Gå til innhold

Bekymret for mamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært fint om noen tok seg tid til å lese dette innlegget! Det har seg nemlig slik at jeg er litt bekymret for moren min... Det ene sekundet er hun i et kjempehumør, mens det neste sekundet er hun et «monster»... Hun skifter humør nesten hele tiden... Det kan være hormonelt, men jeg tviler på at det bare er det... Når hun er sint er hun ikke bare litt sint... Hun begynner å hyle og skrike, hun banner, hun sier veldig stygge ting uten å tenke seg om, osv... Hun mener sikkert ikke noe med det, men jeg blir bekymret når hun reagerer sånn... Hun klarer liksom ikke å snakke til oss på en rolig og ordentlig måte... De minste ting kan hisse henne opp, og det skjer opptil flere ganger om dagen... Hun har sagt at hun ikke har det vanskelig, at livet hennes er så fint, men jeg vet ikke om det bare er noe hun sier... Jeg har en aldri så liten følelse av at det ligger noe mer bak det dårlige humøret hennes... Jeg er litt redd for at hun kanskje er bipolar... Vi har ikke et spesielt nært forhold til hverandre, så jeg vet ikke hvordan jeg kan ta dette opp med henne, og om jeg i det hele tatt bør ta det opp med henne... Dette innlegget ble sikkert veldig rotete... Jeg er klar over at jeg er elendig til å forklare! Jeg hadde bare lyst til å høre om noen her inne hadde noen råd å komme med? Jeg er så lei av å være i denne situasjonen! Takk på forhånd!

Anonymkode: 8a0d7...f2d

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinne487
Skrevet

Tipper overgangsalderen!

Skrevet

Tror ikke det er overgangsalderen. Dette høres mer ut som et psykisk problem, men umulig å si hva. Vet ikke hva jeg skal råde deg til. Har du noen andre i familien å ta det opp med? Jobber i helsevesenet, men det går ikke ann å stille diagnose på dette grunnlaget. Prøv å søk hjelp, føler med deg

• Liker 2
Skrevet

Har hun vært sånn bestandig? Har det skjedd noe spesielt i livet hennes i det siste? Hvordan opplever andre henne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Bie-damen skrev:

Har hun vært sånn bestandig? Har det skjedd noe spesielt i livet hennes i det siste? Hvordan opplever andre henne?

Hun har vært sånn bestandig, ja, men hun har sine bedre perioder fra tid til annen... Tror ikke at det har noen sammenheng med ting som har skjedd i livet hennes i det siste ettersom hun alltid har vært sånn... Venninnene hennes opplever henne som et hyggelig menneske, og de trives i hennes selskap... Det er kun den nærmeste familien hun oppfører seg så dårlig mot...

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vært sånn bestandig, ja, men hun har sine bedre perioder fra tid til annen... Tror ikke at det har noen sammenheng med ting som har skjedd i livet hennes i det siste ettersom hun alltid har vært sånn... Venninnene hennes opplever henne som et hyggelig menneske, og de trives i hennes selskap... Det er kun den nærmeste familien hun oppfører seg så dårlig mot...

Det høres jo ikke så greit ut... Har du søsken som kan støtte deg? Og hva med din far?

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at dette ikke hørtes greit ut. 

Hvor gammel er du? Og hva slags ting sier hun når hun er sint? Hva sier hun etter disse utbruddene sine?

Anonymkode: 630da...a79

Skrevet

Å være bipolar er ikke det samme som humørsyk. Der har du dype depresjoner der alt er beksvart, så får du mani og svever på ei sky når du er manisk. 
høres mer ut som sliter med noe. Har hun alltid vært slik? 
snakk med henne når hun har det bra, og spør hva som gjør at hun reagerer slik? 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som søsteren min, men ingen av hennes barn hadde skrevet om det her inne, siden de ikke kjenner til kg. 

Jeg hadde tippet på en personlighetsforstyrrelse av noe slag, uten at jeg er psykiater da. 

Anonymkode: 722b4...e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var foreldrene hennes? Ble hun oppdratt av skrikende og kjeftende foreldre, og aldri fikk hjelp til å lære andre kommunikasjonsmåter? 

Anonymkode: c2e20...84b

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Bie-damen skrev:

Det høres jo ikke så greit ut... Har du søsken som kan støtte deg? Og hva med din far?

Har en bror, men han er lik moren vår... Ikke lett å snakke med han heller... Faren min forstår situasjonen, men han har liksom ikke lyst til å blande seg opp i det... Vet ikke om jeg bør ta det opp med ham...

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var foreldrene hennes? Ble hun oppdratt av skrikende og kjeftende foreldre, og aldri fikk hjelp til å lære andre kommunikasjonsmåter? 

Anonymkode: c2e20...84b

Faren hennes var vel som hun er nå... Ble sint og kjeftet for småting... Jeg tror ikke at faren hennes snakket til henne på en ordentlig måte, for å si det sånn... Moren hennes er død, så er derfor jeg ikke nevner noe om henne...

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å flytte for deg selv? Hvis hun har vært sånn over mange år, kan det være vanskelig å få til noen forandring. Men du trenger støtte! Prøv å snakke med annen slektning, venninne, fastlege, helsesøster e.l. 

Anonymkode: 7de74...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke ok. Snakk med henne og fortell alt! 

Flytt for deg selv 

Anonymkode: fada4...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...