Gå til innhold

Klage på telefonselgere

Anbefalte innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Hvor klager man dersom man har blitt ringt av telefonselgere, når man har reservert seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest VikingF
Skrevet
Hvor klager man dersom man har blitt ringt av telefonselgere' date=' når man har reservert seg?[/quote']

Er alle over 18 i husstanden reservert? Er dette skjedd i løpet av det siste året?

Hvis ja:

Det er et firma som setter opp lister for call-senterene i Norge på bakgrunn av informasjon fra Brønnøysundregisteret. (Jeg tror det heter DM-huset eller noe sånn...). Send en skriftlig klage til dem.

Hvis nei:

Registrer alle over 18 år i husstanden og vent opptil 3 mnd. Da skal alt være i orden. Registrer på nytt om 1 år. Dette må altså gjøres hvert år.

Lykke til! :wink:

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det er snakk om ett enkeltmannsforetak, som har vært reservert siden starten. Og det er ett bestemt firma som ringer hver gang, (tror det er samme fyren også...) etter å ha fått tak i firmaopplysningene via en annonse som lå på nettet. Så problemet er ikke listene firmaet får, men at de går utenom lister og åpenbart ikke skjekker det opp mot brønnøysundregisteret i det hele tatt.

Takk for hjelpa :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Registrer alle over 18 år i husstanden og vent opptil 3 mnd. Da skal alt være i orden. Registrer på nytt om 1 år. Dette må altså gjøres hvert år.

Må denne registreringen gjøres hvert år?? trodde det holdt med å gjøre det en gang??

Gjest Selgerhater
Skrevet

Tull, man registerer seg én gang og så er det i orden i mange år. Vi har vært registrert i hele 4 år nå. Men alle i husstanden må registrere seg, ja. Og de firmaene man har et løpende kundeforhold til, de har lov til å ringe en. Et enkelt kjøp er ikke å regne som et løpende kundeforhold!

Når det gjelder enkeltmannsforetak, så er det nok helt andre regler der. Hør med Forbrukerombudet (www.forbrukerombudet.no).

DMhuset er bare én av dem som selger listene sine. Det er, hva jeg har fått med meg, telefonkatalogen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...