Gå til innhold

Hvorfor virker ikke lysene på badet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Se bilde. Disse har slått seg av av seg selv hele tiden, og av og til har jeg dunket i dem og da har de lyst igjen. Nå virker ikke dette, og bare det i midten lyser. Hva kan være grunnen? Tror ikke det er så enkelt som at pærene må byttes, da jeg nylig gjorde dette. Det til høyre skrudde jeg bare litt løst nå for å kikke. 

15909404827895133163553365487182.jpg

Anonymkode: a95db...301

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring elektriker. 

Anonymkode: 23e84...ee8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring elektriker. 

Anonymkode: 23e84...ee8

Hadde håpet at det ikke var nødvendig... 

Anonymkode: a95db...301

AnonymBruker
Skrevet

Sånne type pærer ryker lett, og det er ofte dårlig kontakt inne i selve lampa. Prøv å bytt pærer men unngå å ta på glasset med fingrene, hold med papir eller noe, da fett fra fingrene ødelegger pæra. 
om det ikke hjelper ville jeg byttet spottene til noe mer holdbart.

Anonymkode: f5ed1...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dårlig kontakt. Om det er utvendig, kan det fikses ved å feste ledningene bedre. Om det er innvendig i lampa, tror jeg den må skiftes.

Anonymkode: 1d379...b76

Skrevet

G4 pære uten dimming tåler ikke spesielt mye. Hvis de i tillegg utsettes for vibrasjoner når dørene lukkes dør de enda fortere

• Liker 1
Skrevet

Jepp, denne typen pærer må du bare ha et godt lager av, for de ryker for ingenting. Det er som noen andre her sier - ikke ta på pæra når du skifter den (bruk f.eks, tørkepapir til å holde den med). 

Halogen av denne typen er urimelig følsomme for alt av ytre påvirkninger, sånn som vibrasjoner, damp, fettmerker utenpå og Trumps daglige tweets. Du kan se om du finner en LED-erstatning som gir godt nok lys, da bør de vare en god del lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...