Gå til innhold

Hvorfor kan ikke butikker ha åpent når de vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må staten styre dette? Hvis en butikk vil ha åpent kl 4 om natten så bør de jo få lov til det. Det er sikkert ikke så lurt økonomisk, men det er teit at det er forbudt. Og de som ikke liker å jobbe på kvelder eller på søndager søker vel ikke jobb på steder der man må jobbe kveld og søndager. Såpass klarer vel arbeidsfolk å passe på selv. Eller må virkelig staten passe på?

Anonymkode: 1e64b...6d3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig.

Anonymkode: 36e2b...7d3

• Liker 1
Skrevet
På 31.5.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må staten styre dette? Hvis en butikk vil ha åpent kl 4 om natten så bør de jo få lov til det. Det er sikkert ikke så lurt økonomisk, men det er teit at det er forbudt. Og de som ikke liker å jobbe på kvelder eller på søndager søker vel ikke jobb på steder der man må jobbe kveld og søndager. Såpass klarer vel arbeidsfolk å passe på selv. Eller må virkelig staten passe på?

Fagforeningene er mot det, så strengt tatt er det arbeidsfolka som har passet på seg selv som til en viss grad er grunnen. 

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Det finnes faktisk døgnåpne butikker 😄

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/mat/kundene-kan-lase-seg-inn-om-natta/70684259/amp

Håper at de blir vanlige landet over i fremtiden. Jeg har en jobb der jeg arbeider døgnet rundt, skulle gjerne likt å kunne ha mulgihet til å handle til alle døgnets tider, da ikke det alltid går opp med planlegging og vakter i butikkens åpningstider 😅

Anonymkode: a5efe...ea6

AnonymBruker
Skrevet

Fordi en butukkeier gir blaffen i nattero om han får muligheten. Dette merker ikke de som bor langt unna butikker og sentere noe av og har veldig lite forståelse for problemet.

Anonymkode: 601e5...7c1

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i utlandet, i byer "som aldri sover", hvor kiosker med ølsalg, og utesteder er oppe hele natta. Byene faller jo aldri til ro, og blir litt slitsomt i lengden. Det er alltid fest. Men å skulle ha dagligvare i tillegg, og andre butikker? (om det er det du mener?) det hadde blitt enda mer "røft" tror jeg, vet ikke om jeg selv kunne tenkt meg å bo slik (igjen).

Anonymkode: c88b9...40e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...