Gå til innhold

bilder av stebarns søsken

Anbefalte innlegg

Gjest gjestekimmi
Skrevet

jeg lurer på noe;

vi har selvsagt mange bilder av mitt stebarn her i heimen,som henger på veggene på lik linje med våre felles barn.

men, hvor vanlig er det å ha oppe bilder av stebarns søsken - altså på den andre siden????? jeg stusser jeg .... for å være helt ærlig så ønsker jeg ikke å ha de bildene på veggen......mulig jeg er rar?!?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor i.i.
Skrevet

Jeg ville ikke reagert om min eks hadde bilder av sin sønns bror fordi dette er jo mitt barns hjem annenhver helg.

Eller om barna til samboer hadde et bilde av sin "halvbror og stebror" som bor hos oss.

Vi har ikke noen søsken av våre barn å henge bilde opp på veggen av. Så der kan jeg bare synse: tror nok at vi ville hatt bilder av våre barns søsken.

Men som sagt dette er ikke vi "oppi"...

Mayamor

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner at det kanskje føles litt merkelig, men hvis mannen syns det hadde vært naturlig så ville jeg ha godtatt det.

Det er jo hjemmet til stebarnet også, så hvis h*n ønsker bilder av sine søsken der, så syns jeg det teller litt det også.

K

Gjest gjestekimmi
Skrevet

min mann syntes det er helt greit, det er vel heller meg som syntes det føles litt rart.... selvsagt har vi jo masse bilder av stesønn men de øvrige av hans mors barn?? det har jeg ikke helt de store følelsene for.... og det er i dette til fellet latterlig å tro at de skulle henge opp bilder av våre felles barn i min stesønns mors heim (dette ble komplisert....).

mulig det bare er meg....

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner deg...

Min datter har en stebror. Det kommer nok aldri til å henge noe bilde av ham på veggene her, med mindre hun ønsker selv å ha det på rommet sitt.

Nå må det sies at vi har svært lite bilder av familie og barn rundt i boligen vår. Men i album, jo der har vi masse.

Gjest Gjesta
Skrevet

Min datter har også en halvsøsken, som hun har truffet en gang for mange år siden. Det kommer ikke til å henge bilde av dette barnet her hos oss, men om hun vil ha et bilde på rommet sitt en gang så gjerne for meg.

Skrevet

Som noen andre har vært innpå: Det er kanskje ikke så naturlig å ha slike bilder i stua osv, men om barnet har slike bilder på rommet sitt, er da det greit?

Min søster er skilt og har et anstrengt forhold til eksen. Deres barn har likevel brudebildet av mamma og pappa på rommet sitt (Min søster vil ikke ha det lenger selv). Hun ser ikke noe galt i det.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Det kommer jo helt an på forholdene og graden av kontakt man har, men generelt vil jeg vel si at det kanskje blir litt rart å ha slike bilder i stuen, men at barnet selvfølgelig godt kan få ha dem på rommet, det skulle bare mangle.

Imidlertid ser jeg ikke noe galt i å ha slike bilder hengende i stuen hvis det føles naturlig for alle i huset, men det er ikke alltid det gjør det, uten at noen nødvendigvis er sære av den grunn.

Skrevet

Jeg hadde aldri hengt opp et bilde av min stesønns bror i stuen. Hvorfor i all verden skulle jeg det? Han er ikke endel av vår familie.

Men stesønn har et bilde på rommet sitt av broren + et bilde av de to sammen. Det syns jeg er helt riktig. Stesønn bor fast hos oss og da syns jeg det er fint at han kan i hver fall ha et bilde av sin halvbror som han så sjeldent ser.

Gjest gjestekimmi
Skrevet

takk for svar. det som gjelder her er at vi deler på to barnerom, det er ikke et rom som er "hans".

jeg tar svarene til ettertanke, og er iallefall sikker på at det ikke blir i stuen et evt. bilde skal henge. her har vi tross alt bare bilder av egne barn (har ikke veggplass til stort mer, faktisk).

jeg får vurdere saken :wink:

Gjest Mayamor
Skrevet

I stuen har vi fotograf bilder av barna.

Men rundt om i huset; gang, trappenedgang, lekerom, barnas rom etc: der har vi mang slags bilder.

Ville sikkert plassert bilder av stebarns søsken inne på søskens rom.

Mayamor

Gjest gojenta
Skrevet

Min mening er at barna må få ha bilder av HELE sin familie på rommet sitt, eller ved senga hvis rommet blir delt med andre...

gojenta

Skrevet

Hvis det er viktig for barnet så hadde jeg nær sagt, hvorfor ikke? Jeg kjenner en dame som er nær sagt samværsbestemor for sitt barnebarn. Sønnen hennes har ikke hatt samvær med sin datter, derimot har hun hatt samvær med sitt barnebarn, og hennes to tvillingsøstre som ikke er denne damens barnebarn. Disse tvillingjentene har ikke alltid vært med, men ganske ofte. Og jeg må si jeg beundrer denne damens holdning til sitt barnebarn, hennes søstre, og ikke minst sin eks svigerdatter.

Hvis mine "stesønner" hadde hatt søsken som de ville ha hatt bilder av hjemme hos sin far ville jeg ha syntes det var helt greit. Barn er glade i sine søsken og syns det er naturlig å ha bilder av dem i begge sine hjem.

Skrevet

her i huset er det dine mine og vores og steunger, vi har taget alle ungerne under vores viger jeg elsker dem alle likemye og billede galleriet er fra gangen og op til anden etagen og det er af hele ungen flokken et par gamle skole venner på beggesider, selv har jeg dem opfattelse at i disse tider hvor ingen par kan holde sammen og bytter magen ud da må man tage det med som følger, men nu er vi også aflastnings familie også, og jeg elsker som sagt alle ungerne, har ingen betydning om jeg har født dem selv, på mig er der ingen forskel.

Gjest gjestekimmi
Skrevet
her i huset er det dine mine og vores og steunger, vi har taget alle ungerne under vores viger jeg elsker dem alle likemye og billede galleriet er fra gangen og op til anden etagen og det er af hele ungen flokken et par gamle skole venner på  beggesider, selv har jeg dem opfattelse at i disse tider hvor ingen par kan holde sammen og bytter magen ud da må man tage det med som følger, men nu er vi også aflastnings familie også, og jeg elsker som sagt alle ungerne, har ingen betydning om jeg har født dem selv, på mig er der ingen forskel.

oi, det må jeg si! hjerterom kalles dette. jada jeg er også glad i alle barna i familien og mine venners barn etc, men saken er jo den at eks mine venners barn kjenner jeg jo godt, mens min stesønns søsken har jeg jo knapt møtt! føles bare litt rart å henge opp bilder av barn jeg ikke har et forhold til og som jeg har et svært anstrengt forhold til foreldrene til (hvilket jammen ikke er jeg som er grunnen til!!!!! nok om det).

men jeg ser poengene og kanskje blir det et bilde....eller kanskje ikke.

Skrevet

Hadde vi hatt fotografier på veggene hadde det garantert vært et bilde av min stesønns søster hengt på veggen. Og også hans stebrødre. Vi har mye kontakt med søskene hans, og liker dem veldig godt, vi . Vi voksne prøver å være gode venner , og det klarer vi ganske godt alle sammen. Vi besøker hverandre, og er i bursdagsselskaper osv. Føler meg nesten som en tante for søsteren hans, og er veldig glad i henne.

Jeg mener at man må la stebarnet ha bilder på veggen av sine søsken. Søsken som er barn av stebarnets mor er akkurat like mye søsken som barna på "din" side.

Gjest La Guapa i.i
Skrevet

Vi henger alle bilder som min stedatter ønsker å ha på rommet hennes slik at hun kan se dem fra senga si.

Synes det er ok.

Hun har ingen bilder av halvbroren hun har på morssiden her, men skulle hun ønske det er det selvfølgelig ok.

Men vi kommer ikke til å ha alle stebrødrene hennes og halvsøsken på morssiden i stua, nei.Tror ikke moren hennes har noe behov for å ha vår lille datter på veggen sin heller!Jeg vet at stedatteren min har sånne bilder på korktavla på rommet sitt der hjemme også.

La Guapa

Gjest Lizzi
Skrevet
her i huset er det dine mine og vores og steunger' date=' vi har taget alle ungerne under vores viger jeg elsker dem alle likemye og billede galleriet er fra gangen og op til anden etagen og det er af hele ungen flokken et par gamle skole venner på beggesider, selv har jeg dem opfattelse at i disse tider hvor ingen par kan holde sammen og bytter magen ud da må man tage det med som følger, men nu er vi også aflastnings familie også, og jeg elsker som sagt alle ungerne, har ingen betydning om jeg har født dem selv, på mig er der ingen forskel.[/quote']

Selv om jeg har prøvd aldri så mye så kan jeg ALDRI bli like glad i min stesønn som i mine biologiske barn. Min oppfatning er faktisk at det fra naturens side er unaturlig.

Når det gjelder bilder så mener jeg at barna må få henge opp det de selv ønsker på rommene deres. Men hvor mange barn ber egentlig om bilder på veggene? Ikke mine iallefall..

Gjest Embla s
Skrevet

Selv om barnet ikke har sitt eget rom, har han vel sin egen seng og sin egen hylle eller korktavle? Jeg ville tenkt at han kunne ha bilder av de han ønsker der. I stua ville jeg synes det ble litt rart med bilder av en unge jeg ikke kjente eller hadde noe forhold til. Greit nok at stua er hjemmet hans også, men det er jo også deres hjem, og jeg ville syntes det var merkelig å ha et slikt bilde hengende der.

En annen ting er "trappegallerier" og lignende, der det ofte henger masse forskjellige bilder og fotos. Sånne steder kunne jeg godt hatt slike bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...