Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en dame i slutten av 20årene som begynner å bli babysyk, og jeg og partner har snakket og tullet litt med det og han ser for seg barn i fremtiden. Men vi har ikke pratet noe om når vi skal prøve. Vi har vært sammen i 1,5 år og bor nå sammen og har det veldig bra. Jeg sluttet på p-piller for ett par måneder siden og fikk syklus raskt tilbake som er på 28 dager. Vi varierer med å ha sex med og uten kondom. Hadde sex i går uten kondom der han trakk seg ut akkurat tidsnok før han kom og det er på den her tiden jeg venter eggløsning. Jeg vet det sikkert er små sjanser for at jeg blir gravid nå men klarer nesten ikke tenke på noe annet. Er det noen som har blitt gravide ved å hoppe av i svingen? 

TS

Anonymkode: 1c273...d92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har en søster og 2 venninner som har blitt gravide med den metoden, selv om han trakk seg ut i god tid før det gikk. Tro meg, ligger det EI sædcelle på lur inni der og blir skvist ut under sexen så kan du være på tjukka. 

Anonymkode: 7385c...f47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) Hadde blitt gla hvis det sku vise seg at jeg ble gravid. Samtidig er jeg forberededt på at jeg mest sannsynlig ikke blir det denne måneden.

Andre med erfaringer? 

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ble gravid da han hoppet av i svingen. Det er risky! Viktig å være klar over at det fort kan skje 

Anonymkode: b43d0...bb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt metoden i 6 år og enda ikke blitt gravid. Men kan nå være at jeg er steril, hvem vet? 🙈🤷‍♀️ 

Anonymkode: 7d7ad...23d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil bli gravid kan du ikke bare si det til ham da? "Jeg ønsker å prøve nå, hva tenker du?"

Anonymkode: 7120a...141

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt gravid ved å hoppe av i svingen! 

Anonymkode: 4827a...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt gravid av metoden. Har i dag ei lita jente på 18 mnd😄

Anonymkode: e56f8...fd9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har brukt hoppe av i svingen som prevensjon i alle år. Da vi bestemte oss for å prøve å få barn ble jeg gravid på første forsøk, så tror ikke det handler om dårlig fruktbarhet heller. Mannen lekker tydeligvis ikke sædceller før utløsning... Har fortsatt etter det å hoppe av i svingen, uten noen flere svangerskap.

Anonymkode: 2c30d...5cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. 

Sex 2 ganger hvor han hoppet av tidlig.

Anonymkode: 09a56...4fe

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis ble hun bare litt gravid.

• Liker 1
Skrevet

Aldri blitt gravid av å hoppe av i svingen, begynte nesten å tro at jeg var steril. Begynte på p-piller, etter noen måneder ble jeg gravid. Uflaks, men er heldigvis ikke steril allikevel.

Skrevet

Ja, gjorde det i mange mnd før jeg plutselig ble gravid 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det delte svar :)

Jeg får bare vente på svar om ett par uker. For noen år siden prøvde jeg og eksen og bli gravid uten hell og da det ble slutt og jeg holdt på med en ny fyr var jeg sikker på at jeg ikke kunne bli gravid så jeg brukte ikke beskyttelse. Ble gravid med en gang, men spontanabortere så da jeg møtte min siste eks for tre år siden startet jeg på p-piller før jeg nå sluttet på dem for to mnd siden, så jeg tror jeg er ganske fruktbar. Får håpe kjæresten har gode svømmere. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukte det som prevensjon i nesten tre år til sammen uten at det har ble noe graviditet (fordi vi ønsket barn på sikt, mislikte hormonprevensjon og kondomer og barnet var var velkomment hvis jeg likevel skulle bli gravid). Usikkerheten skal visstnok først og fremst handle om faren for at man ikke får til å "hoppe av helt" i tide. Dette med at det er sædceller i det som kommer ut før utløsningen skal være en myte. Jeg vet ikke om det stemmer. Men det har altså fungert som en effektiv prevensjon for oss når vi har vært nøye. 

Anonymkode: 68cb1...036

AnonymBruker
Skrevet

Nei :)

Vi hoppet av i svingen helt til vi prøvde målrettet. Da brukte vi noen år, fikk medisiner til hjelp og var på vei inn i ivf-mølla før jeg ble gravid. 

Anonymkode: dbbcf...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoppet av i svingen og brukt sikre perioder i 15 år før jeg ble uplanlagt gravid. Usikker på om det var sikker periode eller å hoppe av som ikke fungerte. Vi våger i alle fall ikke å bruke metoden mer. 

Har to planlagte barn som ble unnfanget i første prøveperiode begge to.

Anonymkode: 33218...1a2

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt denne 'metoden' men min venninne har fått to barn med den 😉😂

Anonymkode: d1a98...952

Skrevet

Er det ikke bedre å bli enig med kjæresten din om at han skal slutte å hoppe av i svingen? Regner med han hopper av i svingen fordi han ikke ønsker barn? 😊

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...