Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen vår sover veldig lite om dagen pga tenner og diverse,  så nettene og dagene er lange.

Mannen ble spurt av en venn om hjelp for å hente en bil han hadde kjøpt. Det er en lang tur , så han ville være to for å bytte på kjøring/soving. Jeg sa at det egentlig passa dårlig,  siden jeg trengte avlasting om nettene når det er sånn som nå. Mannen lova at de skulle komme hjem lørdag , så skulle han også bidra.

Men ,  nå ble det sånn at jeg måtte ta natt til den dagen de skulle hente , slik at mannen var opplagt. Jeg har også tatt hele neste natt alene ,  siden da kjørte de. 

Nå kom de hjem ,  og det viser seg at de ikke har byttet på å sove... Bare vært våkne HELE tiden begge to.. Altså en hel dag , en hel natt også nesten en hel dag til.

Nå er mannen så trøtt ,  og jeg har tatt alt alene siden han kom hjem. Baby er skikkelig grinete i dag , og jeg hadde gledet meg til å sove litt i natt. Men mannen er så trøtt,  irritabel og i dårlig humør at det er umulig å snakke til han.  Så skjønner at jeg må ta denne natta alene også. 

Kjenner jeg blir så sur over at det går an å være så uansvarlig.. 

Har jeg grunn til å reagere? Eller overdriver jeg? Mannen mener nemlig det. 

Anonymkode: ae860...948

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som får folk til å skrive slike innlegg på et forum og hva forventer de av svar, som egentlig er helt innlysende. 

Ja din mann er en tulling som mener at du overreagerer. 

Føler du deg bedre nå? 

Anonymkode: 830d0...716

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som får folk til å skrive slike innlegg på et forum og hva forventer de av svar, som egentlig er helt innlysende. 

Ja din mann er en tulling som mener at du overreagerer. 

Føler du deg bedre nå? 

Anonymkode: 830d0...716

Vil egentlig ha råd om hva jeg kan si.. Jeg er så sur at alt jeg har lyst å si vet jeg at jeg ikke burde si. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han ellers hjelper til, og dette var en situasjon som ikke gjentar seg ofte, så synes jeg du overreagerer. Jeg mener at man i forhold må være så generøs  at der er rom for  en liten tur utenfor familieenheten. 
Jeg hadde latt ham hvile, og så er ting sikkert tilbake til normalen i morgen.

Anonymkode: 90c8d...7e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo for sent å si noe nå. Dessuten så er dere trøtte og grinete begge to, så feil tid å få til en konstruktiv samtale. Sov ut på skift  og legg det bak dere. Og lær av det til neste gang. 

Anonymkode: 73984...1a7

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Du burde dra bort noen netter og overlate baby til ham så du får hentet deg inn igjen. Det blir bare krangel om du kjefter på ham (selv om han fortjener det) nå siden han er trøtt og sliten. Da får du bare sure svar tilbake og begge vil si ting som kanskje blir for mye å tilgi senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Uansvarlig? Hvor mange barn har dere egentlig siden det er så voldsomt for deg å ta deg av dem i 3 netter alene?

Anonymkode: 5f197...f3c

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde sag til ham at han har helt frivillig holdt seg våken og da må han ta konsekvensene av det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge han ellers hjelper til, og dette var en situasjon som ikke gjentar seg ofte, så synes jeg du overreagerer. Jeg mener at man i forhold må være så generøs  at der er rom for  en liten tur utenfor familieenheten. 

Han har vært på mange turer etter vi fikk barn,  så har sagt at det var greit . Han var på en hyttetur for 1 mnd siden F.eks.  Men nå sa jeg egentlig på forhånd at det passet dårlig og jeg trengte avlasting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansvarlig? Hvor mange barn har dere egentlig siden det er så voldsomt for deg å ta deg av dem i 3 netter alene?

Jeg tar alle nettene i ukedagene alene pga han skal på jobb. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alle nettene i ukedagene alene pga han skal på jobb. 

Så du jobber ikke heller? Hvor mange barn er det snakk om da?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil egentlig ha råd om hva jeg kan si.. Jeg er så sur at alt jeg har lyst å si vet jeg at jeg ikke burde si. 

Pell deg i seng, jeg vekker deg 0500, jeg trenger også søvn. 

Anonymkode: 208fa...6ce

• Liker 10
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor det har noe med saken å gjøre om TS jobber eller ikke. 

Kunne jeg valgt mellom jobbe og sove hele natta , eller være "Hjemme " og nesten ikke sove noe. Så er vel det siste mest slitsomt over tid. 

Når man er småbarnsforeldre og er borte i et og et halvt døgn og velger å være våken   , har man hatt det for godt. 

Endret av Prelunia
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det du sier her; at du er sliten og at han lovte å bidra når han kom hjem. Så spør du hvorfor de ikke bytta på å sove og kjøre når han visste han hadde gitt deg et løfte om å komme hjem litt mer uthvilt og klar for å stille opp. Han har ikke prioritert dine behov selv om du tydelig la fram hva du trengte av ham. Egentlig at han droppa turen i sin helhet, men i det minste forventet hjelp på lørdag.

Det dreier seg liksom ikke om at du måtte ta babyen noen netter ekstra, men at han ikke prioriterte deg. Dårlig gjort.

Anonymkode: 2717d...a48

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner dere disse ubrukelige mennene, og hvorfor i huleste får dere barn med de? 

Anonymkode: a94d4...39a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Delvis enig. Jeg syns ikke Ts overreagerer om hun blir sur over selve situasjonen, men hvis mannen er bra ellers, så overdriver hun hvis dette er noe hun går og gnager på lenge uten å bli ferdig. 

Dessverre er de færreste menn jeg har møtt like ansvarlige og flinke til å tenke gjennom ting som oss kvinner. De mener ikke noe vondt med det, men det er klart det kan være veldig irriterende. 

Anonymkode: 689bb...e66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner dere disse ubrukelige mennene, og hvorfor i huleste får dere barn med de? 

Anonymkode: a94d4...39a

Standard kommentar. Lurer på hvor dere finner disse voldsomme perfekte mennene som aldri gjør feil? 

Ts, neste gang er du tydeligere å sier nei hvis han spør og du trenger avlastning. Når dere begge har fått sovet litt og fått litt overskudd igjen så prater du med han. 

Anonymkode: 33935...2aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er en voksen mann som har tatt et aktivt valg om å være oppe i over et døgn, når han hadde mulighet til å sove. Hans valg, hans problem. Han ville holde avtalen med kompis, da kan du anta at han ønsker å holde avtalen med deg 😊

Anonymkode: ebae2...ca2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er en voksen mann som har tatt et aktivt valg om å være oppe i over et døgn, når han hadde mulighet til å sove. Hans valg, hans problem. Han ville holde avtalen med kompis, da kan du anta at han ønsker å holde avtalen med deg 😊

Anonymkode: ebae2...ca2

Nei , nå har jeg tatt hele natta og måtte stå opp kl kvart på 6 også.. Mannen ligger og sover.. Han våkna , men viste ingen interesse og bare fortsatte og sove uten å si noe. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er i permisjon, Einstein.

Anonymkode: 10ccf...630

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...