AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Vi pusser opp huset vårt og har derfor en god del arbeidere på plass. Disse arbeidende røyker alle som en, og slipper derfor fra seg sigaretter rundt hele eiendommen. Vi har små barn og dyr, og det er ikke noe hyggelig at jeg ligger sigaretter absolutt overalt: hage, innkjørsel, trapp og så videre. Vi pusser opp huset vårt og har derfor en god del arbeidere på plass. Disse arbeidende røyker alle som en, og slipper derfor fra seg sigaretter rundt hele eiendommen. Vi har små barn og dyr, og det er ikke noe hyggelig at det ligger sigaretter absolutt overalt: hage, innkjørsel, trapp og så videre. Er det innafor å si ifra til dem at de gjerne må røyke, men også ta med seg røyken/sigarettstumpene hjem? Anonymkode: 499d4...ac7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 At det ligger sigaretter* Anonymkode: 499d4...ac7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Skjønner ikke helt hva som skjedde med innlegget. Ser teksten har lagt seg dobbelt. Beklager dette. Dere skjønner sikkert uansett Anonymkode: 499d4...ac7
Blålilla Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 Sett opp et stort askebeger utenfor og si fra. 16
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Å be dem ta med sneipene hjem virker litt vel hysterisk, men å be dem slutte kaste dem overalt og heller samle den i for eksempel en boks eller flaske som kastes er innafor. Anonymkode: 7b652...e53 4
Connie80 Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Vi satte frem askebøtte utenfor huset og sa at den skulle brukes. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 Ts her. Ja det er kanskje drøyt å be dem ta det med seg hjem! Er bare så utrolig frustrert. Snakker sikkert 10 mann, ergo miiiinimum 100 sigaretter per dag. Er så MØKKlei av å gå på plukke det opp. Barna reagerer. De spurte faktisk meg og faren om vi røyker huff! Setter opp en bøtte med litt jord og spør dem pent om de vil bruke den:) det er vel ikke frekt så lenge man spør på en ordentlig måte? Anonymkode: 499d4...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ja det er kanskje drøyt å be dem ta det med seg hjem! Er bare så utrolig frustrert. Snakker sikkert 10 mann, ergo miiiinimum 100 sigaretter per dag. Er så MØKKlei av å gå på plukke det opp. Barna reagerer. De spurte faktisk meg og faren om vi røyker huff! Setter opp en bøtte med litt jord og spør dem pent om de vil bruke den:) det er vel ikke frekt så lenge man spør på en ordentlig måte? Anonymkode: 499d4...ac7 Så ekkelt!! Det går jo bare ikke. Du må klage til sjefen. Hva slags firma er dette? Anonymkode: ea222...aac 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor å si ifra til dem at de gjerne må røyke, men også ta med seg røyken/sigarettstumpene hjem? Jeg hadde faktisk sagt at de kunne drite i hele røykinga. Det er ingen arbeidstakere i dag som kan gå rundt på arbeidsplassen og røyke akkurat når det passer dem. Anonymkode: c030b...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Ja sant? Av hensyn til firmaet ønsker jeg ikke oppgi firmanavn, men det er håndverkere. Det ville aldri falt meg inn å få betalt for en tjeneste, for så å forsøple eiendommen til kunden med hva enn det skulle være. Det er veldig ekkelt med sigaretter da disse har vært borti munn i tillegg, sånn mtp smitte etc. Vet ikke jeg, bare synes det er skikkelig ufint. I blomstene mine, i hagen, utenfor inngangsdøren og i trappen. Innkjørselen. Ja altså overalt utenfor huset. Har en nok så stor eiendom også, så det ligger strødd jevnt rundt på hele eiendommen. Skulle legge oss på gresset i går og sole oss, og måtte da først plukke sneiper. Anonymkode: 499d4...ac7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 Røykere har aldri følt ansvar for sitt søppel. De sier bare plukk opp selv osv. Er nok det du må gjøre. Anonymkode: dafb4...238 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 Jeg hadde tilsvarende problem. Men jeg sa i fra til sjefen deres på en høflig måte, og da ble det slutt på sneipene. Anonymkode: 2b024...df5 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #13 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tilsvarende problem. Men jeg sa i fra til sjefen deres på en høflig måte, og da ble det slutt på sneipene. Anonymkode: 2b024...df5 Så bra! Vi setter frem en bøtte med jord eller sand i og spør dem pent først. Så får vi se:) om ikke det funker skal sjefen få beskjeden! Anonymkode: 499d4...ac7 1
draug 75 Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 Hei, jeg skjønner godt at du er fortvilt. Dette er faktisk uakseptabelt. Den gang man røkte over alt, så var det noe som het røykepause. Man "røker ikke under arbeidets gang" som det het - arbeidstida tilhører arbeidsgiveren - om du røyker, drikker kaffe eller spiser et eple så forstyrrer det arbeidet og altså gjør man ikke det mens man jobber. Som bas, leder eller arbeidsgiver for disse hadde jeg ikke akseptert dette: jeg hadde kalt de inn en etter en og klart fra sagt fra: røyking i arbeidstida er unnasluntring. Jeg ville faktisk ha sjekket kvaliteten i det arbeidet de gjør. Nå for tiden er det ikke lov å røyke overalt, og de burde noen ha fortalt dem. Hvis det er dere som betaler de direkte, så er det deres jobb, hvis dere har fått tak i disse karene gjennom firma, så er det firmaet som skal holde skikk på de. Det er faktisk helt innafor å si at dere skal ha andre folk enn de grisene der. Når folk går og griser og sluntrer unna, så får jeg meg ikke til å tro at de gjør det de skal. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #15 Skrevet 31. mai 2020 På 30.5.2020 den 8.56, draug 75 skrev: Hei, jeg skjønner godt at du er fortvilt. Dette er faktisk uakseptabelt. Den gang man røkte over alt, så var det noe som het røykepause. Man "røker ikke under arbeidets gang" som det het - arbeidstida tilhører arbeidsgiveren - om du røyker, drikker kaffe eller spiser et eple så forstyrrer det arbeidet og altså gjør man ikke det mens man jobber. Som bas, leder eller arbeidsgiver for disse hadde jeg ikke akseptert dette: jeg hadde kalt de inn en etter en og klart fra sagt fra: røyking i arbeidstida er unnasluntring. Jeg ville faktisk ha sjekket kvaliteten i det arbeidet de gjør. Nå for tiden er det ikke lov å røyke overalt, og de burde noen ha fortalt dem. Hvis det er dere som betaler de direkte, så er det deres jobb, hvis dere har fått tak i disse karene gjennom firma, så er det firmaet som skal holde skikk på de. Det er faktisk helt innafor å si at dere skal ha andre folk enn de grisene der. Når folk går og griser og sluntrer unna, så får jeg meg ikke til å tro at de gjør det de skal. Ja altså dette er jeg veldig enig i! Det må gå noen minutter på alle de sigarettene per dag! Nå har jeg aldri røyket, men hvor lang tid bruker man på en sigg tro? Si 3 minutter x100 stykk. Det blir jo fort en hel lunsjpause!! Anonymkode: 499d4...ac7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #16 Skrevet 31. mai 2020 Hvis det er kjederøykende østeuropeere så ville jeg trippelsjekket kvaliteten på jobben de gjør, det går ofte i billige materialer og de ser ikke mørkt på å ta snarveier. Anonymkode: 4caea...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #17 Skrevet 31. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er kjederøykende østeuropeere så ville jeg trippelsjekket kvaliteten på jobben de gjør, det går ofte i billige materialer og de ser ikke mørkt på å ta snarveier. Anonymkode: 4caea...c5a Her i Bergen er den beste blikkenslageren fra Bosnia. Anonymkode: 845b0...d0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå