Gå til innhold

Hva sier overvekt om personen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at de har lite selvdisiplin osv? 

Kunne du vært med en som var overvektig selv? 

Anonymkode: 7aa35...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Overvektige er like forskjellige som alle andre mennesker. Vekten sier absolutt ingenting om hvem et menneske er som person. At folk dømmer folk som er overvektig sier mer om dem selv enn om de som er overvektige.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Overvektige mangler kunnskaper om sunt kosthold, så nei..

Anonymkode: 0aef4...d5c

• Liker 6
Skrevet

Det sier meg ikke annet enn at de er uaktuell som sexpartnere (siden dette er lagt på seksualitet). 

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Fordi man er overvektig så betyr det Ikke at man ikke vet hva som er sunt å spise. 

At folk har fordommer mot overvekt er bare trist. Det er mange, og sammensatte, grunner til at folk blir overvektige. Overspisingslidelse f.eks., og det handler ikke om å ikke ha kunnskap om riktig kosthold.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo?! Overvektige er vel normalt fungerende og har samme kunnskap om kosthold som alle andre. Er vel ikke kunnskapen det står på! Mange faktorer som spiller inn. Utrolig dumt sagt!

Anonymkode: 4728e...738

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Null selvkontroll på matinntak eller late. Skylder på psyken. Eller det kan være sykdom såklart eller noe arvelig.

Anonymkode: a501d...53d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Seie meg lite like som oss andre folk. Overvekt kan skuldast psykiske problem, spiseforstyrrelse, medisinar, sjukdommar, nokon «et» følelsene sine eller og rett og slett dårlige valg og kunnskap om kosthold. Men eg klarar ikkje å seie kva kategori den enkelte overvektige kjem under berre av å sjå på dei. Men så lenge dei ikkje dømmer meg. Så har eg ingen grunn til å dømme dei. Dei fleste overvektige er fullstendig klar over det sjølv, mange av dei slit med det og andre folka behov for å kommentere og dømme gjer det vanskelig for enkelte å få bukt med det.

Anonymkode: c2b63...5a1

• Liker 10
Skrevet

Null selvkontroll på matinntak eller late. Skylder på psyken. Eller det kan være sykdom såklart eller noe arvelig.

Du er klar over at psykisk sykdom, som f.eks. spiseforstyrrelser, er akkurat like reelle sykdommer som fysiske sykdommer som gir overvekt? 

• Liker 12
Gjest Promqueen
Skrevet (endret)

Kjenner en som er overvektig. Null selvkontroll. Kan lett drikke 3 liter cola når vi har vært ute eller vært hjemme hos henne. Skylder på at sukker er sunnere en kunstig søtning. Jeg prøver alltid å forklare at det er mengden det kommer an på. Bedre å drikke 3 liter lettbrus enn vanlig brus. Hun har fått diabetes.

Endret av Promqueen
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Du er klar over at psykisk sykdom, som f.eks. spiseforstyrrelser, er akkurat like reelle sykdommer som fysiske sykdommer som gir overvekt? 

Men jeg skrev sykdom også da!

AnonymBruker
Skrevet

Overvekt sier ikke noe som helst annet enn at kroppen er sånn. Overvekt kan ikke fortelle deg noe om personen. Å dette er bare nok et forsøk på å fatshame overvektige mennesker. Lykke til videre i livet om du skal hate så mye på mennesker som er annerledes enn deg.

Anonymkode: 48725...da7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det sier meg ikke annet enn at de er uaktuell som sexpartnere (siden dette er lagt på seksualitet). 

Hvorfor uaktuell som sexpartner? 

Anonymkode: 7aa35...183

Skrevet

Men jeg skrev sykdom også da!

Du skrev «skylder på psyken», og da hørtes det ut som om du mente at det å slite psykisk var en unnskyldning og ikke faktisk en sykdom personen ikke kan noe for.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbanna tullprat. Jeg kan mye om kosthold, og vet hva jeg burde spise og ikke, hvor mye kcal etc... Men å gjennomføre er noe helt annet 

Anonymkode: 8dee1...56a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og har vært det siden jeg kom i puberteten. Kunne spise meg ihjel på cola, chips, sjokolade, fast food.

Nå spiser jeg noenlunde greit og har gått ned over lang tid men sliter med å prioritere trening når jeg har fulltidsjobb, skole og barn.

Har hatt rundt 15-20 kg for mye.

Anonymkode: d7d2c...c37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer virkelig på hva som feiler folk som er sykelig opptatt av andres vekt. Det er x antall tråder om omtrent det samme her på KG. Få dere et liv! 

Anonymkode: 5dbff...661

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha lite disiplin på kosthold men mye disiplin andre steder, men tenker at det tyder på at de ikke tar ordentlig ansvar for helsa si, og det er ikke positivt. Synes helse burde kommer over det meste, du kan ikke være den beste versjonen av deg selv om du driter i helsa. 

Anonymkode: f0fb0...111

Skrevet

At de er overvektige. Man må være nokså dum for å trekke noe annet ut av den informasjonen om det kun er den man har.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo forskjellige grader av overvekt, men det virker ut som noen bare må fatshame bare det er antydning til overvekt. Selv er jeg normalvektig men kan like damer med litt kjøtt på beina. Folk som snakker om disiplin og selvkontroll, teller kalorier og går rundt med skritt-teller og snakker faen ikke om annet hele dagen, går meg ihvertfall på nervene. Da skal jeg heller omgåes med noen som har litt overvekt som tyder på at de klarer og gi litt faen, og jeg liker faktisk best de som evner og gi litt faen. Du kan jo bare tenke når de starter og deltar i tråder for å diskutere hvor lite disiplin folk har, de har faen ikke nok med sin egen rigide disiplin. Verv dere i fremmedlegionen og se om dere får nok disiplin en gang for alle.

Anonymkode: 03b73...d51

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...