Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år fra et lite sted på andre siden av landet, snart skal jeg flytte til Oslo for å studere. Er sykt spent, har dere noen tips/nyttig info?

Anonymkode: 9399b...755

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du å drive med?

Anonymkode: 4e52e...007

AnonymBruker
Skrevet

Bosett deg på østkanten, hold deg unna vestkanten - fullt av snobberi og overfladiskhet.

Anonymkode: 7a075...2ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tre ting:

1. Det kan ta litt tid å finne sin gjeng i Oslo, og få nære venner. Eller få et nettverk. 

2. Du får ikke med deg alt som skjer i byen, hele tida. Det er for mye. 

3. Oslo er en fantastisk by, som har alt. 

Kos deg, lykke til og velkommen!

Anonymkode: 56680...ff2

AnonymBruker
Skrevet

I og med at du skal studere, så tror jeg absolutt ikke det å finne venner eller sin gjeng blir noe problem! 

Anonymkode: 20334...5f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bosett deg på østkanten, hold deg unna vestkanten - fullt av snobberi og overfladiskhet.

Som student bør du selvfølgelig bosette deg i studentbolig i en studentby nær studiestedet, helst med felles kjøkken. Eller i kollektiv som ligger fint og sentralt som Majorstua, Frogner, Vika, St. Hanshaugen der det går an å ta seg hjem fra byen uten taxi 😊 finnes masse kollektiv, det er veldig lurt for å bli kjent med folk og ikke sitte alene!

Som student blir du helt sikkert kjent med folk, det er veldig mange i din situasjon!

Anonymkode: 3618a...e7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva liker du å drive med?

Anonymkode: 4e52e...007

Liker å trene og gå på byen (i moderate mengder), ellers er jeg opptatt av samfunnsfag og nyheter. 😊

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei 😊

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Okei 😊

Dette er feil.

På østkanten er all drugs og kriminalitet. På vestkanten er det kanskje dyrere, men der overlever du og slipper å bekymre deg for gjengskuddvekslinger osv.

https://www.google.com/search?q=østkanten+kriminalitet&oq=østkanten+kriminalitet&aqs=chrome..69i57j0.2704j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Anonymkode: ff96d...482

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker å trene og gå på byen (i moderate mengder), 

Da må Sogn studentby/Nordberg være midt i blinken for deg. Sognsvann med Idrettshøyskolen og Toppidrettssenteret innbyr til trening. Kort vei til byens uteliv er det også. Velkommen til Oslo.

Skrevet

Meld deg inn i en av foreningene på Studentersamfundet 🙂 da treffer du veldig mange forskjellige folk og er med på mye artig. Sjekk ut nettsiden : https://studentersamfundet.no/

Evt meld deg inn i en studentforening på skolen som passer til dine interesser.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil.

På østkanten er all drugs og kriminalitet. På vestkanten er det kanskje dyrere, men der overlever du og slipper å bekymre deg for gjengskuddvekslinger osv.

https://www.google.com/search?q=østkanten+kriminalitet&oq=østkanten+kriminalitet&aqs=chrome..69i57j0.2704j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Snakk om å overdramatisere. Bor du selv i Oslo? Jeg bar aldri hørt om noen som er bekymret for skuddvekslinger, dette skjer ekstremt sjeldent. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19 år fra et lite sted på andre siden av landet, snart skal jeg flytte til Oslo for å studere. Er sykt spent, har dere noen tips/nyttig info?

Oslo er veldig stort og jeg vet ikke hvor godt kjent du er. Har du funnet deg et sted du skal bo? Jeg vil anbefale en studenthybel eller å leie leilighet i Oslo sentrum dersom du ikke får en studentbolig. :) Siden du skal studere så vil du komme inn et miljø og bli kjent med folk. Det er bare positivt og jeg tror du kommer til å kose deg mye! Det er festivaler på sommeren (vel, ikke år da, men til vanlig), mange fine puber og nattklubber, vakker natur, fantastisk kollektivtransport (men til tider trangt). Man kommer "fort" inn i det.

Angående forskjell på øst og vest, så vil du alltid finne noen som er bekymret for at det er sånn og sånn på et sted sånn som du får over i tråden her. Oslo er veldig stort og består av mange, mange mennesker som bor i forskjellige bydeler. Jeg har aldri hørt noen være bekymret for skuddvekslinger eller frykter at de ikke overlever, selv i de verste strøkene. :) På vestkanten så bor det mennesker med en del midler, men disse vil du også finne på østkanten. 

Anonymkode: d3d12...69f

Skrevet

Gå turer! Sett på musikk eller en podcast og gå på kryss og tvers rundt i byen. Da finner du ut at Oslo er en liten, fin by og skjønner det er korte avstander mellom steder og bydeler og at det ikke er en farlig by. Jeg elsket å gå tur på søndager med musikk på øret og gikk innom kaffebrenneriet for å kjøpe kaffe. Bli kjent med byen, hold deg unna karl Johan. Det er sjarmløst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Best å bo i sentrum som student, lettere å være sosial

Anonymkode: 05557...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Frankie Teardrop said:

Snakk om å overdramatisere. Bor du selv i Oslo? Jeg bar aldri hørt om noen som er bekymret for skuddvekslinger, dette skjer ekstremt sjeldent. 

ja

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil.

Hvor i Oslo bor du a?

For jeg bor på Bjørndal og dette Har jeg ingen frykt for 

Anonymkode: f58fc...81f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, tangent skrev:

Gå turer! Sett på musikk eller en podcast og gå på kryss og tvers rundt i byen. Da finner du ut at Oslo er en liten, fin by og skjønner det er korte avstander mellom steder og bydeler og at det ikke er en farlig by. Jeg elsket å gå tur på søndager med musikk på øret og gikk innom kaffebrenneriet for å kjøpe kaffe. Bli kjent med byen, hold deg unna karl Johan. Det er sjarmløst. 

Vel... Jeg vil jo si det er et stykke å gå fra Bygdøy til Mortensrud, eller fra Rosenholm til Stovner... 

Anonymkode: 44d24...b9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...