Gå til innhold

Når kan jeg sette ut møblene etter beising?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Terrassen trenger et strøk beis, men det er jo så deilig å sitte på den i disse dager. Hvis jeg beiser i ettermiddag, når er det trygt å sette ut møblene og bruke terrassen igjen?

Anonymkode: 4caf9...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Det står på bøtta med beis 

Anonymkode: b1175...9a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tørketid står på boksen, som regel med veldig liten skrift. Det er oppgitt tørketid mellom to strøk, og tørketid etter siste strøk.

Anonymkode: 4675d...51d

AnonymBruker
Skrevet

Det står på boksen at den er støvtørr etter 4 timer og kan brukes etter minimum 12. Det er litt spesifikt for meg, og jeg tviler på at den er klar etter 12 timer, så jeg tenkte kanskje noen hadde erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står på boksen at den er støvtørr etter 4 timer og kan brukes etter minimum 12. Det er litt spesifikt for meg, og jeg tviler på at den er klar etter 12 timer, så jeg tenkte kanskje noen hadde erfaring. 

Du kjenner om beisen fortsatt er seig. 

Anonymkode: b1175...9a2

Skrevet

Forhold deg til det som står på boksen, også kjenner du etter selv om det er tørt. 

• Liker 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
På 30.5.2020 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Hva  mener du med "det er litt spesifikt for meg" ? 

Forøvrig. Når du tar på den  med fingeren vil du kjenner om den er litt "klissetet". Er det det så venter du til den kjennes helt vanlig ut. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Forøvrig. Når du tar på den  med fingeren vil du kjenner om den er litt "klissetet". Er det det så venter du til den kjennes helt vanlig ut. 

Tror ts mener "det er for lite spesifikt for meg" 

Anonymkode: ad350...f86

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ts mener "det er for lite spesifikt for meg" 

Anonymkode: ad350...f86

Var det jeg mente, ja. Jeg satt ut noen møbler etter 18 timer, det gikk fint.

Skrevet

Tidene på boksen er normalt angitt ved 20 graders temperatur.  Er det kaldere lengre tid. Varmere kanskje litt kortere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...