Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bor i utlandet og er gravid i uke 35. Fikk vite for ca en uke siden at babyen hadde dropped, dvs kommet lenger ned i bekkenet. Jeg spurte om det betyr at den kan komme endel før tiden, men legen sa at det ikke nødvendigvis påvirket dette noe. Så nå har jeg googlet, og det er ganske sprikende forklaringer der ute. Noen sier det samme som min lege at det skjer noen uker før fødsel, mens andre sier at da er det bare dager unna 😳 Er det noen her som har ordentlig peiling? 

Anonymkode: e244d...148

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer sterkt, altså har legen din helt rett, det påvirker ingenting.

Anonymkode: 964dd...915

Skrevet

Jeg fødte 2 dager over tiden,  selv om baby "dropped" i uke 30 . Ble sykemeldt i uke 34/35 pga fare for tidlig fødsel,  så kan jo hende det var derfor jeg endte med å ikke føde før 🤷‍♀️ Siden jeg hvilte mye etter det og det ble mindre kynnere. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok tusen takk dere! 

Anonymkode: e244d...148

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så forskjellig fra person til person, og svangerskap til svangerskap. Her kom førstemann langt ned i bekkenet i uke 32. Fødte i uke 39. Andremann kom ikke ned i bekkenet før uke 39, fødte i uke 40. Sistemann kom aldri ned i bekken før fødsel. 

Anonymkode: 80382...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Her stod han så langt nede - med festet hode - på ultralyd i uke 28 at hun slet med å få målt hodeomkrets. Jordmor kommenterte også på alle kontrollene fra da hvor langt nede baby var og her måtte jeg nok forberede meg på fødsel og alt var klart! Måtte likevel settes i gang på overtid 42+0 😑

Anonymkode: 68b92...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Her var førstemann langt ned i bekkenet med festet hode på kontroll i uke 32 og ble født 40+0. Med nr. 2 fikk jeg flere kommentarer på slutten om at magen ikke hadde sunket så det var nok litt tid igjen til fødsel (til min fortvilelse, for jeg hadde mye maserier og var sliten). Hun ble født 40+4, og de kommenterte på føden også at hun stod høyt i bekkenet. Hodet festet seg ikke før underveis i fødselen. 

Anonymkode: bbabb...e23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...