Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får feriepenger fra arbeidsgiver nå i juni, jeg får vel fortsatt foreldrepenger som vanlig? 

Anonymkode: 00023...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Får foreldrepenger utbetalt fra nav. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og lurer på det samme. Det kan virke som om man ikke får det, men heller får feriepenger når man tar ut ferien sin

Anonymkode: af56e...601

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon og lurer på det samme. Det kan virke som om man ikke får det, men heller får feriepenger når man tar ut ferien sin

Anonymkode: af56e...601

Vet at feriepengene kommer i juni her. Så virker som det blir dobbelt opp 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Du får foreldrepenger som vanlig fra nav. Dersom du har satt opp ferie i permisjonen din blir du trukket i lønn når du har ferie. Skal du ha ferie etter du har hatt permisjon får du ikke lønn når du har ferie.

Anonymkode: 118b5...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får foreldrepenger som vanlig fra nav. Dersom du har satt opp ferie i permisjonen din blir du trukket i lønn når du har ferie. Skal du ha ferie etter du har hatt permisjon får du ikke lønn når du har ferie.

Anonymkode: 118b5...785

OK, tenkte å ta ferie 4 uker i juli. Men da tror jeg det blir droppet, og permisjon forlenget ut året. 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

OK, tenkte å ta ferie 4 uker i juli. Men da tror jeg det blir droppet, og permisjon forlenget ut året. 

Det er ikke noe forskjell i penger om du tar ferie i juli enn om du tar det etter permisjonen. Det tryggeste er faktisk å ts det i permisjonen mtp rettigheter.

Anonymkode: b1ae1...611

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe forskjell i penger om du tar ferie i juli enn om du tar det etter permisjonen. Det tryggeste er faktisk å ts det i permisjonen mtp rettigheter.

Skal ikke ha noe ferie etter permisjon. Tenker å ta ut hele permisjonen i ett, og er da tilbake i jobb januar neste år. Da blir det ikke ferie før neste sommer. Og regner med jeg får overført 2 uker ferie fra i år.

Virker mest lønnsomt slik.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For tar jeg ferie u juli stopper vel utbetaling den måneden? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke ha noe ferie etter permisjon. Tenker å ta ut hele permisjonen i ett, og er da tilbake i jobb januar neste år. Da blir det ikke ferie før neste sommer. Og regner med jeg får overført 2 uker ferie fra i år.

Virker mest lønnsomt slik.

Dersom du uansett får feriepengene utbetalt nå, så må du dobbeltsjekke at de da er trukket slik at du går lønn de to ukene du ønsker å overføre til neste år...

Anonymkode: 5ff0c...505

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du uansett får feriepengene utbetalt nå, så må du dobbeltsjekke at de da er trukket slik at du går lønn de to ukene du ønsker å overføre til neste år...

Takk 👍 Må si jeg synes dette er litt forvirrende 🙈

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men feriepengene du får fra jobben skal dekke opp for disse ukene. 
Og permisjonen din utsettes da tilsvarende med de ukene du tar ut ferie. 
Altså, tar du 3-4 uker ferie nå, så blir hjemme-oerioden din 3-4 uker lengre, mot at du overfører 2 uker og dermed ‘bare’ får 2 uker lengre ‘hjemmeperiode’.

Det beste er å ta ut full ferie nå (sett at du har tjent opp fulle feriepengerettigheter)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men feriepengene du får fra jobben skal dekke opp for disse ukene. 
Og permisjonen din utsettes da tilsvarende med de ukene du tar ut ferie. 
Altså, tar du 3-4 uker ferie nå, så blir hjemme-oerioden din 3-4 uker lengre, mot at du overfører 2 uker og dermed ‘bare’ får 2 uker lengre ‘hjemmeperiode’.

Det beste er å ta ut full ferie nå (sett at du har tjent opp fulle feriepengerettigheter)

Vil uansett tilbake i jobb i januar, har da hatt 40 uker permisjon. Så virker mest lønnsomt å ha permisjon i hele år og få dobbelt opp med penger i juni.

Er egentlig ikke så nøye å overføre ferie, holder med 5 uker neste år 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Husk at hvis du får foreldrepenger fra nav i år vil du ikke få utbetalt mye i feriepenger neste år. Så det kan være lurt å legge av penger til neste års ferie allerede nå. 

Anonymkode: 66c6f...814

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at hvis du får foreldrepenger fra nav i år vil du ikke få utbetalt mye i feriepenger neste år. Så det kan være lurt å legge av penger til neste års ferie allerede nå. 

Anonymkode: 66c6f...814

Det er jeg klar over 🙂

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men jeg tolket det som du skulle utvide permisjonen med ferie på slutten. Du kan helt fint ta all ferie nå uten at det går ut over permisjon. Men du må avklare med jobben. Plutselig står du der neste år også krever de at du tar alle 10 ukene. Og bare med utbetalt for 5.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, men jeg tolket det som du skulle utvide permisjonen med ferie på slutten. Du kan helt fint ta all ferie nå uten at det går ut over permisjon. Men du må avklare med jobben. Plutselig står du der neste år også krever de at du tar alle 10 ukene. Og bare med utbetalt for 5.

Edit  siden du får fra nav, utbetalt minimalt.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Nei, skal ikke utvide permisjonen. Har 4 ferieuker igjen i år. Kommer nok til å overføre 2 uker til neste år, så jeg kan ta en uke på våren og en på høsten. Tviler på at jobben vil kreve at jeg tar ut ferie fra i år neste år. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil uansett tilbake i jobb i januar, har da hatt 40 uker permisjon. Så virker mest lønnsomt å ha permisjon i hele år og få dobbelt opp med penger i juni.

Er egentlig ikke så nøye å overføre ferie, holder med 5 uker neste år 🙂

Hvorfor 40 uker? 

Anonymkode: c6827...b76

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor 40 uker? 

Anonymkode: c6827...b76

Bare jeg som har rett på foreldrepenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...