AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Er utdannet økonom. Har lenge ønsket å jobbe med HR, markedsføring, strategi, ledelse, rekruttering. Ser det ligger ute flere "stillinger" på finn hvor du kan bli franchisetaker i bemanningsbyrået people. People er jo en kjent aktør, så hvis man blir franchisetaker for de i min by vil det kanskje være enklere å etablere et kundeforhold med bedrifter. Samtidig har de også ferdige moduler i HR og lønnssystemer osv. På den annen side er det også flere mindre positive ting med å være underlagt et større byrå som skal ha sin del av kaka. Kan et alternativ være å starte et bemanningsbyrå selv innenfor en spesifikk nisje man ser det ikke typisk leier ut vikarer til i min by? Tror manpower, jobzone og personalhuset staffing group er de mest profilerte i min by. og nå i det siste har også dedicare dukket opp. Lurer på om det er for sent å starte med bemanning. Det virker på landsbasis som om det er helt enormt med bamanningsbyåer. Tenkte eventuelt et byrå som knytter selvstendige med eget foretak (konsulenter) med næringslivet, men der er det også fallgruver og jeg vil ikke ende opp med tilsvarende sak som Aleris hadde med sine konsulenter. Anonymkode: 8bb23...da2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Er du akkurat ferdigutdannet? I så fall ville jeg nok forsøkt å få noen års erfaring før man tenker på å begynne for seg selv som franchisetaker eller selvstendig eier av et vikarbyrå. Anonymkode: 85be5...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå