Gjest zeria26 Skrevet 29. juni 2005 #1 Skrevet 29. juni 2005 min bror er nå 25 år gammel. da han var yngre hadde han mange kamerater, de møttes ofte, gjerne ute på byen eller hjemme hos hverandre og tok seg noen øl og skravla og fleipa. så fikk broren min seg dame da han var 22. nå har de gifta seg og fått barn og broren min klager over at hans kamerater aldri vil komme på besøk eller prøver å holde kontakten med ham. min bror sier at han ikke forstår hvorfor de oppfører seg slik. men jeg vet jo hvorfor; kona hans er ganske "streng" og holder ham i tøylene. jeg inviterte ham på fest men han sa han ville ikke bli med fordi han liker ikke å gå ut uten kona si jeg har type jeg også, men jeg treffer da venner og familie uten at han er med hver eneste gang. man trenger litt luft mellom seg! videre, denne kona hans vil ikke at han skal drikke, eneste jeg har hørt at han drikker de siste 3 årene, er en øl eller to på nyttårsaften.... så det er selvsagt ingen bombe at hans gamle kamerater ikke er interessert i å treffe ham når han aldri vil drikke og kun får lov å gå ut sammen med kona si. kan også tilføye at vår familie ser ham ikke så ofte lenger. han kommer aldri på besøk til oss uten kona si og når vi ringer ham har han telefonen sin på "høytaler" slik at hun hører alt vi sier. ofte hører vi henne også i bakgrunnen hvor hun ber ham si ditt og datt.... jul og nyttår feirer han kun sammen med hennes familie fordi hun ikke liker faren vår.... vel dette var litt om min bror og hans situasjon. virker som han er fornøyd med å være "tøffelhelten" hennes men når han lurer på hvorfor kameratene hans ikke er interessert lenger, så er det litt vanskelig for meg å ikke plumpe ut med "sannheten".... hva tror dere? har dere menn i deres omgangskrets som er blitt "bundet" slik av sin nye partner?
Morea Skrevet 29. juni 2005 #2 Skrevet 29. juni 2005 Uff. Dette synes jeg ikke høres ut som et sunt forhold. :o Om hun er kontrollerende eller sjalu, eller den sympatiske kombinasjonen av begge deler, som jo er veldig vanlig.. Ikke vet jeg.. Kjenner noen sånne tilfeller. Altså, dette kan jo gå begge veier. Men har et par kompiser som har forsvunnet fra vennegjengen på grunn av dama. Enten er det bare sjalusi, eller så er det den "hvorfor skal du ut på byen nå som du har funnet meg?" :o :o :o Sjekker tekstmeldinger og sitter og ser strengt på mannen når de er ute. "Vi" skal være sammen med "våre" venner... I mitt eget forhold, og de fleste av mine venners, er det heldigvis ikke slik. Vi stoler da på gutta, ellers hadde ikke forholdet kunnet vare. Det verste er at jeg kjenner folk som er sammen med noen de ikke burde stole på men gjør det blindt, og noen av de som er sammen med verdens mest ordentlige fyr, men må ha full kontroll. Slik du beskriver broren din, og kompisene, høres de ut som veldig normale, unge menn. Men han trenger en real oppvåkning! Ok, så kanskje han egentlig ikke har lyst til å gå så mye ut som før, med barn og alt, men avlyttinga og familien er det vanskelig å forstå uansett synes jeg.. Nå er jeg en veldig "rett på sak" person, og hadde nok ville tatt det opp på en eller annen måte.
tommeline Skrevet 29. juni 2005 #3 Skrevet 29. juni 2005 Om broren din er fornøyd med det livet han lever, må han få leve det uten at andre skal si sin mening om det! Men hvis han spør deg om hvorfor kameratene glir unna, vil han jo ha et ærlig svar får vi tro. Si til ham at de forventer at han prioriterer en kveld med kun gutta av og til. At han må kunne ta seg fri fra familieliv av og til. Men jeg ville ikke rakket ned på konen hans. Han er sannsynligvis glad i henne, selv om kompisene og du ikke liker henne.
Gjest trådstartern Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 Om broren din er fornøyd med det livet han lever, må han få leve det uten at andre skal si sin mening om det! Men hvis han spør deg om hvorfor kameratene glir unna, vil han jo ha et ærlig svar får vi tro. Si til ham at de forventer at han prioriterer en kveld med kun gutta av og til. At han må kunne ta seg fri fra familieliv av og til. Men jeg ville ikke rakket ned på konen hans. Han er sannsynligvis glad i henne, selv om kompisene og du ikke liker henne. han er sikkert fornøyd med livet sitt ja, ellers ville han vel ha "gjort opprør" får vi håpe. jeg tør egentlig ikke si til ham "sannheten" om hvorfor hans kamerater har gitt ham opp. ihvertfall ikke når han alt har bestemt seg for at han ikke vil gå ut uten kona si. jeg mener ikke å rakke ned på kona hans, hun er faktisk kjempehyggelig og koselig å prate med. veldig smart er hun også, men hun har altså dette jerngrepet på min bror. kompisene hans liker henne ikke, såpass er jeg sikker på. hun er en del overvektig og hun er nok klar over det selv, er kanskje derfor hun ikke vil la ham gå ut med gutta i tilfelle han finner ei som er tynnere enn henne. ikke vet jeg hvordan hun tenker. broren min er veldig ordentlig så det trenger hun egentlig ikke være redd for....
Gjest kanskjedet? Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor forsøker ikke du å snakke med HENNE litt fortrolig? Du trenger jo ikke å være slem, det går an å spørre litt pent, og forklare litt på en ordentlig måte. Bare si at du er bekymra for både henne og broren din. At de skal ende opp uten nettverk og begynne å slite på hverandre etc.
Gjest willy Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 Din bror har det slik så lenge han ønsker det selv. kansje på tide at noen fortalte det, gjerne i hennes påhør. neste gang tlf. står på høytaler, så si i fra at du misliker det pga det er en privat samtale. Slike søte unge konemorer finnes. Søtt i beg synes mange menn(gutter), men et helvete senere.
Gjest tiril32 Skrevet 1. juli 2005 #7 Skrevet 1. juli 2005 det er ikke sikkert han har det slik fordi han selv ønsker det, kanskje han ikke tør si sin kone imot? hun virker litt.... vel myndig og overveldende....
Gjest titt Skrevet 1. juli 2005 #8 Skrevet 1. juli 2005 Folk klarer å lage mange "fortolkninger" om forhold de ikke egentlig vet noe om.. :o Du vet faktisk ikke noe om hva som foregår mellom broren din og kona. Jeg går heller ikke ut og drikker uten min mann.. og det er da slett ikke hans feil.. Det er noe jeg selv har valgt.. FRIVILLIG!
Gjest Violetta Skrevet 1. juli 2005 #9 Skrevet 1. juli 2005 Jeg kan faktisk ikke begripe at dette angår deg i det hele tatt. Dersom han spør deg om råd direkte i forhold til at kameratene ikke tar kontakt, bør du svare ham hvorfor du tror det er slik. Ellers synes jeg forholdet mellom din bror og hans utvalgte er deres egen sak så lenge det virker som han ellers har det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå