AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Hei. Torsdag forrige uke begynte jeg å blø. Torsdagen denne uken var jeg på ultralyd og fikk se et bankende hjerte, En fostersekk. Jeg var overlykkelig. Når jeg kom hjem, ca to timer etterpå fikk jeg intense smerter i magen. Det kom ut to store klumper kort tid etterpå og smertene ga seg etter et par timer. Fredag dro jeg på en ny ultralyd for å bekrefte abort, hos en ny gynekolog spesialert på gravide og ultralyd. Der fant hun plutselig to fostersekker. Den ene var tom, den andre hadde et foster men fant ingen hjertelyd. Samme skjedde igjen, 2/3 timer etter ultralyden fikk jeg intense smerter igjen og det kom flere klumper. Smertene avtok etter dette. Gynekologen sa at jeg hadde vært gravid med tvillinger, og at torsdag spontanabortere jeg den ene tvillingen, men at den andre fremdeles er i magen uten hjertelyd. Jeg ble henvist til sykehuset førstkommende mandag med diagnosen missed abortion med spørsmålstegn, da hun ble usikker om jeg hadde mistet eller ikke da jeg så hjertelyd torsdag men ikke fredag. Er det noen som har opplevd lignende? Vært til ultralyd og sett en fostersekk, plutselig er det to? Er det mulig? Er det også mulig å spontanabortere et foster dagen etter hjertelyd? Jeg var 6+0 på torsdag ifølge ul. Vil legge til at jeg også var på ultralyd forrige fredag, en uke før dette, og da så samme dame også bare en fostersekk etter grundig undersøkelse. Anonymkode: ddbe5...2d4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Såpass tidlig kan det jo være vanskelig å se alt, så det kan jo hende begge fostersekkene ikke syntes på den første ultralyden? Hvertfall viktig at du får en ultralyd til for å bekrefte at det ikke er hjertelyd før du begynner prosessen på å få det ut. Anonymkode: 7fcd3...caa
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #3 Skrevet 31. mai 2020 Jeg mistet den ene tvillingen tidlig,men det ble kalt vanshing twin. Ingen spontanabort. Det gikk bra med den andre. To fostersekker på UL,en tom. Lykke til,ts❤️ Anonymkode: 9a7a3...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå