AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Så en snap av en blogger i dag som fødte for 7 dager siden og magen er fortsatt skikkelig svær. Hva kommer egentlig det av? Var du slik etter fødsel, hvis ja, hadde du lagt på deg veldig mye? Anonymkode: 4aee5...49a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Ja, det er vanlig. Helt normalt. Livmoren skal trekke seg sammen, samt magen i seg selv skal "komme på plass". Det trenger ikke ha noe med vektoppgang å gjøre. Anonymkode: 2727b...3a5 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Jeg gikk opp 9 kilo. Magen min var stor ganske lenge etter fødsel. Anonymkode: c97e2...743 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vanlig. Helt normalt. Livmoren skal trekke seg sammen, samt magen i seg selv skal "komme på plass". Det trenger ikke ha noe med vektoppgang å gjøre. Anonymkode: 2727b...3a5 Aldri vært borti eller sett det før 😅 Anonymkode: 4aee5...49a
Sokkar Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri vært borti eller sett det før 😅 Anonymkode: 4aee5...49a Men hvor mange pleier du å se kort tid etter fødsel? Det er veldig uvanlig å ha flat mage rett etter fødsel. Det er gjerne de som har veldig liten gravidmage... 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Ja, det er helt vanlig. Anonymkode: b7d90...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, Sokkar skrev: Men hvor mange pleier du å se kort tid etter fødsel? Det er veldig uvanlig å ha flat mage rett etter fødsel. Det er gjerne de som har veldig liten gravidmage... Har jo flere venninner som har gått gravid, ingen har sett høygravid ut en uke etter fødsel. Jeg hadde skikkelig svær mage, men den var helt borte dagen etter fødsel. Hadde keisersnitt, vet ikke om det har en sammenheng? Anonymkode: 4aee5...49a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 1.mann: magen ble flat idet ungen var ute 2.mann: magen var "stor" ca en uke etter. Men føltes veldig flat da Anonymkode: e1ca3...283 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 Det varierer litt, men det er nok uvanlig å ha helt flat mage i dagene etter fødsel. Jeg har ikke sett høygravid ut mer etter at babyene var ute, men jeg så fortsatt rimelig gravid ut. Magen min ble diger i svangerskapene, en nettere mage forsvinner kanskje raskere også. I "Store norske leksikon" står det at livmoren veier 30-60 gram til vanlig, men vokser og kan øke sin muskelmasse til over 1 kg. i svangerskap. Den trenger som regel litt tid på å trekke seg tilbake igjen. I tillegg er alt flyttet litt på der inne for å gi rom til babyen, og det skal få flyttet seg på plass igjen. Anonymkode: f9e99...a4e 3
Heisenberg Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Livmoren trekker seg ikke sammen i det øyeblikket barnet er ute så at magen er stor en tid etterpå er ikke unormalt. Jeg fødte nr 5 som veide 5kg, i tillegg rommet livmora en morkake og fostervann. Magemuskler var selvfølgelig delt og strukket til det ugjenkjennelige. Så etter 7 dager så jeg vel lett ut som jeg var 6-7 måneder gravid. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 Så disse store magene godt både på for eksempel Kate Middleton og Meghan Markle etter fødslene. Riktignok var det vel bare en dag eller to etter fødsel, men tenker det tok en liten stund før alt var trekt seg tilbake igjen. Anonymkode: 7fe83...588 2
Nuka Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 Min var ganske stor mens jeg var på sykehuset og noen dager etter at jeg kom hjem. Rundt 14 dager etter var jeg vel kategorisert som delvis formfull, men fortsatt ikke flat da heller. Med første gikk det fort, mens med andre var ikke magen «flat» igjen før 6-7 mnd. etter 🌺 gikk ikke mye opp (8 med første og 11 kg med andre), men tok ting som det kom. Det er nok veldig individuelt og kommer mye an på hvor mye man går opp også 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #13 Skrevet 31. mai 2020 Tja. 18 mnd siden fødsel og fikk i dag spørsmål om jeg er gravid, fordi det så slik ut 🙃 Anonymkode: 5643b...f6e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #14 Skrevet 31. mai 2020 Tydelig at mange fortsatt tror magen og kroppen bare smetter tilbake sånn den var, dagen etter fødsel 😅 For noen stemmer jo det, men jeg tror flest fortsatt har litt mage i tiden etterpå, livmora skal jo trekke seg sammen, huden er gjerne litt rar etter å ha vært strekt, noen har fått delte magemuskler osv. Man kan ikke se på fotballfrue og tro at det er realiteten. Anonymkode: b7c90...425 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #15 Skrevet 31. mai 2020 Det er vanlig! Kroppen er elastisk men ikke som et gummistrikk som spretter tilbake. Kroppen har gått gjennom utrolig mye, mange blir hoven inni der og det samler seg væske i kroppen. Hvis man forventer at kroppen skal være in shape 7 dager etter fødsel så har man misforstått noe. Jeg er takknemlig om den er tilbake innen 1 år 😂 Anonymkode: 24ed6...618 2
Anjatapinjata Skrevet 31. mai 2020 #16 Skrevet 31. mai 2020 Tja, jeg la på meg 16kg. Ti dager etter fødsel så magen ut som. Den gjorde før fødsel. Men huden var og er mer elastisk enn før. Så vil tro det varierer fra person til person. Samt om det er første, andre eller tredje graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå