også skikkelig selvhat til meg selv og jeg hater meg selv siden jeg er sånn som jeg er. Har også opplevd mye traumer dessverre.

kjenner meg veldig igjen. Klem

Endret av Cornelia
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...