Gå til innhold

Lage sengegavl/hodegavl selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at man kan kjøpe kryssfinér og skumgummi og stifte stoff rundt, men jeg leter mer etter en sengegavl i tre. Problemet er bare at samtlige butikker skal ha minst 2000 for dette. Har noen av dere gode ideer til hvordan jeg kan lage min egen sengegavl, bortsett fra første nevnte metode? Jeg har litt gulvplanker igjen fra da jeg la gulv for noen mnd siden. Men er redd dette vil se merkelig ut. 

Kan godt hende at jeg bør gå for en i stoff, da det blir mykere og mer behagelig å lene seg mot.. Ja, alle ideer mottas med takk!

Ser at Byggmakker anbefaler kryssfinérplater, som vil kunne skjæres i ønsket størrelse. Men har noen av dere gjort dette, og ble det fint/dyrt?

Ellers har jeg ingen erfaring med snekring, og ser etter enkleste mulige metode :) 
 

 

Anonymkode: 54761...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag din egen sengegavl - IKEA



Dytter litt her :) Jeg kom over dette bildet fra IKEA.no hvor de skriver at dette vil koste.... ja, mange tusen. Synes det var en fin og fiffig løsning, da det blir plass til oppbevaring også i gavlen, og at man kan sette fine ting på toppen. Noen av dere som vet om noen løsninger som dette som ikke koster flere tusen?

Anonymkode: 54761...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være sengegavl? 

Hva med å henge opp et pledd? 

På hytta har vi et åkle som fungerer som sengegavl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har nettopp laget denne: 

Tror prisen ble rundt 400 for planker, 600 for lys (valgfritt) og 100 kroner for lakk. Man kan jo fint velge å lage den uten å skrå plankene til fiskebein, men bare stable de. Plankene som er brukt er sånne som «kiles» fast i hverandre sånn at det ser penere ut. Jeg kan spørre han om hva det faktisk heter snart og poste det 😅

 

Pintrest har også veldig mye fint om du prøver å søke opp «DIY headboard» eller lignende 

8D2E9768-88F0-4115-A9F1-3902DBAB8E43.jpeg

DE9FB8FE-47D3-41F6-9B74-96F5997FCB50.jpeg

Anonymkode: 11266...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har nettopp laget denne: 

Tror prisen ble rundt 400 for planker, 600 for lys (valgfritt) og 100 kroner for lakk. Man kan jo fint velge å lage den uten å skrå plankene til fiskebein, men bare stable de. Plankene som er brukt er sånne som «kiles» fast i hverandre sånn at det ser penere ut. Jeg kan spørre han om hva det faktisk heter snart og poste det 😅

 

Pintrest har også veldig mye fint om du prøver å søke opp «DIY headboard» eller lignende 

8D2E9768-88F0-4115-A9F1-3902DBAB8E43.jpeg

DE9FB8FE-47D3-41F6-9B74-96F5997FCB50.jpeg

Anonymkode: 11266...1b2

Takk! Må si dere er flinke, det så veldig bra ut. Ja, du må veldig gjerne spørre ham! Jeg har så utrolig lyst på en fin sengegavl, helst i lys eik, men har akkurat ikke råd til løsningene jeg finner. Så det hadde vært supert 😄 

Anonymkode: 54761...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har nettopp laget denne: 

Tror prisen ble rundt 400 for planker, 600 for lys (valgfritt) og 100 kroner for lakk. Man kan jo fint velge å lage den uten å skrå plankene til fiskebein, men bare stable de. Plankene som er brukt er sånne som «kiles» fast i hverandre sånn at det ser penere ut. Jeg kan spørre han om hva det faktisk heter snart og poste det 😅

 

Pintrest har også veldig mye fint om du prøver å søke opp «DIY headboard» eller lignende 

 

 

Anonymkode: 11266...1b2

Den var flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget sengegavl etter den metoden du beskriver, med skum med stoff over. Jeg ville ha myk og varm sengegavl da jeg sover med armene opp, av et eller annet grunn.. Men jeg kjøpte stoff med tremønster. Likner på denne men jeg kjøpte den på stoff og still. https://no.grandado.com/products/50x145-cm-retro-vintage-polstring-tre-monster-bomullslinne-stoff-av-maleren-bomull-hamp-stoff-hjem-tekstil-sy-stoff

 

Anonymkode: 2b474...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget sengegavl etter den metoden du beskriver, med skum med stoff over. Jeg ville ha myk og varm sengegavl da jeg sover med armene opp, av et eller annet grunn.. Men jeg kjøpte stoff med tremønster. Likner på denne men jeg kjøpte den på stoff og still. https://no.grandado.com/products/50x145-cm-retro-vintage-polstring-tre-monster-bomullslinne-stoff-av-maleren-bomull-hamp-stoff-hjem-tekstil-sy-stoff

 

Anonymkode: 2b474...29d

Det var kreativt :) Takk for tipset.

Anonymkode: 54761...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...