Gå til innhold

Vigselsattest/navnendring

Anbefalte innlegg

Gjest På besøk
Skrevet

Etter vielsen blir jo dokumentet sendt til folkeregisteret, og man får vel tilsendt en vigselsattest hvor navnendringen er registrert. Noen som har erfaringer på hvor lang tid dette tar?

PS! Jeg sendte inn navnendring sammen med prøvingsdokumentene, så navneendringen skal gjelde fra bryllupsdatoen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som du har sendt inn navneendringsskjema sammen med prøvingspapirene.

Kom til å tenke på at jeg ikke har fått noen bekreftelse på at jeg faktisk får endre navn, har du?

Skrev på hvilken dato jeg ønsket navneendring fra, og vil nok skrive mitt nye navn fra den dato, men litt rart da å ikke få bekreftelse før flere uker etterpå?!..

Skrevet

Kom ikke det nye navnet ditt på Prøvingsattesten når du fikk den tilbake? Vi sendte også inn prøvingspapirene og navneendringsskjema (+forlovererklæringene) sammen. Det tok ikke mange ukene (kanskje 3?) før vi fikk dem tilbake. Da med navnene våre nå, og de nye navnene våre lenger ned på siden. Ang hvor lang tid det tar å få dem i retur varierer nok litt fra kommune til kommune, men mest på hvor mye de har å gjøre... Er nok høysesong nå om sommeren, pga alle bryllupene! Har dere dårlig tid da? Er vel bare å ringe dem å høre hvor lang behandlingstid folkeregisteret deres har.

Lykke til! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Fikk skriftlig brev fra folkeregisteret fredag etter bryllupet at mitt nye navn var bekreftet. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Med meg også gikk det under ei uke før jeg fikk skriftelig bekreftelse på navneendringen. Jeg giftet meg i februar måned.....

Men nå er det jo høysesong og ferietid - så det tar sikkert litt lenger tid? :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...