Gå til innhold

Hvordan overføre penger anonymt?

Anbefalte innlegg

Gjest blakk som en kirkerotte
Skrevet

Jeg vurderer å begynne å selge brukt undertøy og lignende, men problemet er, hvordan gjør man noe slikt anonymt?

Jeg kan risikere ganske store problemer om noe slikt blir kjent, men som sagt, jeg er BLAKK!

Dette er jo lovlig, og noe jeg ser på som “greit” med tanke på meg selv, men jeg ønsker ikke at familien min skal bli utsatt for bygdetrollet.

Hvordan kan man overføre penger fra person a til person b, uten at person a kjenner person b sin identitet?

Noen som vet?

Paypal, bank, osv?

Jeg trenger et tips eller to her :)

Videoannonse
Annonse
Gjest bankboksen
Skrevet

Selge brukt undertøy?

Tviler på at du finner kjøpere til det..

Skrevet

Hehe, folk er merkelige, så akkurat det ser jeg ikke på som et problem ;) (og store innvesteringer er det jo ikke snakk om heller :P)

Men tilbake til tema: Er det noen som har et svar på det opprinnelige spørsmålet om hvordan en slik pengeoverføring kan gjøres?

Gjest Bytroll
Skrevet

Om du skal selge noe til meg, så semder du da i oppkreav til meg. hvordan kan din fam få greie på det da?

Gjest Landsens jente
Skrevet

Ikke bruke kontoen i bygdebanken, men opprette konto i en storbybank? Skandiabanken? Opprette postboksadresse som avsender? "Anonym" e-post? Kontantkort-telefon?

Jeg har egentlig ikke peiling, men jeg syns ideen din er kjempegod. Tviler ikke på at du finner kjøpere, det finnes nok av gærne (mann)folk der ute...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Du finner nok kjøpere, men vær forsiktig. Kjenner noen som gjorde det og de fikk masse slibrige telefoner også. Vær forberedt på mye rart.

Skrevet
Du finner nok kjøpere' date=' men vær forsiktig. Kjenner noen som gjorde det og de fikk masse slibrige telefoner også. Vær forberedt på mye rart.[/quote']

Dette er hovedgrunnen nr 2 til at jeg er svært obs på å gjør det jeg kan for å forhindre at jeg kan bli oppsporet. Er ikke det mulig, så kommer jeg ikke til å gjennomføre det. Jeg er ikke interessert i å få en mengde tullinger på døren med forskjellige hensikter.

Jeg har muligens vært litt uklar på motivet til at jeg er redd for at kjøper skal få vite min ID, men det er som jeg tidligere nevnte at ID holdes skjult for KJØPER som er det vesentlige, hva min familie får vite klarer jeg nok å holde kontroll på så sant jeg ikke blir oppsøkt av noen.

Det må da være mulig å ordne noe som kan forhindre dette?

Gjest blakkherog
Skrevet

hmmm hva med å leie en postboks hos posten, så sender de pengene i oppkrav til den adressa du får hos posten og bare du får vite deres ekte adresse? men mulig du må oppgi ditt ekte navn da? eller kanskje det holder med frk. k.m. helarsen eller hva du nå heter :P

Skrevet
hmmm hva med å leie en postboks hos posten' date=' så sender de pengene i oppkrav til den adressa du får hos posten og bare du får vite deres ekte adresse? men mulig du må oppgi ditt ekte navn da? eller kanskje det holder med frk. k.m. helarsen eller hva du nå heter :P[/quote']

Om jeg må oppgi hele eller deler av mitt ekte navn til kjøper er jeg like langt, dette pga at jeg har svært sjeldne navn, men mulig du er inne på noe her.

Men går det an å leie en postboks og bruke et fiktivt navn? (tenker ikke her på når jeg leier av posten, men det navnet personer som skal sende til den får).

Gjest Blakk
Skrevet

Når du leier postboks en plass, så må du oppgi ditt navn. Vise leg! du har også mulighet til å føre opp et navn til. Eks.firmanavn/eller et falskt navn? som kan disponere boksen.,men du må jo ha lov+leg for å ta ut penger på annet navn, så da får du et problem!

enklest vil være å ha et firmanavn. da kommer pengene i firmanavn og som du har myndighet til å ta ut penger på.

Eller du kan avtale at ved forskudd, så sender du portofritt?

Skrevet
Når du leier postboks en plass, så må du oppgi ditt navn. Vise leg! du har også mulighet til å føre opp et navn til. Eks.firmanavn/eller et falskt navn? som kan disponere boksen.,men du må jo ha lov+leg for å ta ut penger på annet navn, så da får du et problem!

enklest vil være å ha et firmanavn. da kommer pengene i firmanavn og som du har myndighet til å ta ut penger på.

Eller du kan avtale at ved forskudd, så sender du portofritt?

Selvsagt må de på posten vite ID min, ellers hadde det jo blitt et salig kaos (og ikke for å snakke om potensialet for svindel).

Det jeg lurer på er om de som da sender noe til den postboksen er nødt til å vite ID en min, eller om jeg kan bruke et fiktivt navn, eller for den slags skyld, en sifferkode el.

Og slik du beskriver det her kan det virke som om dette er mulig?

Gjest blakk
Skrevet

Om du opererer med fiktivt navn, hvordan skal du da legimitere deg hos posten? (om du får penger tilsendt)

Jeg kjøpte noe av et useriøst firma engang. Trodde det var seriøst,men tok feil. Da ringte jeg posten og fikk opplyst navn på den person som hadde den.

I oslo er det flere enn posten som har bokser.

tror nok løsningen for deg vil være å opprette et firmanavn på boksen, med deg som myndighet til å ta ut penger. det er helt lovlig.

Så lenge du driver salget ditt skikkelig, så er det vel ingen grunn til at Sherloc Holmes vil oppspore deg :roll:

Gjest Darcy
Skrevet

Payex:

Du kan sende penger til andre kontohavere hos Payex ved å skrive inn deres e-postadresse, fylle inn beløp og bekrefte ved å klikke OK. Dersom mottageren har publisert sitt navn og e-post adresse kan du benytte søkefunksjonen for å finne adressen. Dersom du sender penger til mottagere som ikke har en Payex-konto vil mottageren få tilsendt en e-postmelding med informasjon om hvordan han kan opprette en konto og gjøre krav på pengene.

• 3 år senere...
Gjest rune å hanne
Skrevet

Selge brukt undertøy?

Tviler på at du finner kjøpere til det..

[/ helt sykt masse.... vi selger som bare d :P

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Jens_*
Skrevet
Ikke bruke kontoen i bygdebanken, men opprette konto i en storbybank? Skandiabanken? Opprette postboksadresse som avsender? "Anonym" e-post? Kontantkort-telefon?

Jeg har egentlig ikke peiling, men jeg syns ideen din er kjempegod. Tviler ikke på at du finner kjøpere, det finnes nok av gærne (mann)folk der ute...

Ja, og det finnes samtidig nok av uvitende kvinnfolk!!!

Gjest Gjest_Jens_*
Skrevet (endret)

Jeg vurderer å begynne å selge brukt undertøy og lignende, men problemet er, hvordan gjør man noe slikt anonymt?

Jeg kan risikere ganske store problemer om noe slikt blir kjent, men som sagt, jeg er BLAKK!

Dette er jo lovlig, og noe jeg ser på som “greit” med tanke på meg selv, men jeg ønsker ikke at familien min skal bli utsatt for bygdetrollet.

Hvordan kan man overføre penger fra person a til person b, uten at person a kjenner person b sin identitet?

Noen som vet?

Paypal, bank, osv?

Jeg trenger et tips eller to her :)

Jeg har løsningen, men da må du ta kontakt med anonympost.no

Jeg vet at de jobber med en helt ny løsning, som gjør det sikkert og anonymt for begge parter. Jeg kjenner nemlig grunderen bak firmaet.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
  • 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bumper denne.

Hvordan kan person a overføre til person b, uten at a ikke får vite identiteten til b?

Anonymous poster hash: 18897...b40
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel være anonym for selgere på ebay? Betalingen går via paypal.

Anonymous poster hash: 28561...4a1
AnonymBruker
Skrevet

Bitcoins.

Anonymous poster hash: 21b4d...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...