Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde vært inne på sykehuset gjennom en arbeidsdag ville du sett tilstander mye tettere enn dette. Der har aktiviteten vært som vanlig hele tiden, det må den være for å få ting til å gå rundt. Og det er helt umulig å overholde enmeters regelen - og det er innendørs. 

Men når de sitter med en viss avstand utendørs, da blir det synlig, og da skal de henges i media. Det er helt utrolig at halve Norge, og media, har tatt rollen som koronapoliti på den måten. 

Anonymkode: 6aa72...152

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde vært inne på sykehuset gjennom en arbeidsdag ville du sett tilstander mye tettere enn dette. Der har aktiviteten vært som vanlig hele tiden, det må den være for å få ting til å gå rundt. Og det er helt umulig å overholde enmeters regelen - og det er innendørs. 

Men når de sitter med en viss avstand utendørs, da blir det synlig, og da skal de henges i media. Det er helt utrolig at halve Norge, og media, har tatt rollen som koronapoliti på den måten. 

Helt enig! Vi må stå rett sammen i mange stell og prosedyrer uten smitteutstyr, vi er tett på pasienter, trangt i garderober... Hele dagen! Så skal man henges ut for den minste ting. En meter ute hjelper ikke når man er innpå hverandre i 7-8 timer, om ikke lenger hver dag. 

Folkens, og spes ts, ta å skjærp dere!

Anonymkode: f95ce...59c

• Liker 7
Skrevet

Det er veldig tydelig at du ikke har noen som helst innsikt i hvordan man jobber i helsevesenet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Vi må stå rett sammen i mange stell og prosedyrer uten smitteutstyr, vi er tett på pasienter, trangt i garderober... Hele dagen! Så skal man henges ut for den minste ting. En meter ute hjelper ikke når man er innpå hverandre i 7-8 timer, om ikke lenger hver dag. 

Folkens, og spes ts, ta å skjærp dere!

Anonymkode: f95ce...59c

Jeg er ikke umiddelbart enig med deg. 

Min datter jobber på et sykehjem.  Hun jobber for tiden kun på en avdeling, og sammen med de samme kollegene hver dag.  De jobber tett på hverandre, og tett på pasientene, men de jobber ikke tett på personell og pasienter fra andre skift, og på andre avdelinger.

Derfor er de også bevisste på å holde avstand til andre, selv om de glipper med avstandsreglene til hverandre.

Det er sunn fornuft. 

I saken det henvises til i første innlegg var det en samling med ansatte på tvers av avdelinger,  det var påvist nye smittede blant personell dagen før, og de var tett samlet.

Det er ikke sunn fornuft.

Anonymkode: 05709...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke umiddelbart enig med deg. 

Min datter jobber på et sykehjem.  Hun jobber for tiden kun på en avdeling, og sammen med de samme kollegene hver dag.  De jobber tett på hverandre, og tett på pasientene, men de jobber ikke tett på personell og pasienter fra andre skift, og på andre avdelinger.

Derfor er de også bevisste på å holde avstand til andre, selv om de glipper med avstandsreglene til hverandre.

Det er sunn fornuft. 

I saken det henvises til i første innlegg var det en samling med ansatte på tvers av avdelinger,  det var påvist nye smittede blant personell dagen før, og de var tett samlet.

Det er ikke sunn fornuft.

Og jeg jobber på et universitetssykehus. Der jobbes det på kryss og tvers av avdelinger. Han har også tatt vakter på 2 andre sykehus i Norge siden dette traff, flydd frem og tilbake, på grunn av kapasitetsutfordringer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg jobber på et universitetssykehus. Der jobbes det på kryss og tvers av avdelinger. Han har også tatt vakter på 2 andre sykehus i Norge siden dette traff, flydd frem og tilbake, på grunn av kapasitetsutfordringer. 

Poenget var at du behøver ikke være tett på alle, selv om du er tett på de du jobber sammen med. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt innspill! 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, stan skrev:

Jeg ble litt undrende når jeg leste denne saken 

https://www.nrk.no/osloogviken/ledelsen-ved-sykehuset-ostfold-overholdt-ikke-en-meters-regel-1.15035420

Hvorfor gjør de det? Hva går igjennom hodet? 

Jeg unner de absolutt en fest eller feiring, men retningslinjene gjelder også for dem. 

De har jo kunnskap nok. 

Jeg bare undres. 

Enig. Er selv helsepersonell, og opplever at flere av mine kolleger, som burde vite bedre, trettes av smittevernreglene og blir sløve. Vi bør på et sted hvor det ikke har vært tilfeller siden i mars, men likevel. Blir helt matt. 

Anonymkode: 02886...5e2

AnonymBruker
Skrevet

Som helsepersonell selv på et av Norges største universitetssykehus, så er det KLIN UMULIG å overholde denne regelen. Vi sitter på samme lab som er 2x3 meter med maskiner, må helt oppi pasienter og kolleger for forflytninger, stans etc etc. Det går ikke. Så før du begynner å henge oss ut, kanskje du burde tenke litt lenger?

Vil tro disse sitter i samme team som de jobber, håper jeg

Anonymkode: a9c1a...635

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er som alle andre. Har lyst å gjøre gøyale ting og tenker pytt sann, går bra. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Så derfor burde man ha samlinger utenom jobbtid der man er sikker på at de 5 personene som ikke har hatt kontakt, også får kontakt der? Det er tåpelig uansett hvordan du forsøker rasjonalisere det

Anonymkode: 34a8c...54f

• Liker 1
  • Opprett ny...