Gå til innhold

Får ikke sove etter å ha sett videoen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett den usensurerte videoen av drapet på George Floyd og jeg er bare helt fra meg og får ikke sove. Har rullet og vridd meg lenge nå og jeg får det ikke ut av hodet. Føler meg helt traumatisert. Har aldri sett ekte videoer av drap før. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Prøver å tenke på andre ting men det går ikke. Får bare bilder av George hele tiden.

Anonymkode: 9478a...073

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En ting er vertfall sikkert, du burde ikke se flere sånne videoer. 

Anonymkode: 162f9...88c

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Se på pusekatt og baby-videoer

Anonymkode: db0ab...ab0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett den usensurerte videoen av drapet på George Floyd og jeg er bare helt fra meg og får ikke sove. Har rullet og vridd meg lenge nå og jeg får det ikke ut av hodet. Føler meg helt traumatisert. Har aldri sett ekte videoer av drap før. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Prøver å tenke på andre ting men det går ikke. Får bare bilder av George hele tiden.

Du må gi deg selv en pause fra tankene. Da vil du sovne..

Og for framtiden så trenger du ikke utsette deg for slike videoer og nyheter. Det vil ikke gjøre deg godt.

Jeg er slik selv, og forstår hva du mener. God klem fra meg:)

Anonymkode: d33cd...f4b

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i alle dager så du den? Jeg hadde garantert reagert nøyaktig som deg og derfor vil jeg ALDRI se noe slikt frivillig...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

https://www.reddit.com/r/Eyebleach/

Har gjort samme feil selv og sett på noe jeg ikke var forberedt på hvor fælt var og hvor mye jeg skulle bli påvirket. Det satt i lenge, men heldigvis går det akutte ubehaget over etterhvert... Forsøk å distraher deg selv så du ikke tenker på det - se på TV til du sovner (noe hyggelig), hør på podcast, les bok eller liknende. 

Anonymkode: 50423...8f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var en fæl video, såg ikke hele... Så vet ikke om noe ble klippet vekk, men kan bare si at det finnes mye mye verre videoer.

Vil anbefale å unngå så og si alle videoer eller klikke vekk, om du ser at det står 'LiveLeak' i hjørnet på en video.

Synes den med de skandinaviske turistene var grusom også... Fikk ikke lydene ut av hodet på en god stund..

Anonymkode: bc1c5...041

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har sett slike videoer siden 8 klasse, er nå 32 år gammel. Man blir vandt til det. 

Anonymkode: da7f1...59f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting er vertfall sikkert, du burde ikke se flere sånne videoer. 

Anonymkode: 162f9...88c

Dette. Det finnes ting som er 100 ganger verre. Husker jeg så en video som traumatiserte meg i mange uker og TS hadde nok fått et mentalt sammenbrudd av den. I dag klikker jeg aldri på ting som fører til slike ting. Jeg trenger ikke og vil ikke se det.

Anonymkode: 3203a...1e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sett slike videoer siden 8 klasse, er nå 32 år gammel. Man blir vandt til det. 

Anonymkode: da7f1...59f

That's the problem... Det er liksom ingen ende på hva slags grusomheter som kan begås av mennesker.

Man tror at NÅ har man sett det verste, så ser man enda verre...

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den videoen var ikke spesielt ille. Det er klart man får ubehag av å se på politimannen sitte og presse ned over halsen og nakken på stakkaren, men det var ikke noe blod eller gørr eller avkappede lemmer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, jabx said:

Den videoen var ikke spesielt ille. Det er klart man får ubehag av å se på politimannen sitte og presse ned over halsen og nakken på stakkaren, men det var ikke noe blod eller gørr eller avkappede lemmer.

Jeg har også sett mye verre, men man reagerer på forskjellige ting om man ikke er vant til å se slikt vil det nok gjøre inntrykk.

Anonymkode: 50423...8f5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Prøv å sove og fokuser på å puste. 

15 minuter og hvis det fungerer ikke, prøv igjen.

Endret av PokemonGone
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den videoen var jo ingenting. Du skal være glad du ikke vet hva man KAN se. 

Anonymkode: f69aa...3bc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å skjermes fra livet.

Anonymkode: 82416...c3f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva feilte denne politimannen? Ble han psykotisk? Full av hat? Trodde han at han var en konge? Jeg kunne spydd han rett i trynet! Og disse dumme idiotene rundt dem, kunne ikke de dratt den psyke politimannen vekk?? De er medskyldige. Og de som filmet. Kunne de ikke ropt STOPP!! JEG er rasende over slikt og har vært opprørt selv. Forstår godt de lager opptøyer.

Anonymkode: 87e65...79d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva feilte denne politimannen? Ble han psykotisk? Full av hat? Trodde han at han var en konge? Jeg kunne spydd han rett i trynet! Og disse dumme idiotene rundt dem, kunne ikke de dratt den psyke politimannen vekk?? De er medskyldige. Og de som filmet. Kunne de ikke ropt STOPP!! JEG er rasende over slikt og har vært opprørt selv. Forstår godt de lager opptøyer.

Anonymkode: 87e65...79d

Synes alle folk som blir politi, politkere, leger osv, alle yrker hvor folk kan utøve makt, burde ikke alle bli screenet for sosiopati først? Hørte at disse yrkene hadde de med mest sosiopater.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som latterliggjør reaksjonen min på dette og sier det finnes videoer der ute som er 100 ganger verre; det driter jeg i! Jeg reagerte kraftig på DENNE videoen, en video jeg aldri burde sett, men som jeg så. Det kommer skum ut av munnen til mannen, øynene ruller og ansiktet blir helt forvrengt! Jeg får ikke disse bildene ut av hodet og heller ikke de hjerteskjærende ordene hans. Det går i repeat! Slutt å «skryt» på dere alt dere har sett og at dette ikke er noen ting. For MEG, som i motsetning til dere som søker etter, så er det det! Jeg trenger tips til å få det ut av hodet, hva annet som finnes der ute og blabla kan dere holde for dere selv! Er ikke akkurat hverdagskost å se en politibetjent pine et menneske til døde. Er helt dårlig!

Ts

• Liker 23
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men obduksjonen viser at det ikke var kneet i halsen som var årsaken til dødsfallet. Men den videoen var fæl å se på ja, og du er på ingen måte en pyse for å føle som du gjør som en viss attpåklatt forteller deg. 

Jeg ville prøvd å gjøre andre ting, ikke fokuser tankene på noe annet for da kan tankene slå rundt og treffe tilbake på videoen du så. Spill noe spill, se noe koselige youtube videoer og ellers la dagene gå som normalt så vil det bli bedre etter hvert, du kan jo også snakke om hva du så med noen bekjente så kan du lufte tankene dine :) 

AnonymBruker
Skrevet

Synes alle folk som blir politi, politkere, leger osv, alle yrker hvor folk kan utøve makt, burde ikke alle bli screenet for sosiopati først? Hørte at disse yrkene hadde de med mest sosiopater.

Jepp! Politi, helsevesen og militæryrket...Enig med deg!

Anonymkode: 58c3b...27e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...