Gå til innhold

Kjønnsoperasjon!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tenkte på, når en jente skal bli gutt, eller dame til mann da, hvordan foregår en slik operasjon?

Kutter de bare av penis og lager en vagina?? Og kan den vaginaen penetreres i senere tid? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig.. :)

Noen som vet?

Anonymkode: 2fc93...6bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Når en kvinne skal bli mann så lager de selvfølgelig ingen vagina, men en penis.

Anonymkode: 2e860...96a

• Liker 1
Skrevet

Søk bare på youtube eller google det, finnes masse informasjon der ute.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes to vanlige måter å gjøre det på, den ene kalles phalloplastikk og består av å ta donorhud fra et annet sted på kroppen og konstruere en penis. Man kan i utgangspunktet kun bruke den til å urinere, men det finnes operasjoner man kan ta for å kunne "pumpe den opp" til å penetrere med. 

Den andre metoden kalles metoidioplastikk og da konstruerer man en liten penis ut av klitoris. Denne operasjonen regnes for å være mindre omfattende, går som oftest bedre mtp komplikasjoner og man får da en liten penis man kan urinere med, men om den kan brukes til å penetrere med spørs veldig. 

Forøvrig er det vel kun sistnevnte (hvis jeg ikke blander, kan godt hende det er førstnevnte altså) som blir utført i Norge i dag og kirurgene som gjennomfører slike operasjoner gjør de ganske sjeldent, så hvis man har råd til det, er det muligens en idé å ta en slik operasjon i utlandet. Håper dette var svar nok! :)

Anonymkode: 33f59...e51

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man ønsker å konstruere en vagina, bruker man nerveendene fra penis for å kunne gi følelse. Man kan fint bli penetrert i ettertid, men man må regne med ganske lang tid før man er der og man må bruke glid da en konstruert vagina ikke vil være selvlubrikerende. 

Anonymkode: 33f59...e51

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg tenkte på, når en jente skal bli gutt, eller dame til mann da, hvordan foregår en slik operasjon?

Kutter de bare av penis og lager en vagina?? Og kan den vaginaen penetreres i senere tid? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig.. :)

Noen som vet?

Å gjøre kvinne om til mann, hvorfor kutte av penis å lage vagina, når kvinnen allerede har en vagina som kan brukes... 

Tror du kanskje har mixet om på kjønnsbyttene her.

Mann til kvinne: penis kappes ikke av. Men deler av penishodet blir til klitoris. De lager et hulrom som blir til vagina. De bruker ballene til å lage kjønnslepper. I grove trekk. Mener at svamplegmene i penisskaftet brukes til vagina, men er litt usikker. Google til gi deg et godt fint svar. Men vagiaen som er laget kan brukes til penetrering.

Kvinne til mann: dette er en mer komplisert transformasjon. Testosteron vil gjøre at klitoris vokser. Den vil bli som en liten penis. Klitoris blir helt naturlig, som en penis, fylt med blod når man er kåt, og blir stiv. En operasjon kan gjøres for å delvis løsne klitoris fra skambeinet (noe i den duren), som gjør den noe lengre. Baller kan opereres inn, de samme type ballene en mann som har fjernet en testikel pga. kreft kan få operert inn. 
Men kvinne til mann transformasjon kan også gjøres med å «lage» en penis. Denne metoden er jeg mindre kjent med, og vil be deg google det. Men hud brukes fra et annet sted på kroppen. En penispumpe brukes for å kunne pumpe opp penis.

Anonymkode: 00c55...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...