AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Hei alle sammen. Er det noen her som har erfaring med bachs blomstermedisin? Jeg har lest en del om dette og føler det er noe jeg absolutt har lyst til å prøve. Jeg har ulike ting som er vanskelig for meg, og som jeg så inderlig ønsker å gjøre noe med. Jeg har mye negative tanker, jeg grubler og Overtenker svært mye, og tror alltid at det værste av det værste skal se. Jeg har lav selvfølelse, og med det følger det sjalusi og usikkerhet. Jeg føler meg til tider apatisk og følelsesløs. Heldigvis er det en terapeut som er spesialist på blomstermedisin der jeg bor, og jeg har booket meg en time hos henne til uka. Det jeg lurer på er om noen her inne har forsøkt dette, med lignende utfordringer som meg, eller helt andre ting, og som har hatt effekt? 🙏🤞🙏 Anonymkode: 246ca...b72
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Har forsøkt over en del gangers behandling, men det var ingen virkning for meg. Bare litt dyrt. Anonymkode: 3016b...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Herregud, hvem har "plantet" den ideen i deg? Skulle ikke være en alternativ behandler? Les deg opp, feks her: https://nhi.no/livsstil/alternativ-medisin/bachs-blomstermedisin/ Og jobb opp indre motstand, også mot sjarlataner. Anonymkode: 070b3...408 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har forsøkt over en del gangers behandling, men det var ingen virkning for meg. Bare litt dyrt. Anonymkode: 3016b...4a0 Takk for svar 🙂 Anonymkode: 246ca...b72
5dimensjon Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Blomster medisin har hjulpet meg masse.Spesielt da jeg fødte min datter og kom i en alvorlig depresjon.Jeg googlet og fant Bach blomstermedisin,og gikk til en terapeut.Men det er ikke nødvendig.Dette kan alle skaffe seg og bruke helt selv.Kjøp på nettet ,der står de ulike og hva de hjelper for. Jeg kjøpte Rescue Remedy.Tok 7 dråper i et glass vann flere ganger om dagen.Startet en torsdag.På mandag kom en helt fantastisk følelse av livsglede,og jeg gikk sakte men sikkert tilbake i normal stemningsleie kommende måneder. Min favoritt er også OLIVE når jeg er utslitt.Da våkner jeg dagen etter med pågangsmot igjen. Du kan bruke CERATO og LARCH på lav selvtillit,HOLLY for sjalusien,ASPEN for uforklarlig angst,ROCK ROSE for redsel og panikk,WHITE CHESTNUT for overtenkingen,WILD ROSE for apatien. Det finnes 38 forskjellige.Hvis du får tak i en Bachs blomstermedisin bok så kan jo det være rimelig selvhjelp. Jeg bruker blomstermedisin på alle fire barna mine også. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvem har "plantet" den ideen i deg? Skulle ikke være en alternativ behandler? Les deg opp, feks her: https://nhi.no/livsstil/alternativ-medisin/bachs-blomstermedisin/ Og jobb opp indre motstand, også mot sjarlataner. Anonymkode: 070b3...408 Ingen alternativ behandler som har plantet noe som helst i meg. Har aldri vært i kontakt med en sådann. Det som har vekket min interesse er troen på at det man finner naturlig i naturen er der for en grunn, og på den rette måten og i den rette kombinasjonen kan det hjelpe mot ulike vansker en opplever i livet. Jeg er villig til å gi det er forsøk, og om jeg så ikke har noe effekt, er jeg iallfall en erfaring rikere. Anonymkode: 246ca...b72 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 2 minutter siden, 5dimensjon skrev: Blomster medisin har hjulpet meg masse.Spesielt da jeg fødte min datter og kom i en alvorlig depresjon.Jeg googlet og fant Bach blomstermedisin,og gikk til en terapeut.Men det er ikke nødvendig.Dette kan alle skaffe seg og bruke helt selv.Kjøp på nettet ,der står de ulike og hva de hjelper for. Jeg kjøpte Rescue Remedy.Tok 7 dråper i et glass vann flere ganger om dagen.Startet en torsdag.På mandag kom en helt fantastisk følelse av livsglede,og jeg gikk sakte men sikkert tilbake i normal stemningsleie kommende måneder. Min favoritt er også OLIVE når jeg er utslitt.Da våkner jeg dagen etter med pågangsmot igjen. Du kan bruke CERATO og LARCH på lav selvtillit,HOLLY for sjalusien,ASPEN for uforklarlig angst,ROCK ROSE for redsel og panikk,WHITE CHESTNUT for overtenkingen,WILD ROSE for apatien. Det finnes 38 forskjellige.Hvis du får tak i en Bachs blomstermedisin bok så kan jo det være rimelig selvhjelp. Jeg bruker blomstermedisin på alle fire barna mine også. Dette er akkurat det jeg ønsker og har lest om disse dråpene. Men du mener at jeg kan kjøpe disse selv, og ikke trenger å få det gjennom en proff aktør? 🤔 Anonymkode: 246ca...b72
visp Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 Nei, selvfølgelig virker det ikke. Ha en rutine og pass på å få frisk luft og fysisk aktivitet hver dag. Det eneste virkningen dette vil ha er placebo og leter man så finner man så kanskje det er nyttig for deg allikevel. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, visp skrev: Nei, selvfølgelig virker det ikke. Ha en rutine og pass på å få frisk luft og fysisk aktivitet hver dag. Det eneste virkningen dette vil ha er placebo og leter man så finner man så kanskje det er nyttig for deg allikevel. Jeg trener og får frisk luft hver dag. Jeg går en time tilsammen hver dag, frem og tilbake til jobb. Jeg løper og trener styrke opptil 2-3 ganger i uken. Jeg opplever bare å være i veldig ubalanse, og har følte det sånn veldig lenge nå. Kan det være noe der ute som kan rette opp den balansen, noe naturlig og ikke typ antidepressiva e.l, så er jeg mer enn villig til å iallefall gi det et forsøk. Anonymkode: 246ca...b72
visp Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trener og får frisk luft hver dag. Jeg går en time tilsammen hver dag, frem og tilbake til jobb. Jeg løper og trener styrke opptil 2-3 ganger i uken. Jeg opplever bare å være i veldig ubalanse, og har følte det sånn veldig lenge nå. Kan det være noe der ute som kan rette opp den balansen, noe naturlig og ikke typ antidepressiva e.l, så er jeg mer enn villig til å iallefall gi det et forsøk. Anonymkode: 246ca...b72 Ja, jeg skjønner at du ønsker en løsning selvfølgelig. Det er jo det disse tjener penger på. Saker er at det hadde vært reseptbelagt om det hadde noen effekt. Men jeg nevnte placebo og har man troen så føler man seg vel bedre psykisk, så jeg tenker at du velger jo dette selv. Det skader ikke annet enn lommeboka di. 3
5dimensjon Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 Ja,jeg betalte over tusen kroner for å få dråper som terapeuten blandet til meg.Og det terapeuten gjorde var og prate med meg om mine ubalanser,noe jeg synes er litt ubehagelig for å være ærlig. Jeg bare følte at "dette kan jeg gjøre selv" og kjøpte alle 38 for litt over to tusen kr i stedet.Og all informasjon om hver enkelt remedy står på nettet,feks Bachflower.com Jeg bestiller fra England. Og mange norske nettsider kan man kjøpe de fra.Prøve en av gangen.Blande ut i vann,eller rett under tungen. Ps.funker på redd katt også
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 2 minutter siden, visp skrev: Ja, jeg skjønner at du ønsker en løsning selvfølgelig. Det er jo det disse tjener penger på. Saker er at det hadde vært reseptbelagt om det hadde noen effekt. Men jeg nevnte placebo og har man troen så føler man seg vel bedre psykisk, så jeg tenker at du velger jo dette selv. Det skader ikke annet enn lommeboka di. Ikke enig med deg i det med effekt og reseptbelagt, men vi får være enige om å være uenige 😉 placebo effekten kan løfte fjell den, og hvis det er det som skal til, kan jeg fint ofre noen 100 lapper for å få en god hverdag igjen 💛 Anonymkode: 246ca...b72 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #13 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, 5dimensjon skrev: Ja,jeg betalte over tusen kroner for å få dråper som terapeuten blandet til meg.Og det terapeuten gjorde var og prate med meg om mine ubalanser,noe jeg synes er litt ubehagelig for å være ærlig. Jeg bare følte at "dette kan jeg gjøre selv" og kjøpte alle 38 for litt over to tusen kr i stedet.Og all informasjon om hver enkelt remedy står på nettet,feks Bachflower.com Jeg bestiller fra England. Og mange norske nettsider kan man kjøpe de fra.Prøve en av gangen.Blande ut i vann,eller rett under tungen. Ps.funker på redd katt også Jeg synes også det er ubehagelig å prate om slike ting, men jeg har kommet til det punktet der jeg trenger hjelp, og jeg vil mye heller gå til en slik terapeut og prøve ut naturlig medisin og snakke om det som er vanskelig for meg, enn å gå til en psykolog 💛 takk for ditt svar 🙏 Anonymkode: 246ca...b72
visp Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke enig med deg i det med effekt og reseptbelagt, men vi får være enige om å være uenige 😉 placebo effekten kan løfte fjell den, og hvis det er det som skal til, kan jeg fint ofre noen 100 lapper for å få en god hverdag igjen 💛 Anonymkode: 246ca...b72 Ok:) Jeg har en venninne som tror på det der og er ikke nedlatende. Jeg syns sånt var spennende selv som ungdom, men har sett og opplevd for mye gjennom kretsen hennes til at jeg tror på noe som helst alternativt. Om jeg sier at erter vil kurere deg så hadde det blitt billigere for deg da. 3 stk erter under tungen på fastende hjerte Og komme til meg hver andre uke (for den nette sum av 3000,-) for at jeg kan teste om kroppen responderer. 9000 kroner fattigere vil hver og en kjenne en bedring vil jeg tro:) 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #15 Skrevet 30. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er ubehagelig å prate om slike ting, men jeg har kommet til det punktet der jeg trenger hjelp, og jeg vil mye heller gå til en slik terapeut og prøve ut naturlig medisin og snakke om det som er vanskelig for meg, enn å gå til en psykolog 💛 takk for ditt svar 🙏 Anonymkode: 246ca...b72 Det er altså ikke å snakke om det som er vanskelig for deg som er vanskelig for deg, du vil bare bruke mest mulig penger? Prøver bare å forstå. Anonymkode: 070b3...408 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #16 Skrevet 31. mai 2020 12 timer siden, visp skrev: Ok:) Jeg har en venninne som tror på det der og er ikke nedlatende. Jeg syns sånt var spennende selv som ungdom, men har sett og opplevd for mye gjennom kretsen hennes til at jeg tror på noe som helst alternativt. Om jeg sier at erter vil kurere deg så hadde det blitt billigere for deg da. 3 stk erter under tungen på fastende hjerte Og komme til meg hver andre uke (for den nette sum av 3000,-) for at jeg kan teste om kroppen responderer. 9000 kroner fattigere vil hver og en kjenne en bedring vil jeg tro:) Det hadde uansett vært uaktuelt for meg med disse prisene du oppgir, så det der blir litt drøyt 😝 Anonymkode: 246ca...b72
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #17 Skrevet 31. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er altså ikke å snakke om det som er vanskelig for deg som er vanskelig for deg, du vil bare bruke mest mulig penger? Prøver bare å forstå. Anonymkode: 070b3...408 Nei, det er ikke det jeg sier. Det er dritt vanskelig å snakke om. Har så vidt snakket med min fastlege om noen av tingene, hun er også kognitiv terapeut, så vi hadde et par timer med det.det funket dårlig for meg, jeg trenger noe som regulerer meg innenfra samtidig som jeg forhåpentligvis klarer å snakke mer om det som er vanskelig. Derfor ønsker jeg en terapeut som kan hjelpe meg med å få åpnet opp for de vanskelige følelsene, som gjør at jeg ikke har en bra hverdag. Og det er jeg villig til å betale noen 100 lapper for å prøve, akkurat som jeg måtte ha betalt i dyre dommer for psykolog. Så skal jeg være den første til å innrømme at det ikke funker, hvis det er tilfellet. Anonymkode: 246ca...b72
visp Skrevet 31. mai 2020 #18 Skrevet 31. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde uansett vært uaktuelt for meg med disse prisene du oppgir, så det der blir litt drøyt 😝 Anonymkode: 246ca...b72 Og hva pleier de å svare da? Jo: "Man kan ikke sette en pris på helsa si".
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #19 Skrevet 31. mai 2020 Det er sikkert sant, men heldigvis så er det helt frivillig hva en vil prøve, og hva en vil legge i det/betale for 😜 Anonymkode: 246ca...b72 1
Hurrahei Skrevet 1. juni 2020 #20 Skrevet 1. juni 2020 teleurt.no har en som heter Five Flower akutt-essens spray. Jeg har tenkt å prøve den... Ellers høres den Bach´s Rock Rose ut som en god «medisin» for meg. Hører gjerne fra flere dersom det er noen som har erfaringer👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå