Labella Skrevet 14. september 2002 #1 Skrevet 14. september 2002 Er det noen som har oppskrift på en god tunfisksalat? Ikke sånn vanlig grønn salat med tunfisk på toppen, men en sånn som har tunfisk som hovedingrediens. :D
Lillian Skrevet 16. september 2002 #2 Skrevet 16. september 2002 Hei Labella! Jeg lager noen ganger tunsfisksalat med denne oppskriften som grunnlag. Til hver person trenger du: 1 boks godt avrent tunfisk i vann i småbiter 1/2 boks godt avrent maiskorn 2-3 stilker finhakket stangselleri 1/4 - 1/2 finhakket chili (fjern frø og mellomvegger) 1/4 - 1 hakket paprika (gjerne forskjellige farger) Ev. noen salatblader til servering Hvis du finner andre morsomme ting i kjøleskapet (tomater, purre, sitron, vårløk, eller noe helt annet), er det bare å ha oppi. Er det noe du ikke har, så går det helt sikkert fint det også. Bland tunfisken med finhakket chili. Resten kan du enten legge i hauger på tallerkenen eller blande sammen. Dressing? Ta det du har lyst på. Både olje/eddik-dressing, rømmekolle, rømme, majones og ferdigkjøpte dressinger kan funke. Hvis du skal bruke salaten som pålegg er det bare å blande inn rømme eller majones til den henger sammen.
Labella Skrevet 18. september 2002 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2002 Takk for oppskriften :D Har aldri tenkt på å bruke chili sammen med tunfisk - men det høres i grunnen godt ut - gleder meg til å prøve!
Gjest Kaiser Skrevet 18. september 2002 #4 Skrevet 18. september 2002 Jeg pleier å lage en varmrett med pasta og tunfisk. Pastaskruer/rør/el. kokes Skiver av gulrot og Brokkolibuketter kokes Paprika i biter/strimler Evt. mais (fra boks) Timian Lettrømme Ha tunfisk (i vann - avrente selvfølgelig) i gryten med den kokte pastaen. Ha i gulrøtter og brokkoli, paprika og evt. mais. Krydre med en god del timian. Lettrømmen brukes som dressing. Enkelt og greit. Anbefales :D Kaiser
mizz-x Skrevet 1. november 2002 #5 Skrevet 1. november 2002 min oppskrift! tunefisk i olje majones ( hellmans er den beste, men litt vanskelig å få tak i) løk i biter salt og pepper sitron veldig god og enkel! p.s veldig godt inni pitabrød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå