Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere enda kontakt med vennene dere fikk på studiet, eller mistet dere kontakten når studiene var over? 

Anonymkode: efac7...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har studert i flere omganger. Første graden min var unnagjort for 20 år siden. Jeg har sporadisk kontakt med noen av dem jeg studerte med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et par venner jeg nesten anså som familie, vi bodde sammen og jeg var ufattelig glad i de, de var mine aller beste venner. Når vi flyttet fra hverandre prøvde vi holde kontakt, møttes et par ganger, men så døde forholdene ut og nå snakker vi aldri lenger.

Tror det er ganske vanlig for voksne mennesker å ha mange gode midlertidig vennskap som kommer og går, skal mye til å opprettholde god kontakt hele livet, da skal begge parter være ganske motiverte og virkelig gå inn for å få det til. Men når man bor langt vekk fra hverandre og det aldri passer å finne på noe, folk får nye kjærester/samboere/ektefeller, kanskje barn og en fulltidsjobb og så blir det vanskelig å holde på venner når timeplanen aldri går opp. 

Anonymkode: 247b8...759

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok egenkomponert bachelor og senere master deltid hvor mye foregikk på nett, så jeg fikk aldri noen nære venner i studietiden. Jeg hadde noen faste jeg satt med/snakket med hver år, men ingen jeg var med på fritiden. 

Anonymkode: a1c3b...79f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer nå, og jeg kan med ganske sikkerhet si at 3 av de jeg er gode venner med nå, kommer jeg ikke til å ha kontakt med etter studiene. Ikke fordi det er noe galt med de eller meg, men vi er nok egentlig litt for forskjellige, når jeg tenker over det. Vi ler og har det moro, men fellesskapet som holder oss sammen, er studiene. 

Siste personen kan det godt hende jeg fortsetter å ha kontakt med, da vi klikker godt på mange andre punkt enn studiene. 

Anonymkode: e9b69...12a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 3 år siden jeg fullførte. Prater med opptil 10 av dem på nett fremdeles, da på messenger. Alt fra månedlig til en gang i halvåret. Men inviterer ingen av de i bryllupet for å si det sånn. Ingen av dem bor i samme by som meg. Er ikke interessert i å reise på besøk til dem, men kunne gjerne hatt de på besøk/overnatting hos meg. 

Anonymkode: c05f7...a15

AnonymBruker
Skrevet

Både og.

Noen har jeg fortsatt kontakt med. Andre har jeg ikke kontakt med overhodet. En av de jeg har best kontakt med i dag er en jeg ikke hadde mye kontakt med under studietiden. 

Anonymkode: ad7b6...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert i flere omganger så jeg har vel to stk som jeg enda har god kontakt med. Så er jeg snart ferdig med studiet jeg tar nå så er det i hvertfall én person om ikke to jeg kommer til å ha kontakt med. Jeg blir ikke kjent med så mange, men som oftest så holder jeg bra kontakt med de jeg klikker best med. 

Anonymkode: a14f9...962

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har dere enda kontakt med vennene dere fikk på studiet, eller mistet dere kontakten når studiene var over? 

Anonymkode: efac7...e7c

Har kontakt med 1.

Anonymkode: b5db8...0f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...