AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Hvorfor må staten styre dette? Hvis en butikk vil ha åpent kl 4 om natten så bør de jo få lov til det. Det er sikkert ikke så lurt økonomisk, men det er teit at det er forbudt. Og de som ikke liker å jobbe på kvelder eller på søndager søker vel ikke jobb på steder der man må jobbe kveld og søndager. Såpass klarer vel arbeidsfolk å passe på selv. Eller må virkelig staten passe på? Anonymkode: 1e64b...6d3 2
Brunello Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 På 31.5.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev: Hvorfor må staten styre dette? Hvis en butikk vil ha åpent kl 4 om natten så bør de jo få lov til det. Det er sikkert ikke så lurt økonomisk, men det er teit at det er forbudt. Og de som ikke liker å jobbe på kvelder eller på søndager søker vel ikke jobb på steder der man må jobbe kveld og søndager. Såpass klarer vel arbeidsfolk å passe på selv. Eller må virkelig staten passe på? Anonymkode: 1e64b...6d3 Fagforeningene er mot det, så strengt tatt er det arbeidsfolka som har passet på seg selv som til en viss grad er grunnen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 På 31.5.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev: Hvorfor må staten styre dette? Hvis en butikk vil ha åpent kl 4 om natten så bør de jo få lov til det. Det er sikkert ikke så lurt økonomisk, men det er teit at det er forbudt. Og de som ikke liker å jobbe på kvelder eller på søndager søker vel ikke jobb på steder der man må jobbe kveld og søndager. Såpass klarer vel arbeidsfolk å passe på selv. Eller må virkelig staten passe på? Anonymkode: 1e64b...6d3 Det finnes faktisk døgnåpne butikker 😄 https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/mat/kundene-kan-lase-seg-inn-om-natta/70684259/amp Håper at de blir vanlige landet over i fremtiden. Jeg har en jobb der jeg arbeider døgnet rundt, skulle gjerne likt å kunne ha mulgihet til å handle til alle døgnets tider, da ikke det alltid går opp med planlegging og vakter i butikkens åpningstider 😅 Anonymkode: a5efe...ea6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Fordi en butukkeier gir blaffen i nattero om han får muligheten. Dette merker ikke de som bor langt unna butikker og sentere noe av og har veldig lite forståelse for problemet. Anonymkode: 601e5...7c1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 Har bodd i utlandet, i byer "som aldri sover", hvor kiosker med ølsalg, og utesteder er oppe hele natta. Byene faller jo aldri til ro, og blir litt slitsomt i lengden. Det er alltid fest. Men å skulle ha dagligvare i tillegg, og andre butikker? (om det er det du mener?) det hadde blitt enda mer "røft" tror jeg, vet ikke om jeg selv kunne tenkt meg å bo slik (igjen). Anonymkode: c88b9...40e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå