Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd flere ganger at barnehageansatte syntes det er for få rom, og at barnehagen mangler noe. Så jeg lurer på om dere som jobber i barnehage kan svare på hva dere gjerne skulle hatt i barnehagen og hvordan barnehagen skulle sett ut om dere fikk velge helt selv?

Anonymkode: d57b7...87c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen hvor jeg jobber nå burde ha mer avgrenset uteområde, helst et eget område for småbarn slik at de kan være ute uforstyrret av de større barna ved behov.

Mer leker tilpasset alderen (småbarnsavdeling), mer interessante leker, skulle hatt en stor lekebil/båt/tog eller lignende.

Ellers må jeg si at det vi trenger aller mest er flere ansatte! Drit i bemanningsnormen, den er jo en vits. Det hjelper ikke med flere ped.ledere som alle sammen skal være i møter og ha plantid borte fra barna store deler av dagen. Vi trenger folk som er på jobb, på gulvet sammen med barna!

Anonymkode: 7fb83...e61

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fler assistenter 

Anonymkode: 8c18a...53f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg et rom tilpasset fysisk aktivitet. Med puter, klatrevegg, tjukkasser, osv. 

Anonymkode: 7e8f1...9f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal tenke generelt for barnehager så blir svaret flere ansatte!

I min barnehage er det mye jeg føler at mangler.

Anonymkode: b400c...1ef

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen hvor jeg jobber nå burde ha mer avgrenset uteområde, helst et eget område for småbarn slik at de kan være ute uforstyrret av de større barna ved behov.

Mer leker tilpasset alderen (småbarnsavdeling), mer interessante leker, skulle hatt en stor lekebil/båt/tog eller lignende.

Ellers må jeg si at det vi trenger aller mest er flere ansatte! Drit i bemanningsnormen, den er jo en vits. Det hjelper ikke med flere ped.ledere som alle sammen skal være i møter og ha plantid borte fra barna store deler av dagen. Vi trenger folk som er på jobb, på gulvet sammen med barna!

Har du noen eksempler på leker du savner i barnehagen du jobber? Gjerne bilder av leker du gjerne ville hatt på småbarnsavdelingen 

Helt enig i at bemanningsnormen er for dårlig. Ikke mange timene på dagen bemanningsnormen blir overholdt desverre!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skal tenke generelt for barnehager så blir svaret flere ansatte!

I min barnehage er det mye jeg føler at mangler.

Vil du nevne noen spesifikke eksempler på hva du føler mangler i barnehagen du jobber?😊

-Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage, men har hatt barna i flere forskjellige. Den første hadde omtrent ingenting, knapt nok ansatte en gang... 

Den siste var den beste på alle måter. De var nok folk og det virket som de trivdes på jobb. Lite sykefravær. Av rom/utstyr kan nevnes: gymsal med masse leker/utstyr, kjempefint stort kupert uteområde med interessante apparater, griser som gikk fritt rundt (!), kaniner, innendørs badebasseng, egne hobby/formingsrom, egen buss som gjorde det lettvint med varierte turer. Fantastisk barnehage!

Rart hva noen barnehager får ut av pengene, som ikke andre klarer. 

Anonymkode: bbf3f...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre økonomi. Da spesielt stort vikarbudsjett! Det burde være automatikk i at en fikk vikar inn når en var syk feks. Bemanningen er dårlig nok som den er, og lavt vikarbudsjett gjør det bare verre. Og så skulle jeg ønske det var flere engasjerte assistenter, at barnehage ikke var en plass «alle kan jobbe». Savner nytenkende mentalitet, alt var faktisk ikke bedre før, og selv om ting er greit som de er så er det lov å prøve nye ting. 

av fysiske ting savner jeg rom for vannlek, bedre uteområder (trær, busker, bakker, steiner osv, ikke lekeapparater), kjøkken som er tilpasset barna slik at de kan være med på matlaging. 

sikkert en hel haug til, men dette kom jeg på i farten. 

hilsen barnehagelærer som enda leter etter en barnehage å føle seg «hjemme» i.

Anonymkode: 899bf...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lagerrom og bedre fysisk utforming. 

Anonymkode: 04d3e...196

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen eksempler på leker du savner i barnehagen du jobber? Gjerne bilder av leker du gjerne ville hatt på småbarnsavdelingen 

Helt enig i at bemanningsnormen er for dårlig. Ikke mange timene på dagen bemanningsnormen blir overholdt desverre!

F.eks klosser til å bygge med, mer Duplo- både figurer og klosser de kan bygge med, et puterom fylt med puter hvor barna kan hoppe og leke og kose seg.

Finner ikke bilder men enten et stort tog/bil/båt som er så stor at flere barn kan sitte oppi og leke, snurre på ratt  osv. Slik som ofte er ute i barnehager, men jeg vil gjerne ha det inne. 

Nei, bemanningsnormen blir ikke overholdt mange timer i løpet av dagen og det er frustrerende! Burde være slik en over her sier at man burde automatisk få vikar med én gang en i personalet er syk.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du nevne noen spesifikke eksempler på hva du føler mangler i barnehagen du jobber?😊

-Ts

Større uteområde, flere rom inne, eget lagerrom blant annet.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke i barnehage, men har hatt barna i flere forskjellige. Den første hadde omtrent ingenting, knapt nok ansatte en gang... 

Den siste var den beste på alle måter. De var nok folk og det virket som de trivdes på jobb. Lite sykefravær. Av rom/utstyr kan nevnes: gymsal med masse leker/utstyr, kjempefint stort kupert uteområde med interessante apparater, griser som gikk fritt rundt (!), kaniner, innendørs badebasseng, egne hobby/formingsrom, egen buss som gjorde det lettvint med varierte turer. Fantastisk barnehage!

Rart hva noen barnehager får ut av pengene, som ikke andre klarer. 

Var sistnevnte privat barnehage? 

Anonymkode: cc396...39a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var sistnevnte privat barnehage? 

Ja det var en privat barnehage. Men vi betalte jo ikke noe mer for å bruke den! Og de får vel 80 % av pengene de kommunale bruker. Første var kommunal, der hadde de omtrent ingenting og knapt nok personale på jobb (sykemeldt hele tiden - jeg tror det er noe som kunne vært bedret ovenfra). Mellom disse brukte vi en annen privat bhg som var 100 ganger bedre enn den første. Det som var negativt der var at uteområdet var dårlig. Det kunne de ikke gjøre så mye mer med enn de allerede hadde gjort, bhg lå midt i tjukkeste oslo sentrum (var liksom ikke noe natur eller terreng der). Men alt annet var bra. Og de dro mye på tur. 

Men siste barnehagen! Wow! Så mye de fikk ut av pengene. Tror fe sparte en del på at det var lite sykefravær. Tror det var fint å jobbe der. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var en privat barnehage. Men vi betalte jo ikke noe mer for å bruke den! Og de får vel 80 % av pengene de kommunale bruker. Første var kommunal, der hadde de omtrent ingenting og knapt nok personale på jobb (sykemeldt hele tiden - jeg tror det er noe som kunne vært bedret ovenfra). Mellom disse brukte vi en annen privat bhg som var 100 ganger bedre enn den første. Det som var negativt der var at uteområdet var dårlig. Det kunne de ikke gjøre så mye mer med enn de allerede hadde gjort, bhg lå midt i tjukkeste oslo sentrum (var liksom ikke noe natur eller terreng der). Men alt annet var bra. Og de dro mye på tur. 

Men siste barnehagen! Wow! Så mye de fikk ut av pengene. Tror fe sparte en del på at det var lite sykefravær. Tror det var fint å jobbe der. 

Nå har kanskje private barnehager ca samme sum men de tjener nok mer uansett. Feks får man ikke betalingsfritak om man lever på stønader som i kommunale barnehager. De kan også bruke penger mer fritt, i kommunale bhg vil pengene ofte være øremerket til svært spesifikke ting. 

Mtp bygg er ofte private barnehager finansiert og bygget eller vedlikehold av f.eks en stiftelse. De kommunale har ikke slike midler og det må tas fra pengene i kommunekassa. Forskjellene på inntekt her er enorme. 

Har selv gått på steinerskolen, og offentlig skole. Privat har absolutt fordeler. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feks får man ikke betalingsfritak om man lever på stønader som i kommunale barnehager.

Joda, jeg fikk redusert pris pga lav inntekt. Kommunen dekker mellomlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...