Gå til innhold

Kan fastlegen se journal hos privat lege og motsatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg går til en privat lege, vi fastlegen kunne se det i et system og motsatt?

Altså se journalen og resepter osv.

Hvis ikke hvordan løses det med at man ikke får dobbel resept? At man går til privat og offentlig lege og får skrevet ut medikamenter?

Mye å tenke på en varm lørdags kveld😅

Anonymkode: f1ae6...69f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste privatpraktiserende leger sender journalnotatene, evt. et avsluttende journalnotat til fastlegen, men de deler ikke journalsystem. Alle resepter ligger tilgjengelig for alle leger i Kjernejournal og Reseptformidleren, så det er ikke noe problem. 

Anonymkode: 8c2ee...d31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste privatpraktiserende leger sender journalnotatene, evt. et avsluttende journalnotat til fastlegen, men de deler ikke journalsystem. Alle resepter ligger tilgjengelig for alle leger i Kjernejournal og Reseptformidleren, så det er ikke noe problem. 

Jeg har fått kjøpt en reseptpliktig krem uten resept hos en hudpleieklininkk, dette vil vel da ikke synes? Eller?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått kjøpt en reseptpliktig krem uten resept hos en hudpleieklininkk, dette vil vel da ikke synes? Eller?

Kan nevne at han kosmetiske sykepleieren registrerte at jeg hatte fått den, men det er vel bare i eget system?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjelder vel bare elektroniske resepter?

Skrevet

Kan du ikke gå på nett og de hvilke respekter som ligger på deg da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosa Sitron skrev:

Det gjelder vel bare elektroniske resepter?

Mener at papirresepter også ligger i RF, men ikke Kjernejournal :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du av en eller annen grunn ikke vil at legen vet hva andre leger har skrevet ut til deg fra før, så gå inn på Helsenorge og sperr tilgangen på legemiddeloversikten... 

Anonymkode: 1d4ba...80d

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener at papirresepter også ligger i RF, men ikke Kjernejournal :)

Kan ikke tro at de reseptene jeg har fått fra sekretæren på helsestasjon ligger registrert noe sted. Men skal aldri si aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Det sendes noe som heter epikrise til fastlegen din fra andre leger du eventuelt har vært hos. Usikker på om det går an å be om at det ikke sendes epikrise.

Anonymkode: 6dadf...176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Kan ikke tro at de reseptene jeg har fått fra sekretæren på helsestasjon ligger registrert noe sted. Men skal aldri si aldri.

Jo, det skal de gjøre. Har du sett under "mine legemidler" på helsenorge.no? Helt nederst står reseptene du har hentet ut på papir. 

Jeg går som oftest til allmennlege på Volvat, ingenting derfra blir delt med min fastlege. 

Anonymkode: 6d00e...552

Gjest theTitanic
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg går til en privat lege, vi fastlegen kunne se det i et system og motsatt?

Altså se journalen og resepter osv.

Hvis ikke hvordan løses det med at man ikke får dobbel resept? At man går til privat og offentlig lege og får skrevet ut medikamenter?

Mye å tenke på en varm lørdags kveld😅

Papirresepter som blir skrevet ut av privatpraktiserende syntes også på nett når du har hentet den ut. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det skal de gjøre. Har du sett under "mine legemidler" på helsenorge.no? Helt nederst står reseptene du har hentet ut på papir. 

Jeg går som oftest til allmennlege på Volvat, ingenting derfra blir delt med min fastlege. 

De ligger ikke der. Det er jo en ferdig utfylt lapp som jeg har fyllt inn mine personalia på. For helt vanlige ting til babyer (for trøske), så helsesøster har bare bedt meg gå innom å hente i resepsjonen.

Har papirresept fra tannlegen også, den er heller ikke å se der. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

De ligger ikke der. Det er jo en ferdig utfylt lapp som jeg har fyllt inn mine personalia på. For helt vanlige ting til babyer (for trøske), så helsesøster har bare bedt meg gå innom å hente i resepsjonen.

Har papirresept fra tannlegen også, den er heller ikke å se der. 

De skal ligge i systemet uansett. Alt som blir hentet ut på apotek i dag skal være tilgjengelig i din journal. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...