Gå til innhold

Ta Lappen - pris og tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid brukte du på å ta lappen, og hva kostet det totalt? Vil prøve å ta den på kortest mulig tid.

Anonymkode: cc0d2...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ender opp på ca. 30 000,- totalt. Har brukt ca. 1 og et halvt år, men jeg har trengt tid på å bli trygg bak rattet da jeg var livredd for å kjøre bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.6.2020 den 23.33, Brimi skrev:

Jeg tror jeg ender opp på ca. 30 000,- totalt. Har brukt ca. 1 og et halvt år, men jeg har trengt tid på å bli trygg bak rattet da jeg var livredd for å kjøre bil. 

Hvordan synes du det går nå? Øvelseskjører du mye? 🙂 Jeg er også veldig redd for å kjøre bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan synes du det går nå? Øvelseskjører du mye? 🙂 Jeg er også veldig redd for å kjøre bil. 

Fremdeles litt redd (mest redd for å skade noen, ikke selve det å kjøre bil), men det er ikke i nærheten av hva det en gang var. Første gang jeg møtte på buss måtte jeg stoppe bilen på en parkeringsplass og da jeg skulle starte bilen igjen klarte jeg nesten ikke å holde inn bremsen fordi jeg skalv så fælt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en oppegående elev som har tatt teorien klarer jeg det på 2-3 uker til under 30k. Bør helst ha øvd en del fra før da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betalte litt under 30k, men måtte bytte kjørelærer 3 ganger. Strøk første gang på oppkjøringen fordi sensor hadde bestemt seg for det (helt vanlig). 

Anonymkode: 3978f...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strøk første gang på oppkjøringen fordi sensor hadde bestemt seg for det (helt vanlig). 

Anonymkode: 3978f...b42

Jøss, her var det en underlig mangel på selvinnsikt!

Anonymkode: 52dcb...f43

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betalte 32k, men hadde flere kjøretimer enn man må. Brukte 1 år.

Anonymkode: f3e05...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta lappen på 14dager med intensivkurs.

Anonymkode: f3e05...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, her var det en underlig mangel på selvinnsikt!

Tilnærmet alle trafikkstasjoner har et Strykejern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte fem måneder, betalte rundt 30.000

Anonymkode: 28324...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/1/2020 at 11:33 PM, Brimi said:

Jeg har brukt ca 30 000 hittil. Startet for ca 2 år siden. Strøk på oppkjøring i dag. Så må nok bruke noen tusen til 😩.

Anonymkode: d9bba...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Føler med dere som bruker mye penger, stryker og bruker lang tid. 😞 Er fryktelig redd for at det blir tilfellet for meg siden jeg er så redd for å kjøre. Kan heldigvis øvelseskjøre med samboeren min, men han har manuell. Og jeg vil helst ta lappen på automat siden jeg er så redd. Men jeg skal få surra meg til trafikalt grunnkurs så snart jeg har penger, så skal jeg i alle fall prøve manuell og se hvordan det går. Er en liten motivasjon at jeg må ha lappen mtp. utdanningen min, samtidig et voldsomt stress hvis jeg ikke klarer det. 

Har dere noen dere kan øvelseskjøre med jevnlig eller tar dere kun kjøretimer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS her. Føler med dere som bruker mye penger, stryker og bruker lang tid. 😞 Er fryktelig redd for at det blir tilfellet for meg siden jeg er så redd for å kjøre. Kan heldigvis øvelseskjøre med samboeren min, men han har manuell. Og jeg vil helst ta lappen på automat siden jeg er så redd. Men jeg skal få surra meg til trafikalt grunnkurs så snart jeg har penger, så skal jeg i alle fall prøve manuell og se hvordan det går. Er en liten motivasjon at jeg må ha lappen mtp. utdanningen min, samtidig et voldsomt stress hvis jeg ikke klarer det. 

Har dere noen dere kan øvelseskjøre med jevnlig eller tar dere kun kjøretimer? 

Meg over her. 
Jeg har tatt masse kjøretimer, for jeg har ikke så mange å kjøre med. Samboer har automat, jeg tar lappen på manuell. Så det har ikke vært så bra for meg.

Øvelseskjør så mye du kan! Du lærer deg sikkert manuell fort, hvis du øver mye. Jeg syns ikke det er vanskelig å gire, men dét i kombinasjon med alt annet man må huske på når man kjører, syns jeg er litt slitsomt. Men jeg har ikke fått øvd så mye med manuell, da. 

Jepp, det er dyrt! Det er bare å begynne å spare. Vedder på at jeg kommer til å ha rekord i penger brukt på lappen.... 

Anonymkode: d9bba...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er dere så redde for, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...