Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kom over denne bittelille prikken ved tommelen istad. Noen som vet hva det kan være? 

Farlig føflekk?

16E08660-BBB7-47AE-BB9C-DF1F8071ACFA.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, iskremm skrev:

Hei! Kom over denne bittelille prikken ved tommelen istad. Noen som vet hva det kan være? 

Farlig føflekk?

16E08660-BBB7-47AE-BB9C-DF1F8071ACFA.jpeg

Jeg er ikke lege, men ser ikke noe skummelt med den. Men du må alltid følge med å se om de endrer seg, da kan det være et symptom. 

Anonymkode: 5f1a8...ef7

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke lege, men ser ikke noe skummelt med den. Men du må alltid følge med å se om de endrer seg, da kan det være et symptom. 

Kan det være en pigmentflekk jeg har? Eller er det føflekk?

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lært noen øvelser for helseangsten din? Ting du kan gjøre for å mestre angsten når du har oppdaget noe du ikke har sett før? Om du ikke har oppsøkt psykolog enda så anbefaler jeg virkelig at du gjør det, for du trenger ikke å ha det sånn.  

Jeg har sikkert langt over 100 føflekker på kroppen min, de fleste mye større enn den lille prikken din. Var det kreft i dem hadde jeg vært død for lenge siden. Det man skal se etter med føflekker er de som er ganske store og som tydelig forandrer seg, klør og blør. 

Anonymkode: f85b7...d8c

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke lært noen øvelser for helseangsten din? Ting du kan gjøre for å mestre angsten når du har oppdaget noe du ikke har sett før? Om du ikke har oppsøkt psykolog enda så anbefaler jeg virkelig at du gjør det, for du trenger ikke å ha det sånn.  

Jeg har sikkert langt over 100 føflekker på kroppen min, de fleste mye større enn den lille prikken din. Var det kreft i dem hadde jeg vært død for lenge siden. Det man skal se etter med føflekker er de som er ganske store og som tydelig forandrer seg, klør og blør. 

Anonymkode: f85b7...d8c

Starter ikke alle føflekker et sted? Fra bittesmå til store. Eller?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, iskremm skrev:

Kan det være en pigmentflekk jeg har? Eller er det føflekk?

Det ser ut som en føflekk  

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, iskremm skrev:

Starter ikke alle føflekker et sted? Fra bittesmå til store. Eller?

Noen kan komme frem store i form, først svake, så mørkere. Du får holde et øye med føflekkene du mener endrer seg. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kan komme frem store i form, først svake, så mørkere. Du får holde et øye med føflekkene du mener endrer seg. 

Burde jeg bestille legetime for den der?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, iskremm skrev:

Hvis du tenker at det vil gjøre at du slutter å bekymre deg, så synes jeg du skal det.

Anonymkode: 18b5d...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

GÅ TIL LEGEN. Ingen her kan gi deg et svar. Om du er bekymret, GÅ TIL LEGEN.

Anonymkode: 5f427...5c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, iskremm skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Har selv fått sånne og kan ikke se noe galt med de 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet en føflekk som var gråaktig i fargen, den var rar og høy. Men den var ikke stor og den var ikke ujevn. Legen min var enig i at den hadde en rar farge og sånn sett så var det lurt å fjerne den. Men han sa at føflekker under 0.5 cm veldig sjelden er farlige. 

Man kan få føflekker som voksen og de starter jo som regel som små prikker. Jeg ville ikke ha bekymret meg for den føflekken ihvertfall. Men om du er svært bekymret så er det bedre å få en lege til å se på den enn å være redd.

Anonymkode: 92156...b98

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fjernet en føflekk som var gråaktig i fargen, den var rar og høy. Men den var ikke stor og den var ikke ujevn. Legen min var enig i at den hadde en rar farge og sånn sett så var det lurt å fjerne den. Men han sa at føflekker under 0.5 cm veldig sjelden er farlige. 

Man kan få føflekker som voksen og de starter jo som regel som små prikker. Jeg ville ikke ha bekymret meg for den føflekken ihvertfall. Men om du er svært bekymret så er det bedre å få en lege til å se på den enn å være redd.

Anonymkode: 92156...b98

Takk :)

Men så man vet, er det så at jo mindre føflekken er, jo større sjansen for helbredelse? Er føflekkreft på en føflekk som er 0.7 cm farlig? Kontra en på 3? Ved evt føflekkkreft.

Skrevet
1 time siden, iskremm skrev:

Takk :)

Men så man vet, er det så at jo mindre føflekken er, jo større sjansen for helbredelse? Er føflekkreft på en føflekk som er 0.7 cm farlig? Kontra en på 3? Ved evt føflekkkreft.

Hva tenker dere? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...