AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Jeg har to jenter på ett (snart 2) og tre (akkurat fylt). I nabohagen bor to jenter på 4 og 5. Siden ungenes mine er ganske små, pleier jeg å følge ganske godt med. De er ute når jeg er ute, og de eneste gangene de er ute av syne ute er hvis jeg henter noe, eller lignende. Nabojentene springer litt mer rundt. Både her og sitt hus, samt rundt jordet og på grusveien ved huset vårt. Eldstejenta mi blir så trist når hun ikke får lov til å bli med, men jeg synes for det første at hun er for liten til å fly rundt her og for det andre at nabojentene er for små til å følge litt ekstra med på henne. Når begynte du å slippe litt mer opp på ungene ute? Dette er i utkanten av et boligområde på et lite tettsted. Anonymkode: d2ca4...254
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Spørs på barnet. Min 3 åring må voktes som en hauk, han kan på ingen måte være alene et sekund, men han er en våghals som kaster seg ut i situasjoner der andre barn kanskje ville tenkt seg litt om. Anonymkode: 4d9dd...423 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #3 Skrevet 31. mai 2020 Det er stor forskjell på 2-3 og 4-5. Anonymkode: f3e90...f1f 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #4 Skrevet 31. mai 2020 Min er 3 år og 8 mnd. I høst da han var like gammel som din kunne han ikke gå utenfor alene. Nå går han gjerne ut mens resten gjør seg klar og får løpe litt alene eller med venner i gaten. En av oss er fortsatt ute samtidig, men kan i større grad gjøre «egne» ting (koste, luke, drikke kaffe). Vi bor i en liten blindgate med lite trafikk Anonymkode: acb6a...67e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #5 Skrevet 31. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Min er 3 år og 8 mnd. I høst da han var like gammel som din kunne han ikke gå utenfor alene. Nå går han gjerne ut mens resten gjør seg klar og får løpe litt alene eller med venner i gaten. En av oss er fortsatt ute samtidig, men kan i større grad gjøre «egne» ting (koste, luke, drikke kaffe). Vi bor i en liten blindgate med lite trafikk Anonymkode: acb6a...67e Det var omtrent likt her. Da han var 4 kunne han være utenfor alene mens jeg sjekket i vinduet av og til. Det var ganske stor forskjell på det året fra 3 til 4. Anonymkode: 38558...5d1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #6 Skrevet 31. mai 2020 En på tre år kan overhodet ikke sammenlignes med en femåring. Jeg har to barn på tre og fem år. Femåringen får gå alene på lekeplassen og til postkassen. Hun vet ikke at vi hele tiden følger med fra vinduet. Treåringen får ikke gå ut alene, men kan være på lekeplassen mens jeg henter noe. Ser dem fra vinduet hele tiden. Anonymkode: 2b8be...aba 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #7 Skrevet 31. mai 2020 Godt å høre at flere tenker som meg - ts Anonymkode: d2ca4...254 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #8 Skrevet 31. mai 2020 På våren før skolestart begynte våre å få friere tøyler., Anonymkode: 56c3d...c2e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #9 Skrevet 31. mai 2020 Våre på 4 og 6 løper fritt ute sammen med naboungene hele dagen. Vi bor nesten i enden av en blindvei, så det er lite trafikk og alle naboer vet at det stortsett alltid er barn ute. De får kun være i gaten, hagen og i parken her. Han på 4 har gradvis fått være mer og mer ute uten følge fra han var litt over tre, men han har en veldig påpasselig storebror som kommer inn og sier ifra om det er noe. Anonymkode: 8b2ed...2fc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #10 Skrevet 31. mai 2020 Dine er for små, naboens er ikke for små Anonymkode: 9ecf4...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #11 Skrevet 31. mai 2020 Min er tre, men jeg tør ikke la henne ut av syne. Vi bor i et stort hus med stor hage, så om vi er ute og jeg må hente noe, vil jeg helst at hun blir med.. Jeg stoler på henne, jeg vet at hun mest sannsynlig ikke ville gjort noe, hun sier det jo sjøl at "jeg skal sitte her og vente", men plutselig skal hun skli og så faller hun på stigen, eller kanskje det lusker en overgriper i rundt henne feks.. Man vet aldri. Anonymkode: 1129b...771
Tellus Skrevet 31. mai 2020 #12 Skrevet 31. mai 2020 Et sted mellom fylte 3 og 4 har jeg vært trygg på å slippe dem av syne. Da har de vært i hagen mens jeg er inne. Ser til dem jevnlig da. Rundt 5 år har eldste gått alene over til nabobarn(ikke trafikk, blindvei/friområde)
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #13 Skrevet 31. mai 2020 Min er akkurat 3. Kan ikke være uten tilsyn ett øyeblikk engang. Men han er uredd og oppfinnsom. Finner på det mest utrolige. Klatrer og kravler på alt. Har nok med å kontrollere han mens jeg ser han. Stikker også av om han får muligheten. Anonymkode: 7c0d8...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå