Gå til innhold

Sy om mamma sin brudekjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Er det noen her som har giftet seg i sin mors brudekjole?  

Jeg kunne tenke meg å bruke mamma sin, men den må tilpasses og jeg ønsker også å gjøre litt om på den. Så tenkte å bruke skredder, det går vel an? Noen som har gjort dette? 

Anonymkode: c3313...91a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2020 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Er det noen her som har giftet seg i sin mors brudekjole?  

Jeg kunne tenke meg å bruke mamma sin, men den må tilpasses og jeg ønsker også å gjøre litt om på den. Så tenkte å bruke skredder, det går vel an? Noen som har gjort dette? 

Anonymkode: c3313...91a

Jeg kjøpte brukt brudekjole og endret litt på den hos skredder. 

jeg synes det høres ut som en veldig god og fin plan ❤️

Anonymkode: b58e9...e38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres veldig fint ut. Det blir stas for din mor, og du får den til å passe til deg, både fasong og stil. 

Anonymkode: 950f8...9cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som har gjort dette, og det er en veldig fin tanke. Men dersom du tenker pris og ikke bare sentimentalitet bør du være klar over at det koster litt med skredder også, det avhenger litt av hva du vil gjøre og hvordan kjolen er konstruert. 

Anonymkode: 15d22...591

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet om flere som har gjort dette, og det er en veldig fin tanke. Men dersom du tenker pris og ikke bare sentimentalitet bør du være klar over at det koster litt med skredder også, det avhenger litt av hva du vil gjøre og hvordan kjolen er konstruert. 

Anonymkode: 15d22...591

Jeg liker egentlig ikke overdelen på den. Så lurer på om jeg skal kjøpe en ferdig topp og sy på skjørtet.  Men hvor finner jeg det? Har Googlet blodetopper osv men syntes ingen av de passer. Og finner heller ingen "brudetopper" hadde et håp om det siden noen bruker todelt kjole. 

AnonymBruker
Skrevet

har du sjekket bonprix og floryday?

Anonymkode: a17f9...857

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det.

Jeg giftet meg i mammas brudekjole fra 60-tallet, men sydde den litt om slik at den passet meg og anledningen bedre.

Anonymkode: aa5de...94e

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det.

Jeg giftet meg i mammas brudekjole fra 60-tallet, men sydde den litt om slik at den passet meg og anledningen bedre.

Husker du hva du betalte for å sy den om?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frauken skrev:

Husker du hva du betalte for å sy den om?

Svigermor gjorde det for meg, så jeg betalte ikke noe.

Men jeg benytter ofte en syerske for å sy om kjoler, og betaler aldri mer enn 500 for små endringer som å legge opp, sy inn osv.  En større jobb (total omsying) tok hun 2500 kr for.  Jeg ville tatt kontakt med en syerske/skredder og forhørt meg, for det avhenger mye av hva som skal gjøres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2020 den 8.14, Frauken skrev:

Jeg liker egentlig ikke overdelen på den. Så lurer på om jeg skal kjøpe en ferdig topp og sy på skjørtet.  Men hvor finner jeg det? Har Googlet blodetopper osv men syntes ingen av de passer. Og finner heller ingen "brudetopper" hadde et håp om det siden noen bruker todelt kjole. 

Synes moren din at det er greit at du gjør såpass store endringer på den? Greit å være enige:-) 

Anonymkode: c44b9...684

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Synes moren din at det er greit at du gjør såpass store endringer på den? Greit å være enige:-) 

Anonymkode: c44b9...684

Ja, hun er bare kjempeglad om jeg kan bruke deler av den

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan finne mønster til kjole og få skredderen til å sy den med blondestoff ytterst?

Anonymkode: 950f8...9cf

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Lilly har noen brudetopper. nettsiden heter Lilly.dk 

Her er de: https://www.lilly.dk/bryllup/lookbook/trend-mix-match

Endret av Sandie
AnonymBruker
Skrevet

Er dine foreldre fremdeles gift? Jeg synes planen høres flott ut hvis de fremdeles er gift. 

Anonymkode: 84a6c...320

Skrevet

Nei, men jeg føler ikke det har noe med saken å gjøre. Den aktuelle kjolen er heller ikke fra mamma og pappa sitt bryllup, men fra bryllupet med hennes første mann. 

Takk for mange gode tips her forresten. Lillys DK er midt i blinken! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...