AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Ja.. jeg ha eksamen i norsk muntlig som privatist . er det stryk hvis de spør om fordypnings oppgaven og jeg ikke har? Har forstått det er 50/50 om de spør privatister noen sensorer her? Anonymkode: a283e...4a0
Stoltskeiv Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Er ikke sensor, men er nok ikke stryk. Det er ikke sikkert du blir spurt om det en gang. Mange er ikke interessert i å vite om fordypningsoppgava. Og andre er mer interesserte. Jeg brukte kanskje 1. minutt på å fortelle om min, men var fordi jeg selv tok initiativ til å snakke om den. Men de virket ikke så interessert i fordypningsopgava. De var mer opptatt av oppgavene jeg fikk der og da og utspørringa. 1
Stoltskeiv Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Om de spør og du ikke har, så kan det nok trekke litt på karakteren 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 2 minutter siden, gladjenta96 said: Om de spør og du ikke har, så kan det nok trekke litt på karakteren Ja takk for svar der jeg har tatt nettstudier har det ikke vært fokus på det som privatister. og nå er det alt for lite tid til å gjøre noe med det 🙈 Anonymkode: a283e...4a0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Jeg gikk opp som privatist, muntlig, og ja fordypningsoppgave er vesentlig. Hvor lang tid har du til eksamen? Jeg skrev min fordypning på fire dager. Jeg hadde også bare to uker på meg å gå gjennom tre års pensum og skrive oppgaven, for hadde meldt meg opp, men så egentlig bestemt meg for å ikke ta eksamen. Til jeg ombestemte meg to uker før. Det gikk bra det. Anonymkode: e6842...54d 1
Emma89 Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 Fikk deg et tema du vil fordype deg i. Gjerne noe som er relevant for en eksamen. Georg Brandes feks, evt likestilling.. Lag deg en problemstilling, evt se om det er noen som har valgt noe av det samme som deg. Du trenger ikke skrive hele fordypningsoppgaven, for jeg mener læreren vår sa at den blir veldig aktuell om du IKKE kan svare så godt på temaet du har fått 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 44 minutter siden, Emma89 said: Fikk deg et tema du vil fordype deg i. Gjerne noe som er relevant for en eksamen. Georg Brandes feks, evt likestilling.. Lag deg en problemstilling, evt se om det er noen som har valgt noe av det samme som deg. Du trenger ikke skrive hele fordypningsoppgaven, for jeg mener læreren vår sa at den blir veldig aktuell om du IKKE kan svare så godt på temaet du har fått 🙂 53 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gikk opp som privatist, muntlig, og ja fordypningsoppgave er vesentlig. Hvor lang tid har du til eksamen? Jeg skrev min fordypning på fire dager. Jeg hadde også bare to uker på meg å gå gjennom tre års pensum og skrive oppgaven, for hadde meldt meg opp, men så egentlig bestemt meg for å ikke ta eksamen. Til jeg ombestemte meg to uker før. Det gikk bra det. Anonymkode: e6842...54d Ok har har tenkt litt på å koke sammen noe eks film kontra bok (norsk) forskjellen på virkemidler. men ha er en aktuell problemstilling der? forskjell på virkemidler ? 🙈 Det er om 4 dager, men jeg må også fokusere på pensum. Pga sykdom så ligger jeg etter 😅 Anonymkode: a283e...4a0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 52 minutter siden, Emma89 said: Fikk deg et tema du vil fordype deg i. Gjerne noe som er relevant for en eksamen. Georg Brandes feks, evt likestilling.. Lag deg en problemstilling, evt se om det er noen som har valgt noe av det samme som deg. Du trenger ikke skrive hele fordypningsoppgaven, for jeg mener læreren vår sa at den blir veldig aktuell om du IKKE kan svare så godt på temaet du har fått 🙂 Hvis jeg har likestilling, hvordan ville du ha løst det ? Likestilling nå kontra? .. hva skal jeg fokusere på? beklager maset, men trenger alt hjelp jeg kan få🙈 Anonymkode: a283e...4a0
Emma89 Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg har likestilling, hvordan ville du ha løst det ? Likestilling nå kontra? .. hva skal jeg fokusere på? beklager maset, men trenger alt hjelp jeg kan få🙈 Anonymkode: a283e...4a0 Hvordan var kvinners stilling og oppgaver før, du kan se "et dukkehjem" av Ibsen evt andre stykker hvor du ser at et problem blir satt under debatt. Sammenlige med dagens situasjon. Finnes det plasser i verdens som henger etter med tanke på likestilling og kvinners rettigheter? 1
Catnip Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 Jeg er sensor. Spør bare om fordypningsemnet om kandidaten har veldig lite annet å komme med. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #13 Skrevet 1. juni 2020 På 30.5.2020 den 13.26, AnonymBruker skrev: Ja.. jeg ha eksamen i norsk muntlig som privatist . er det stryk hvis de spør om fordypnings oppgaven og jeg ikke har? Har forstått det er 50/50 om de spør privatister noen sensorer her? Anonymkode: a283e...4a0 Det er nok ikke stryk hvis du kan svare for resten av pensum, men du må nok belage deg på at 5’eren og 6’eren ryker. Uansett hvor godt du prater for deg vil du få null måloppnåelse på fordypningsemnet, som trekker deg ned. Anonymkode: 22401...271 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #14 Skrevet 1. juni 2020 Jeg valgte en bok jeg hadde meget godt kjennskap til og som førte til samfunnsdebatt da den kom ut. Det var et krav der hvor jeg tok eksamen at man velge noe fra litteraturlisten mener jeg. Men dette kan variere fra sted til sted(?). Så laget jeg meg et dokument hvor jeg skrev en problemstilling, meget kort oppsummering av handlingsløpet i boken, og deretter en meget kort argumentasjon knyttet til problemstillingen. Tror hele greia tok en halv side og et par timer å utarbeide. Ble faktisk spurt om fordypningsemne på eksamen og snakket om det bare noen minutter. Da brukte jeg bare det jeg hadde skriblet ned på forhånd samt min kunnskap fra før om boken, tiden den kom ut i kontra dagens samfunn, forfatteren, sammenlignet med lignende bøker, osv. Så jeg ble jo reddet av å velge noe jeg kunne godt om fra før! Det anbefaler jeg deg. Kanskje bruke din favorittbok eller en bok du har lest mange ganger tidligere? Anonymkode: 9e593...f8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå