Gå til innhold

Gravid venninne ble sur fordi jeg spurte henne om å møtes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne er seks måneder på vei, jeg spurte henne i går om å ta en is ute i nærheten av der hun bor, hun ble plutselig sint og sa at jeg måtte respektere at gravide blir fort slitne, gravide kan ikke gå mye, at slike spørsmål stresset henne osv. Jeg beklaget og avsluttet samtalen uten å virke lei meg, men jeg ble veldig lei meg. Har jeg gjort noe galt her? 

Anonymkode: f473f...4e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt. hu er full av hormoner og tror at hun da er fritatt folkeskikk.

Anonymkode: 4a812...364

• Liker 36
Skrevet

Nei, hun kunne takket nei på en finere måte uten å gå helt bitch på deg.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ikke gjort noe galt. hu er full av hormoner og tror at hun da er fritatt folkeskikk.

Ja enig. Jeg synes også det blir feil å skylde på hormoner. Jeg har også vært gravid men har ikke latt hormonene svare folk på denne måten. Jeg hadde bare takket pent og sagt at det ikke passet. Føler meg veldig liten etter dette.

Anonymkode: f473f...4e3

• Liker 12
Skrevet

Å skylde på hormoner er bare en dårlig unnskyldning. 6 mnd gravid burde ikke være noe problem. Hvis det ikke passet kunne hun bare sagt det og selv foreslått en annen dag.  

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Til sammenligning hadde jeg 6 mnd på vei to hele dager på Disney world i Florida.

Å spørre om en is er ingen krise, kun hormonet på ville veier.

Anonymkode: 1eee0...492

• Liker 4
Gjest rains of castamere
Skrevet

Nei, du har ikke gjort noe galt. 

Antakelig var hun stressa fra før og tok det utover deg. Ikke greit, men.

AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde sikkert bare en dårlig dag

Anonymkode: 3c4dd...818

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner deg godt igjen siden du svarer slik selv? Og da er du unnskyldt? 

TS, hun bør ta seg sammen og gi deg en unnskyldning. Man skal ikke godta å bli snakket slik til. 

Anonymkode: dbfc8...9d4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke greit å oppføre seg som en bitch

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit av henne å svare sånn. Jeg er sjøl gravid og har endel plager, men har heldigvis høfligheten i god behold fremdeles. Ville blitt sur om noen hadde reagert sånn hvis jeg hadde spurt. Lov å bare avvise høflig med at man er dårlig og "kan jeg ikke gi deg en lyd en annen dag det passer?". 

Har forsåvidt opplevd frekke kommentarer av venninner som ikke er gravid. Vet at de bare har en dårlig dag, men det får meg til å føle som at jeg har gjort noe galt. Så har lovet meg selv neste gang å svare med samme mynt tilbake hvis jeg opplever det på nytt, så får det bare tute å kjøre 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1bc35...fde

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Whatt. Nei, overhodet ikke greit! 

Er selv 6 mnd på vei og finner på ting med venner hver dag. Hadde det ikke passet fir meg å finne på noe så hadde det ikke vært noe med graviditet å gjøre.

Anonymkode: 19b3f...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2020 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Til sammenligning hadde jeg 6 mnd på vei to hele dager på Disney world i Florida.

Å spørre om en is er ingen krise, kun hormonet på ville veier.

Anonymkode: 1eee0...492

Nå synes jeg ikke det var greit å svare slik den gravide gjorde, men å sammenligne formen til en gravid med hvordan du var er helt irrelevant. Jeg var kvalm gjennom hele svangerskapet og dermed helt utmattet. Hadde ikke vært mulig for meg å gå på Disney World. Så husk at selv om din form var bra så betyr det ikke at andre gravide klarer det samme. 
Men vi er enig i konklusjonen da. 

Anonymkode: bed35...a64

• Liker 1
Skrevet

Noen gravide blir skikkelige drager, ikke din skyld TS..

AnonymBruker
Skrevet

Fas henne ut....ikke spør om å møtes igjen, så som hun tar kontakt i heletatt.

Forferdelig oppførsel på henne, dessverre ofte kvinner som har denne tendensen.

Anonymkode: f3c25...f76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...