Gå til innhold

Skylder du på korona for overvekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser i flere grupper på Facebook at folk trenger hjelp til bikini o.l fordi de har 'fått litt ekstra fett etter korona'. 

Syns det er litt merkelig, for denne perioden har ikke vart sååå lenge. Flere trenger tips om 'størrelse xl og opp'. 

Noe sier meg at i år er det bare å skylde på korona, men disse menneskene ble jo ikke xl+ over natten? 

Jeg la også på meg av hjemmekontor, men føler vel at 10kg opp er ekstremt? Eller? 

Anonymkode: dea2f...939

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg 5-6 kg og folk har jo hjemmekontor og er noe permittert enda, så at folk har gått opp faktisk mye, syns jeg ikke er så rart. Det man bevegde seg på jobb ble erstattet av baking og spise det man bakte

Anonymkode: 3878d...2ed

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg skylder på meg selv og min mangel på selvdisiplin 

Anonymkode: a171f...d74

• Liker 6
Skrevet (endret)

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk har gått så veldig opp i vekt. Det har jo vært mulighet for å trene.( ikke småbarnsforeldre)

Endret av Kågebruker
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned i vekt jeg da, og i tillegg har sparekontoen min økt ☺️  Ikke ute og spiser/ drikker øl, sjelden i butikken der alle søte fristelser er, ingen rusling rundt på senter og impuls-shopping, hjemmelagde måltider til faste tider siden jeg alt jeg drev med før har stengt, osv   Nå ser jeg både digg ut og har penger til å nyte sommeren max! 😁

Anonymkode: 8ed2c...15a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser i flere grupper på Facebook at folk trenger hjelp til bikini o.l fordi de har 'fått litt ekstra fett etter korona'. 

Syns det er litt merkelig, for denne perioden har ikke vart sååå lenge. Flere trenger tips om 'størrelse xl og opp'. 

Noe sier meg at i år er det bare å skylde på korona, men disse menneskene ble jo ikke xl+ over natten? 

Jeg la også på meg av hjemmekontor, men føler vel at 10kg opp er ekstremt? Eller? 

Jepp, jeg har gått opp fra 51 til 55,5 kilo på de tre månedene uten å få trene nærkontakt kampsport og å løfte tungt - pushups og pull ups hjemme blir bare ikke det samme. Har tapt muskelmasse og lagt på meg fett, og føler meg kvapsete og jævlig.

Det er selvsagt mitt eget ansvar at jeg har kretset rundt kjøleskapet hjemme som en slags hai, så når jeg skylder på corona er det jo flåsete ment, skylden er min egen. Får man ikke trent som normalt av en eller annen grunn må man jo spise mindre. I stedet har jeg bakt kanelboller ca to ganger i uken, og perfeksjonert surdeigbrødet mitt. Brødmat og mindre bevegelse = kvaps.

Er ikke noen XL likevel da, men faktisk revnet jeansen min her om dag 🤣 Den var riktignok nesten 20 år gammel... Jeg måtte bruke rå brutal makt for å dra den på, og det gamle stoffet taklet ikke sommerkroppen corona edition.

Anonymkode: 81112...109

• Liker 4
Skrevet

Har gått ned 9 kilo siden korona 😊 Har vært en strålende mulighet til å kun ha ansvar for meg selv og egne valg (og selvfølgelig familien) og å ikke ha en eneste bursdag, feiring, kake på jobb ect ect ec. 

• Liker 5
Skrevet

Er det så nøye da? De synes vel bare det føles bedre å skylde på noe annet enn dårlig impulskontroll, og benytter anledningen nå når "alle" har fått et par ekstra coronakilo.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra å jobbe med dans og teater 6 dager i uken, samt trene annenhver dag, til å skulle vedlikeholde vekten hjemme. Det har ikke gått bra. Jeg har gått opp 7-8 kg..

Jeg har gått mye på tur i marka, vi snakker trening hver dag, og drevet med styrke og cardio i stua, men ikke ting vil være like godt som livsstilen før korona.

Anonymkode: 92d72...471

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den fysiske formen min har blitt bedre, mest pga trening, men jeg har også fiksa på kostholdet, fordi jeg har hatt tid til det. Så noe godt har kommet ut av situasjonen for min del, selv om jeg mye heller ville ha jobba.  

Anonymkode: 3828c...fce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det blir økt stress er det normalt å bruke mat for å regulere. Og barna er hjemme og kanskje litt engstelige, man vil øke hyggen ved å kanskje bake eller kose seg med godis. Når man ikke er på jobb, kjenner man bedre etter om man er sulten eller fysen, og du har kjøleskapet tilgjengelig hele dagen. God tid til å lage ordentlige middager (som gjerne smaker bedre og man spiser da mer.). Syns ikke det er rart at folk går opp i vekt, og jeg syns det er deilig at folk er litt åpne om det og at vi kan innrømme at vi koser oss.

Personlig er jeg litt i motsatt ende og har gått ned i vekt og vært mer aktiv. Spiseforstyrrelsen benyttet anledningen til å blomstre litt opp igjen dessverre. Men har lest at dette også er vanlig når stressnivået øker, hverdagen endres og behandling settes på vent.

Anonymkode: ec70a...28b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Heller tvert i mot. Jeg har gått ned i vekt jeg. Det at det ikke var jobblunsjer i hytt og pine, sosialt med venner og ut på byen og konserter og restaurantbesøk gjorde det enkelt å holde seg til den maten man burde spise. Så jeg gruer meg mest til alt åpner igjen jeg 🤣

Anonymkode: 63c75...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Et omvendt perspektiv her. Ser at mange normalvektige "skylder på korona" pga et par kosekilo som har sneket seg på i løpet av hjemmekontor. Men for min del så har koronaen ført til at jeg har blitt mer iherdig med tanke på vektnedgang. Jeg er ganske overvektig, og dermed i en risikogruppe. Så helseaspektet ved å klare å gå ned i vekt har blitt mer akutt nå.

Har gått ned 9 kg siden mars, og flere skal det bli.

Anonymkode: dc105...1bd

• Liker 6
Gjest Khloe
Skrevet (endret)

Jeg synes Corona er blitt en godt misbrukt unnskyldning for å gå opp i vekt. Sist jeg sjekket lammet Corona hverken selvkontroll eller moderasjon, så dette ligger helt og holdent på den enkelte som synes så fryktelig synd på seg selv.

Det å ha hjemmekontor eller være permittert burde ikke være en unnskyldning for å spise dritt 24/7 og la være å bevege seg. Det går fint an å ta seg en tur eller trene etter jobbdagen er ferdig og ta en gulerot som snacks.

Jeg blir egentlig mer irritert enn jeg burde, men folk må pinemeg ta seg sammen og ha litt selvinnsikt. De ekstra bollene bakte ikke seg selv, holdt deg nede og hoppet ned i magesekken for å si det sånn.

LES: Jeg er faktisk helt for å kose seg av og til, men man må da for fader klare å moderere seg.

Endret av Khloe
AnonymBruker
Skrevet

Corona ga meg bedre tid til fysisk aktivitet. Har gått ned i vekt 😊 Må innrømme at jeg synes det er litt rart at mange skylder på bl.a. stengte treningssentre. Det er så mye god trening man kan gjøre ute samtidig som man får seg litt luft. Men sikkert lett for meg å si som elsker å være ute :)

Anonymkode: 1910f...9e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gått opp den siste måneden, men har ingen problemer med å innrømme at grunnen er latskap og mye usunn mat. 

Anonymkode: 5bc52...db6

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Corona ga meg bedre tid til fysisk aktivitet. Har gått ned i vekt 😊 Må innrømme at jeg synes det er litt rart at mange skylder på bl.a. stengte treningssentre. Det er så mye god trening man kan gjøre ute samtidig som man får seg litt luft. Men sikkert lett for meg å si som elsker å være ute :)

Eller så har man forskjellig terskel for hva man kaller trening. For en veldig godt trent person er ikke turer i skog og mark trening. Mosjon og bevegelse, jada, men ikke trening. Man får ikke 8-pack og kropp som Funkygine og Silje Mariela av å jogge. Selv tufte-parker har jo vært stengt...

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2020 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Eneste du kan skylde på med overvekt er jo i deg selv.

Men i dagens samfunn er det jo ingen som tar ansvar for seg selv lenger.

Anonymkode: 19b5c...b78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller så har man forskjellig terskel for hva man kaller trening. For en veldig godt trent person er ikke turer i skog og mark trening. Mosjon og bevegelse, jada, men ikke trening. Man får ikke 8-pack og kropp som Funkygine og Silje Mariela av å jogge. Selv tufte-parker har jo vært stengt...

Nå tenker ikke jeg heller på tur i skog og mark som trening akkurat. Joda, skal man ha en slik kropp må man nok ha både det ene og det andre av utstyr. Dog tviler jeg på at de fleste som skylder på stengte treningssentre har en slik kropp som mål. Det er mye god trening som kan gjøres både ute og inne uten at man har masse utstyr. Uansett om man har en slik kropp som mål, så er det en litt dårlig unnskyldning å ligge på sofaen i to-tre måneder (for å sette det på spissen) nettopp fordi det faktisk er mye man kan gjøre hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som la på seg under corona....

Etter 5 kg opp var jeg lei. Jeg innså at jeg rett og slett orket ikke å la corona få ta kontroll over livet mitt. Var visstnok ganske deppa da alle treningssentrene og kampsporten ble stengt og trøstespiste... men tenkte at nok er nok. Jeg bestemmer!

Så etter det har jeg bare vært selvdisiplinert og levd sunt og er aktiv ute hver eneste dag. De 5 kiloene forsvant igjen.

Flaks for oss at dette "bare " er et corona virus . Hadde det vært zombie virus og alle hadde blitt tjukkaser måtte vi rulle unna zombiene istedenfor å løpe.

Anonymkode: 01646...802

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...