Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere akneproblemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forsøke produkter med BHA (salicylsyre) og Niacinamide (vitamin B3). De virker antiinflammatoriske og beroligende på huden..BHA har også den egenskapen at den  løser opp talgpropper i porene. Det er også viktig å bruke en god fuktighetsgivende gel/krem tilpasset din hudtype. Enkelte produkter for aknrhud inneholder denaturert alkohol og trollhassel, dette er sterkt uttørrende ingredienser som du bør unngå da de faktisk kan gjøre at huden produserer ennå mer fett.

Til slutt bør du bruke en solkrem med høy faktor, da mye sol også kan øke hudens talgproduksjon, i tillegg til at solkrem selvsagt også  beskytter mot solskader.

Hvis du lider av alvorlig akne, bør du kanskje oppsøke lege eller hudlege.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet myeee med hormonell akne til jeg var 20. Er 26 nå.... prøvde alle mulige ting. Spise riktig. Drikke mye vann, masse forskjellige produkter.... ingenting hjalp. Jeg fant aldri noe som hjalp, men med tiden ble det bedre. Det bare forsvant på en måte når jeg ble voksen. Nå har jeg ingen akne heldigvis; kanskje det er sånn for mange 

Anonymkode: 36976...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste denne artikkelen (https://kul-pibu.no/blogs/news/fra-akne-til-honey-glow-med-k-beauty) der en jente skriver om hvordan hun kvittet seg med akne ved hjelp av masse fuktighet gjennom k-beauty produkter. Syntes det var ganske interessant at hun var hos en lege som ba henne om å tørke ut kvisene i solen (!!) og brukte sterke produkter fra apoteket uten at det hjalp. Er jo selvfølgelig ingen "oppskrift" på hvordan man kvitter seg med acne. Kanskje man skal gi naturlige produkter som gir mye fuktighet en sjanse? Har du tatt noen "hudtest" hvor du finner ut av om huden eks mangler fukt osv? Kan jo også være verdt et forsøk og prøve forskjellige endringer i kostholdet, eks kutte ut meieriprodukter for en periode og se om det hjelper (vet det har hjulpet for et par av mine venninner). Lykke til ❤️ 

Anonymkode: e80ee...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...