AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Legger ved et bilde av testene jeg har tatt fram til i går. Jeg var så fornøyd med fremgangen her, helt til jeg i dag (14 dpo) tok en test som plutselig fikk mye svakere strek. Vil si streken på dagens test er ca. lik som den jeg hadde 10-11 dpo. Den er ikke tørr ennå, så det er ikke vits i å legge ut bilde. Men er det noen som har erfaring med det samme? Hvordan gikk det? Anonymkode: d0b7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Seriøst? Hvorfor driver du og tester slik? Anonymkode: 03349...d30 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Kan være et negativt tegn, men må ikke være. Å måle hcg i urin er en ok måte for å teste om man er gravid eller ikke. Det er en dårlig måte å måle stigning på fordi mengden vann i urinen varierer veldig og konsentrasjonen kan være svingende. Jeg ville heller gått for blodprøve hvis du virkelig vil sjekke stigningen. Jeg hadde noen svakere tester rundt 14 dpo selv. Men jeg brukte i tillegg tester av ulikt merke, så hver test jeg tok kan jo også hatt ulik følsomhet. Uansett så gikk det bra for meg i alle fall. Resultatet er en snart 9 måneder gammel jente Anonymkode: 4230a...fe0 1 1
HopelessFear Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 Slike strips er elendig på å måle stigning. Burde kun brukes til å bekrefte graviditet imo. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Sykt varmt i dag, du har sikkert drukket mye? Anonymkode: 10963...ddc 1
Gjest Mumlehumle Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Jeg ville ikke ha stolt for mye på testen. Nyt heller graviditeten.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hvorfor driver du og tester slik? Anonymkode: 03349...d30 Desperat etter x antall MA-er. Fint for deg at du ikke vet hvordan det er. Ts Anonymkode: d0b7f...7e5 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være et negativt tegn, men må ikke være. Å måle hcg i urin er en ok måte for å teste om man er gravid eller ikke. Det er en dårlig måte å måle stigning på fordi mengden vann i urinen varierer veldig og konsentrasjonen kan være svingende. Jeg ville heller gått for blodprøve hvis du virkelig vil sjekke stigningen. Jeg hadde noen svakere tester rundt 14 dpo selv. Men jeg brukte i tillegg tester av ulikt merke, så hver test jeg tok kan jo også hatt ulik følsomhet. Uansett så gikk det bra for meg i alle fall. Resultatet er en snart 9 måneder gammel jente Anonymkode: 4230a...fe0 Takk for fint svar! Godt å høre at det gikk bra for din del 🙂 Jeg håper på å bli positivt overrasket i morgen. Ts Anonymkode: d0b7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 3 timer siden, HopelessFear skrev: Slike strips er elendig på å måle stigning. Burde kun brukes til å bekrefte graviditet imo. Du har sikkert rett i det. Hvis svangerskapet fortsetter skal jeg få målt hcg. Ts Anonymkode: d0b7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sykt varmt i dag, du har sikkert drukket mye? Anonymkode: 10963...ddc Nei, i grunnen ikke. Men det kan hende jeg hadde holdt meg lenger de andre dagene. Håper det! Ts Anonymkode: d0b7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 1 time siden, Mumlehumle skrev: Jeg ville ikke ha stolt for mye på testen. Nyt heller graviditeten. Takk! Ts Anonymkode: d0b7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #12 Skrevet 31. mai 2020 Jeg blir frustrert over alle som man ikke kan måle hCG med strips. Jo det kan man, så lenge man holder seg til samme merke og måler ca likt på dagen. Dessverre er det dårlig tegn når testene blir svakere. Har opplevd det nesten 1å ganger selv, og har hatt alt som mye urealistisk optimisme av de som mener det.ikke betyr noe. Har mistet alle gangene. I alle fall om det skjer i morgen og. Man skal teste med.strips for å se at hCG går ut av kroppen etter en graviditet. Men når man er gravid er det liksom ikke en god indikasjon ifølge noen 🤷 Jeg synes etterhvert det var bedre å være mentalt forberedt på hva som skulle skje når jeg så stripsene bli svakere. Enn å leve i håpet og bli skuffet når blødningen kom etterhvert Anonymkode: 30bdc...01d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #14 Skrevet 1. juni 2020 På 31.5.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev: Jeg blir frustrert over alle som man ikke kan måle hCG med strips. Jo det kan man, så lenge man holder seg til samme merke og måler ca likt på dagen. Dessverre er det dårlig tegn når testene blir svakere. Har opplevd det nesten 1å ganger selv, og har hatt alt som mye urealistisk optimisme av de som mener det.ikke betyr noe. Har mistet alle gangene. I alle fall om det skjer i morgen og. Man skal teste med.strips for å se at hCG går ut av kroppen etter en graviditet. Men når man er gravid er det liksom ikke en god indikasjon ifølge noen 🤷 Jeg synes etterhvert det var bedre å være mentalt forberedt på hva som skulle skje når jeg så stripsene bli svakere. Enn å leve i håpet og bli skuffet når blødningen kom etterhvert Anonymkode: 30bdc...01d Ja, jeg er i grunnen enig med deg. Og jeg tenker vel det er naturlig at strekene skal bli sterkere og sterkere. Ts Anonymkode: d0b7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #15 Skrevet 1. juni 2020 På 31.5.2020 den 11.23, BethD skrev: Hvor mange DPO er du nå? I dag er jeg 16 dpo. Siste test (den øverste) er fra i går, 15 dpo. Og så er det en for hver dag nedover. Strekene blir jo ikke sterkere, kanskje til og med tvert imot. Synes også at jeg hadde sterkere symptomer fram til i forgårs. Jeg har pleid å miste rundt uke 8-9, så det er i så fall nytt at det skjer så tidlig. Uff, blir bare så lei meg. TS 33D3E830-4B41-4438-8DC3-253903D992D5.heicAnonymkode: d0b7f...7e5
Gjest BethD Skrevet 1. juni 2020 #16 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I dag er jeg 16 dpo. Siste test (den øverste) er fra i går, 15 dpo. Og så er det en for hver dag nedover. Strekene blir jo ikke sterkere, kanskje til og med tvert imot. Synes også at jeg hadde sterkere symptomer fram til i forgårs. Jeg har pleid å miste rundt uke 8-9, så det er i så fall nytt at det skjer så tidlig. Uff, blir bare så lei meg. TS 33D3E830-4B41-4438-8DC3-253903D992D5.heic 760 kB · 0 nedlastinger Anonymkode: d0b7f...7e5 Skulle til å si at kanskje det er kjemisk. Men da jeg hadde kjemisk hadde jeg ikke så sterke streker som du har. Da var den veldig svak og til slutt så svak at jeg nesten ikke kunne se den før jeg startet å blø. Man må bare se det an rett og slett... vet det er tøft å stå i det nå men enten starter du å blø eller så gjør du ikke det. Ville prøvd meg med en digital, så ser du om du får 2-3 og 3+. Da vet du at det stiger. Strimmel testene er ikke så troverdige sånn sett
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #17 Skrevet 1. juni 2020 51 minutter siden, BethD skrev: Skulle til å si at kanskje det er kjemisk. Men da jeg hadde kjemisk hadde jeg ikke så sterke streker som du har. Da var den veldig svak og til slutt så svak at jeg nesten ikke kunne se den før jeg startet å blø. Man må bare se det an rett og slett... vet det er tøft å stå i det nå men enten starter du å blø eller så gjør du ikke det. Ville prøvd meg med en digital, så ser du om du får 2-3 og 3+. Da vet du at det stiger. Strimmel testene er ikke så troverdige sånn sett Takk. Tenkte å kjøpe digital i morgen, og evt. begynne å måle hcg hos legen. Det som er dumt er at jeg ikke begynner å blø uansett, det stopper bare opp. Og så må jeg ha hjelp til å få det ut. Men det blir kanskje annerledes når det skjer så tidlig som dette, det vet jeg ikke. Ts Anonymkode: d0b7f...7e5
Gjest BethD Skrevet 1. juni 2020 #18 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk. Tenkte å kjøpe digital i morgen, og evt. begynne å måle hcg hos legen. Det som er dumt er at jeg ikke begynner å blø uansett, det stopper bare opp. Og så må jeg ha hjelp til å få det ut. Men det blir kanskje annerledes når det skjer så tidlig som dette, det vet jeg ikke. Ts Anonymkode: d0b7f...7e5 Er det kjemisk så starter det nok mest sannsynlig å blø snart. Om ikke så må du be om UL sånn at du ser om det er noe der. Saken er den at når hCG synker så vil du til slutt begynne å blø... men det kan jo ta tid... jeg opplevde en BO og da startet jeg ikke å blø av meg selv... i uke 8-9 så tok jeg piller.. men legen sa at jeg kunne velge å få piller eller at kroppen tok seg av det. Men man vil jo ikke gå å vente på noe sånt..
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #19 Skrevet 1. juni 2020 8 timer siden, BethD skrev: Er det kjemisk så starter det nok mest sannsynlig å blø snart. Om ikke så må du be om UL sånn at du ser om det er noe der. Saken er den at når hCG synker så vil du til slutt begynne å blø... men det kan jo ta tid... jeg opplevde en BO og da startet jeg ikke å blø av meg selv... i uke 8-9 så tok jeg piller.. men legen sa at jeg kunne velge å få piller eller at kroppen tok seg av det. Men man vil jo ikke gå å vente på noe sånt.. Uff nei, det vil man jo ikke 😕 Det kan jo ta flere måneder. Nå håper jeg at jeg slipper både blødning og piller, for jeg synes faktisk testen jeg tok i dag ser ut til å være sterkere. Blir så utrolig takknemlig hvis det er tilfelle 🙏 Det var min aller siste test, så skikkelig flaks at den signaliserte håp! Ts Anonymkode: d0b7f...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #20 Skrevet 1. juni 2020 Da kan du slutte å teste nå. Tenk hvor mye unødvendig stress du har påført deg selv og den lille i magen de siste dagene. Anonymkode: 03349...d30 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå