AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Dette er noe jeg vet lite om, men har hørt flere og flere som sliter med kolikkbabyer langt utover den «fastslåtte» grensa (3 mnd). Hva er grunnen til det? Altså, din grunn, søstra de sin grunn? Veninna? Noen som vet litt? Hvor lenge varte det for din/ des del? Jeg trenger litt håp skjønner du. Jeg har en på 5 mnd som ikke direkte har kolikk lenger, men det er så mye uro, gråt og vondt i magen (den ekstreme kolikken stoppet da baby bikka 4 mnd). Utreda for melkeallergi, og har selv gått snart 3 mnd uten melk blant annet. Det blir bedre i noen få dager, så smeller det til grusomt, så bedre, så verre. Det er konstant. Føler det er kolikk på deltid. Jeg vet ikke om det er noe annet som plager baby, eller hvorfor. Er det bare magen som trenger mer tid enn andre? Med en gang jeg ser en gul bleie så vil jeg grine for da vet jeg det begynner igjen... gul blir til grønne diarebleier 5 ganger om dagen. Råd? Anonymkode: f0095...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Ved 5 måneder så er det nok ikke umodent tarmsystem/kolikk, nei. ville tatt tak i dette med en gang. Regner med at du har vært i kontakt med helsepersonalet siden det er mistanke om mpa, men hvis dette var mitt barn ville jeg prøvd å finne ut hva mer som kan plage, siden du har gått i 3 uten melk. Reflux/stille reflux, tungebånd eller låsninger kan være noe. Eventuelt andre allergier eller intoleranser. Private har ofte mer kompetanse om refluks og tungebånd enn allmennleger og helsesykepleiere. Anonymkode: d2bc4...a62 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved 5 måneder så er det nok ikke umodent tarmsystem/kolikk, nei. ville tatt tak i dette med en gang. Regner med at du har vært i kontakt med helsepersonalet siden det er mistanke om mpa, men hvis dette var mitt barn ville jeg prøvd å finne ut hva mer som kan plage, siden du har gått i 3 uten melk. Reflux/stille reflux, tungebånd eller låsninger kan være noe. Eventuelt andre allergier eller intoleranser. Private har ofte mer kompetanse om refluks og tungebånd enn allmennleger og helsesykepleiere. Anonymkode: d2bc4...a62 Ja jeg holder på.. Egg reageres på, og mest sannsynlig soya og. Får behandling for refluks. Var hos en veldig flink kiropraktor / fysioterapeut som er spesialisert på gravide og barn. Hun kunne ikke finne noen låsninger, men litt stiv i ryggen som vi fikk løst litt opp. Tungebåndet kunne hun og sjekke og det så veldig bra ut. Det ble sjekket etter fødsel på nyfødtintensiv (måtte være der litt ekstra, ikke noe prematur fødsel heller). Vet ikke hva mer det kan være jeg, gluten? 😅 Altså jeg lurer nesten på om jeg må prøve glutenfritt og, for det er det eneste som gjenstår (i mitt gråe kosthold) og noe må det jo være mtp diarebleier og magesmerter. Kan han være allergisk mot min melk og eller? Hah virker nesten sånn 😫 Anonymkode: f0095...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 Baby var godt over åtte måneder før det begynte å roe seg. Det var oppvåkninger opptil 15 ganger per natt likevel. Etterhvert fikk vi medisiner mot refluks hvilket hjalp en del og etter ytterligere utredning fikk vi astmadiagnose på barnet. Etter en ukes tid på astmamedisin begynte barnet på halvannet å gå fra ti-femten oppvåkninger til 1-2 oppvåkninger. Anonymkode: 54184...518 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 9 mnd varte det her før det plutselig opphørte i løpet av 7-10 dagers tid. Både faren og jeg trodde ungen var død en morgen vi ikke våknet til barnevræl. Det var et sant helvete de 9 mnd det varte!!! Anonymkode: d104a...1d4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: 9 mnd varte det her før det plutselig opphørte i løpet av 7-10 dagers tid. Både faren og jeg trodde ungen var død en morgen vi ikke våknet til barnevræl. Det var et sant helvete de 9 mnd det varte!!! Anonymkode: d104a...1d4 Vet du hvorfor? Anonymkode: f0095...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Baby var godt over åtte måneder før det begynte å roe seg. Det var oppvåkninger opptil 15 ganger per natt likevel. Etterhvert fikk vi medisiner mot refluks hvilket hjalp en del og etter ytterligere utredning fikk vi astmadiagnose på barnet. Etter en ukes tid på astmamedisin begynte barnet på halvannet å gå fra ti-femten oppvåkninger til 1-2 oppvåkninger. Anonymkode: 54184...518 Jeg har fundert på det, men han viser ikke veldig tegn til det. Han ble også nøye sjekket av lege grunnet fostervann i lungene etterpå for å se at alt var normalt med pusten. Så jeg tviler litt! Men takk for at du svarte, jeg skal ha det i bakhode. Kanskje greit å ta det opp. Utelukke og utelukke! Men, det er fortsatt grønne bleier. Det er ikke astma sin skyld. Uavhengig av tilbakefall med grønne bleier, er avføringen konstant gele. Vet ikke om det spiller noen rolle, men bæsjen skal som regel ikke være slimete. Selv på en bra dag, og ikke konstant vel (?) Anonymkode: f0095...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvorfor? Anonymkode: f0095...8be Det var refluks i tillegg til magesmerter antar jeg. Fikk aldri noen klar årsak som kunne behandles. Det måtte liksom bare gå over på et vis. Hadde vel alltid sett for meg å få to barn, men jeg er nå godt fornøyd med å være mor til et enebarn. Aldri i verden om jeg skal ha flere babyer nå! Anonymkode: d104a...1d4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #9 Skrevet 31. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var refluks i tillegg til magesmerter antar jeg. Fikk aldri noen klar årsak som kunne behandles. Det måtte liksom bare gå over på et vis. Hadde vel alltid sett for meg å få to barn, men jeg er nå godt fornøyd med å være mor til et enebarn. Aldri i verden om jeg skal ha flere babyer nå! Anonymkode: d104a...1d4 Skjønner. Er nok det samme her... Ja, jeg forstår deg veldig godt 😊 Jeg vet ikke om jeg vil ha flere selv, kanskje en attpåklatt når baby her vokser til 😂 Anonymkode: f0095...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå