AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Hvor mye tid tilbringer din nyfødte inntil eller på deg? Jeg fikk min første baby for en uke siden. Hun klarer ikke finne roen alene. Dag og natt ligger hun på eller ved siden av far eller meg. Hvis vi skal på do begynner hun å gråte med en gang hun legges ned et annet sted. Far skal snart tilbake på jobb. Må jeg holde meg i åtte timer? Anonymkode: 40640...fa1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Nei, men du bør nok investere i bæretøy. Også pleier det sakte men sikkert å roe seg etterhvert. Har ei på fem uker som er helt klistremerke, og her må jeg gå på do enten når hun sover dypt eller når hun er lys våken. Når hun er lys våken er hun glad og klarer å ligge alene i to minutter. Anonymkode: 6f0ee...635 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Hun tåler å gråte mens du går på do. Har du prøvd svøping? Kan hjelpe til å roe baby. Ellers anbefales bæresjal. Anonymkode: c2965...b0d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 Kjære vene, hvor lang tid tar det å tisse liksom? Ungen dør ikke av å gråte i 1,5 minutt. Anonymkode: 9c293...b40 2
Eevee Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Kjøp deg bæretøy som nevnt oppi her. Sjekk ut bæresjal og søk litt på youtube. Noen babyer syns den første tiden ute av magen er litt tøff å vende seg til, både å kjenne på forskjellige temperaturer mot huden (vært konstant i magen), lyder er skarpere, sultfølelse (ikke kjent på i magen), våt bleie, osv. De responderer mer på rene instinkter i begynnelsen, før lært adferd begynner å komme, og da vil et barn alene føle seg sårbart og utsatt. Være nær og inntil er trygt og gir ro. Anbefaler å prøve bæresjal. Da får du armene fri og hun får kroppskontakten sin Og husk, som oftest er dette kun for en periode. Finn ut en løsning som gjør at ikke hverdagen deres stopper opp fordi hun må ligge i armene dine mens mannen er på jobb 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Vil anbefale deg å lese om det fjerde trimester, og som de andre sier så invester i bæretøy helt normalt, du vil savne det om 4 mnd til et års tid ❤️ Anonymkode: cf76f...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 Har du prøvd å legge et håndkle på baderomsgulvet og legg henne der mens du er på do. Da ser hun deg også hele tiden. Anonymkode: 39c90...9d5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 Sånn var min de første tre månedene. Samboeren min er sykemeldt, så vi er hjemme begge to, den ene holdt mens den andre gikk på do, ja. Etter de første seks ukene gikk det å legge stelleputa på baderomsgulvet nær do så jeg kjapt kunne tisse på natta uten å vekke pappan. Baby dør jo ikke av å gråte ett minutt heller mens du er på do, selv om jeg at det er fælt. Men det blir bedre, mini her er fire måneder nå og nå har jeg kunnet legge henne fra meg i senga hennes når hun sover dypt noen uker. Og hun kan ligge litt alene på matten på gulvet når hun er våken mens en av oss sitter i stolen ved siden av. Så hun godtar å ikke ha kroppskontakt 24/7 nå, selv om hun fortsatt vil ha veldig mye kroppskontakt og vi får ikke lagt henne fra oss når hun sover på dagtid uten at hun våkner. Tur i vogn er unntaket. Prøv bæretøy som flere her sier, og håp hun godtar det. Vår hater det, fortsatt, da gråter hun bare. Vi fortsetter å prøve og krysser fingrene. Anonymkode: 274fb...d83
Tekopp1 Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 Normalt at de vil ha kroppskontakt hele tiden. 24/7. Det er slitsomt ja. Men går over, og da vil du antakelig ta deg i å savne det! Anbefaler å bære henne i elastisk bæresjal. Det er helt vidunderlig, og babyen blir så rolig. Ingen problem å gå på do med baby i sjal på magen. Mine har blitt båret fra jeg greide å stå på beina etter fødselen, og i flere år. Sist jeg bar yngste i sjal (da et vevd sjal) var hun akkurat fylt fire og hadde spysjuka. Ville bare ligge inntil ryggen min, tror hun syns det var lindrende å være oppreist. La jeg henne ned på sofaen bare klynket hun, for meg var det verre å takle enn den fysiske belastningen med å bære henne. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Sånn var min og. Enten måtte jeg gå på do mens hun sov, eller så kunne hun ligge på stellematten på gulvet mens jeg skyntet meg på do. Hun lå oppå meg eller faren hele første måneden, ble båret over alt. Og nå ligger hun fint alene, enten i babygym eller babynest. Så for oss gikk det iallefall over 😊 nå savner jeg at hun vil ligge på brystet mitt og slappe av, nå er verden rundt så spennende at hun må følge med på alt som skjer Anonymkode: 24394...7bc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå